Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem po nocnym postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , posiadam Megane 2 ph1 (2003r.) 1.6 z lpg . generalnie autko chodzi bez problemu poza tym że jak postoi całą noc to bardzo ciężko zapala. Autko ma nowe świece , wszystkie cewki były wymieniane jakieś pół roku temu a pompa paliwa nie cały rok. Autko jak już odpali to jeździ normalnie i na pb i na lpg , przy krótkim postoju nie ma tego problemu. Możliwe że wtrysk przepuszcza któryś i go zalewa? Autko ma przejechane ponad 310 tyś. Km. A i była wymieniane 2 sonda bo były z nią problemy ( jest założona firmy Bosh) . pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną trudności z odpalaniem po długim (nocnym) postoju mogą być ze strony instalacji gazowej:

- tak jak napisałeś - nieszczelne wtryskiwacze,

- nieszczelny reduktor, o ile jest podłączony do kolektora ssącego (nie każda instalacja tego wymaga),

sprawdzić to można, jeżdżąc z dwa, trzy dni tylko na benzynie (najlepiej na zakręconym zaworze na butli). Jak nie będzie problemów, to przyczyna znana. Trzeba tylko ją zlokalizować, wtryskiwacze, czy reduktor. łatwiej będzie sprawdzić reduktor odłączając wężyk podłączony do kolektora ssącego (po pracy silnika na gazie) i wkładając jego końcówkę do naczynia z wodą - jak polecą bańki, to reduktor nieszczelny, a jeżeli nie to któryś wtryskiwacz przepuszcza.

Jeżeli przy powyższym eksperymencie dalej będą problemy z rozruchem, to przyczyną mogą być:

- zwietrzała benzyna (efekt pracy pochłaniacza oparów benzyn), po dolaniu nowej benzyny problem na jakiś czas znika,

- niedoładowany akumulator, po jego naładowaniu prostownikiem, też problem na jakiś czas znika. Sprawdź jakie jest napięcie ładowania akumulatora przy gorącym silniku oraz jaki prąd jest pobierany z akumulatora podczas postoju,

- mogą być przytkane (nie całkowicie) wtryskiwacze benzynowe. To już trudniej sprawdzić, bez ich wyjęcia i sprawdzenia na stole, chyba, ze całkowicie się zatka i wtedy ten cylinder nie będzie pracował na benzynie.

Trzy ostatnie przyczyny powodowały u mnie problemy z rozruchem zimnego silnika w corolli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor i listwa wtryskowa z LPG są po regeneracji ale sprawdze to , bo jest u mnie wężyk do kolektora z reduktora , paliwo jest ok bo jak dotankuje to nic się nie zmienia . Jest gdzieś manual jak wyjąć wtryski ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wtryskiwaczy benzynowych w megance nie dobierałem się, więc nie będę podpowiadał, ale możesz naładować aku i sprawdzić jaki będzie efekt, być może wtedy do wtryskiwaczy nie będzie trzeba zaglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też początkowo nie łączyłem tego z niedoładowanym akumulatorem, bo kręcił normalnie, ale zauważyłem, że po okresowym doładowaniu akumulatora, prze jakiś czas silnik odpala na dotknięcie. Zainteresowałem się więc napięciem jakie utrzymuje alternator i okazało się, że na ciepłym silniku napięcie jest tylko 13.8-13.9 V, a to za mało, żeby do pełna naładować akumulator. Nie ma żadnego problemu jak samochód dużo nawija kilometrów i jest używany prawie codziennie, ale przy dłuższych przestojach mogą się pojawić takie problemy., Szczególnie gdy jest instalacja gazowa na stałe podłączona pod akumulator, wtedy sterownik gazowy w czasie postoju bierze  kilkadziesiąt miliAmper.

Ja podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami, a czy to sprawdzisz u siebie, to już Twoja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gimak napisał:

na ciepłym silniku napięcie jest tylko 13.8-13.9 V

I to jest norma, faktem jest, ze przy częstych odpalaniach, krótkich odcinkach z częstym odpalaniem silnika, akumulator może być notorycznie niedoładowany. Bardzo widoczne jest to w okresie jesienno-zimowym.

Ja osobiście nie czepiał bym się akumulatora. Jeżeli pozwala on na kilka kilkanaście zakręceń rozrusznika i dalej ma ochotę kręcić nie czepiał bym się akumulatora.

Sprawdził bym instalację LPG. Kolega miał podobnie, auto zapalała na widok kluczyka, ale jak postał kilka godzin, trzeba było kilka razy zakręcić żeby zapalić.

Nie pamiętam dokładnie co było, nie mniej LPG przedostawało się do cylindrów w momencie zapłonu. Gazownik coś tam wymienił za kilka złotych i się uspokoiło.

Najprościej zakręć LPG, najlepiej na butli i sprawdź.

Druga sprawa to benzyna, kiedy tankowałeś? W jakim stanie są wtryski benzynowe? Tematy podobne znajdziesz używając <szukaj> i nie ma znaczenia czy to silnik 8V czy 16V, akurat w obu tych silnika objawy są identyczne i przyczyny bardzo podobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!