Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regeneracja wtryskiwaczy i pompy paliwowej - kosztorys


Zolty

Rekomendowane odpowiedzi

Oferta ta; WTRYSKIWACZE I POMPA WTRYSKOWA 1,5 DCI CLIO DELPHI 

wg. danych cen aktualnych; patrz uwagi  kolegów powyżej, wygląda na

zregenerowaną przy użyciu zamienników chińskich.

Kolego, przestudiuj dokładnie zalecaną lekturę w temacie ; 

Silnik 1.5 dCi k9k 722. Nagle zgasnął i nie chce zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Kolego, przestudiuj dokładnie zalecaną lekturę w temacie ; 

Silnik 1.5 dCi k9k 722. Nagle zgasnął i nie chce zapalić.

Czyli ; Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam Koledzy :)

mam takie pytanie co do bardziej obeznanych w temacie

 

Auto jeździ zapala zimne czy ciepłe normalnie ma moc, nie dymi nic .

Komunikat sprawdź wtrysk (check iniection) i symbol klucza.

Po podpięciu pod komp 2 błędy:  wtryskiwacz cylindra 2 minimalna dopuszczalna wartość błąd stały. Równoważenie cylindrów - nieciągły.

Skasowanie błędów pomogło na 80km.

Przebieg auta to 185 tyś.

Po rozcięciu filtra paliwa są opiłki. Co ciekawe w środku na filtrze jest data z 2005 roku czyli filtr był wymieniany pewnie raz po zakupie czyli te opiłki nazbierały się przez jakieś 100tyśkm.

Opiłków jest nie wiele- jest to taka brunatna maź i jak się poświeci z odległości 5 cm  na to latarka diodową i dobrze przyjrzy to widać skrzenie. Ilość tych zanieczyszczeń jest znikoma- jakby je wszystkie zebrał z dna filtra i zrobił kulkę to odpowiadało by to kulce wielkości jagody.

Auto mało jeździ ok 7 tyś rocznie, z czego przebieg trochę robiony na siłę- bo nie chcemy aby stało ( mam inne auto a to jest mojej partnerki która je ma bo ma po prostu) , jeżdżone tylko i wyłącznie na verva diesel.

Sporo nowych oem części zamontowanych auto w oryginalnym lakierze, stan bardzo fajny więc pojawiają się teraz pytania?

1.Czy konieczna jest naprawa całego układu wtryskowego?

2. czy przyjrzeć się tylko samej pompie ewentualnie ją zregenerować czy może kupić oryginał o ile w kwocie ok 1300 bo za tyle widziałem tylko czy  to naprawdę jest oryginał renault?

2a czy może regeneracja pompy wyeliminuje problem na dłużej niż fabryka robiła oryginalnie - skoro fabryczne mają taką wadę  że opiłkują.

Czy montaż /demontaż takiej pompy jest bardzo trudny- spore pojecie o mechanice mam ( wymieniłem kilka rozrządów w benzyniakach i ustawiałem zawory itp)

co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobić porządek z filtrami i porządną diagnostykę silnika, oraz całego układu dolotowego, bo przyczyny jeszcze nie znasz. Jeśli przebieg jest pewny, to może być drobna,  awaria.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przeprowadzić dokładną weryfikację ewentualnych uszkodzeń,

bo jeżeli są to opiłki metalu to sytuacja się komplikuje. Patrz moje zalecenia powyżej.

Warto szukać ; 

  1/  Filtr paliwa nie wychwytuje opiłków metalowych z łuszczącej się pompy wtryskowej;

        "Ponieważ rozmiar wielkości oczka filtra paliwa to 0,6 mikrona, a rozmiar opiłków to 0,2 mikrona ",

  2/ Najsilniejszy nawet magnes, nie wychwytuje tych opiłków metalowych ( pył ),

  3/ Trzeba szkło powiększające i szukać na;

      a/ filtrze paliwa, wewnątrz filtra paliwa,

      b/ czujniku ciśnienia paliwa,

      c/ na zaworkach przelewowych,

    d/ na regulatorze ciśnienia wtrysku           1432718416_Opikimetalunaregulatorzecinieniawtrysku.thumb.jpg.a172a2dfd04e4a7213d03363e39da399.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za informację Filtr paliwa już wymieniony (założony oryginał renault) błąd na razie skasowany

Przebieg raczej pewny widać po samochodzie plus jest książka do 80 tyś prowadzona czyli przez pierwsze 4 lata.

 

Czyli taka śladowa ilość opiłków nie świadczy o konieczności regeneracji pompy?

 

Przy zmianie filtra zalałem bezpośrednio do puchy filtra środek Liqui Moly 2666 i auto chodziło 15 min wprowadzałem je powoli tak kilka razy do 3 tyś obr i schodziłem- oczywiście wszystko na ciepłym silniku, zmiana filtra tez na ciepłym.

 

Dzięki Kolego Andrzej za odp, na razie opiłki pod postacią brązowej mazi - (wygląda to jak lakier metalik w pomniejszeniu bo trzeba dobrze się przyjrzeć pod silnym światłem aby to zauważyć, wielkość tych opiłek jest jeszcze mniejsza niż takich widocznych w lakierze metaliku) i w ilości  tak jak pisałem powyżej znalazłem na dnie rozciętego filtra paliwa, który był nie zmieniany od co najmniej 5o tyś km szacuje, że na tym filtrze jest przelatane jakies 120tyś km bo w KS jest zapis o wymianie filtra paliwa przy 60tyś km. Mechanik po zakupie miał to zrobić pomimo,że dostał kasę ale wiadomo jak to się kobiecie auto serwisuje, przecież sama tam nie zajrzy i nie sprawdzi.

 

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, romanoitaliano napisał:

Po podpięciu pod komp 2 błędy:  wtryskiwacz cylindra 2 minimalna dopuszczalna wartość błąd stały. Równoważenie cylindrów - nieciągły.

Masz może zapisane kody tych błędów? Sporo by wniosły w tym temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie... Bez kodów błędu ciężko będzie nam coś doradzić.

 

BTW. Czy wiecie może gdzie regenerują pompowtryskiwacze? Czy to co podlinkowałem będzie Waszym zdaniem ok?

 

________________________

nowoczesne reklamy filmowe

Edytowane przez bilde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale błędy te są odczytane przy użyciu interfejsu diagnostycznego delphi więc nie wiem czy w clipie będą miały te same numery

DF027 - wtryskiwacz cylindra 2, minimalna dopuszczalna wartość - stały

P0170- Równoważenie cylindrów- nieciagły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że masz układ wtrysku Delphi DCM1.2 a nie DDCR.

Błąd DF027 jak napisałeś to błąd obwodu wtryskiwacza numer 2 czyli drugi od strony koła zamachowego. Możesz fizycznie zamienić wtryskiwacz 2 z np. 3 i sprawdzić czy błąd wędruje za wtryskiwaczem, jeżeli tak to wtryskiwacz do przejrzenia, jeżeli błąd pozostaje na wtrysku nr. 2 to instalacja między wtryskiwaczem a sterownikiem silnika do sprawdzenia.

Parametr " minimalna dopuszczalna wartość" sugeruje sprawdzenie poprawności wpisanego kodu CI oraz sprawdzenie mocowania czujnika stukowego pod kątem jego ewentualnego poluzowania. 

Błąd P0170 to inaczej DF0859. Przy tym błędzie jest przewidziana następująca procedura:

(Tłumaczenie translatorem google.)

Pozostaw pojazd na biegu jałowym do momentu rozgrzania silnika.
Gdy silnik jest ciepły (TEMPERATURA PŁYNU CHŁODZENIA powyżej 77˚C), należy przeprowadzić następujący test napędu:
- Jechać z prędkością do 50 km / h i zmienić na 5 bieg.
- Pozostań w tym biegu i wykonaj 8 przyspieszeń z 50 Km / h do 90 Km / h.
- Po zakończeniu jazdy: bez wyłączania zapłonu, pozwolić pojazdowi na pracę na biegu jałowym co najmniej 10 minut.
- Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund.
- włączyć zapłon, sprawdzić, czy usterka jest przechowywana i usunąć usterkę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego za wyczerpującą odpowiedź.

Na razie samochodem zrobione 80km i błędów brak.

Zacząłem dolewać olej (bel ray) do 2T w stosunku 1:200 i tankuję "zwykłą" ropę na markowych stacjach.

Gdzie znajduje się ten czujnik spalania stukowego? Bo chciałbym sprawdzić połączenie kostki czy jest ok.

 

Czy procedurę z błędem P0170 trzeba wykonać również gdy ten błąd został skasowany czy tylko w momencie gdy się świeci?

 

Czy uszkodzony moduł UPC może mieć wpływ na te błędy?

Nie wiem czy to istotne ale auto od pół roku czasami wywala komunikat Low Preasure Oil załącza się wentylator chłodnicy wszystko to się dzieje przy próbie odpalenia. Przy tym błędzie i próbie odpalenia przekręcenie kluczyka nie uruchamia rozrusznika.

Akumulator nowy bosch silver 12,75v wiązkę i bezpieczniki przejrzałem połączenia kostki i już skończyły mi się pomysły. Moduł jak do niego zajrzałem wizualnie wygląda jak nowy, żadnych śladów zalania wilgoci itd. Zaśniedziała była masa od bezpieczników przed aku, rozebrałem wyczyściłem ale nic to nie pomogło auto czasami łapie ten błąd.

Pomaga albo przekręcenie kluczyka w pozycję off albo czasami odpięcie na chwilę klemy masowej od akumulatora. Nie ma znaczenia zimne czy ciepłe, czasami stoi tydzień i przy pierwszym odpaleniu jest błąd a czasami błąd nie pojawia się przez 2 tyg. Arytmetycznie będzie to powiedzmy na 30 uruchomień 1-3 razy. Ponadto często nie działają wycieraczki aby je włączyć trzeba włączyć spryskiwacz ale wtedy jest tylko jeden ruch ramion wycieraczek.

Chciałbym sam czasami móc usunąć ewentualne błędy i sprawdzić parametry pracy silnika, czy aby zrobić to programem ddt muszę mieć specjalny przewód, bo próbowałem kablem kkl viakena i nie udało się połączyć. ELM przez wifi łączy się ale błędów nie da się wykasować i nie są widoczne- widoczne są pojedyncze parametry pracy silnika( predkość temperatura itd)

 

Strasznie ten samochód dał mi w kość, w sumie nie jeżdżę nim - poza jazdami testowymi tak na siłę trochę ,ale w kółko muszę coś naprawiać :)

 

Aktualizacja : przejechałem jeszcze kilka km i znowu ten sam błąd czyli błąd ten zapala się po 80km +- 10km.

Czy gdy zamienię wtryskiwacze to będę musiał je jakoś kodować? czy po prostu fizycznie wykręcić zamienić miejscami  i odpalić.

Jeśli okaże się wtryskiwacz uszkodzony to widziałem nowe na all za 540 zł czy to oryginały?

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam ponownie :)

Koledzy auto postało pół roku zrobiło się ciepło i postanowiłem je naprawić:)

więc tak zastanawiam się nad wymianą zaworka 2 wtrysku ( tego z błędem ) i pompy wtryskowej

 

za około 1500 zł na al można kupić pompę. Jak dzwoniłem i pytałem się o regenerację to powiedzieli mi że ok 1000zł czyli w praktyce 1000 lub więcej więc nie chce bawić się w regenerację bo nie mam pewności jak to zrobią.

W zasadzie zastanawiam sie cały czas czy to są  te słynne opiłki ponieważ filtr paliwa w tym samochodzie pochodził z 2005 roku, czyli najprawdopodobniej był tylko raz zmieniony, więc może mieć i przejechane ponad 100tyś km więc chyba po takim przebiegu na jednym filtrze jakaś marginalna ilość opiłków jest dopuszczalna. auto obecnie ma jakieś 180tyś. Zerknijcie proszę jak możecie na zdjęcia i powiedzcie czy wymieniać tą pompę czy na razie tylko zaworek w tym drugim wtrysku-lub cały wtrysk.

Przepraszam ale daję linki bo nie wiem jak na to forum zdjęcie wstawić próbowałem wrzucić kody to wychodziły głupoty.

Zdjęcia porobione po dolaniu trochę benzynki do filtra- bo po rozcięciu w styczniu leżał tak sobie w pudełeczku w samochodzie i wyschło trochę, cześć zanieczyszczeń z filtra wrzuciłem do słoika z benzyną i w sumie jakiegoś skrzenia nie widzę- zdjęcie zrobione przy latarce led z boku.

Jeszcze jutro może zajrzę do tego czujnika ciśnienia paliwa i sitka w nim ( był na zdjęciu wcześniej w tym temacie), tylko proszę powiedzcie gdzie się on znajduje.

Fajnie jakby się ktoś z Was wypowiedział co widział na żywo te opiłki.

czytałem, że ktoś pisał jak mu pompa opiłkowała to w filtrze miał z centymetr takich opiłków u mnie jak widać to jakas marginalna ilość więc dlatego pytam żebym pompy niepotrzebnie nie musiał kupić.

 

 

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/346ac5f0a3c97c3a

https://www.fotosik.pl/zdjecie/d71ec530b33b0ad9

https://www.fotosik.pl/zdjecie/93eee2fdaddaa56e

https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f4db5193fcbb0c3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!