Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 EDC w MIV vs MIII


ari1979

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy znajomi namawiają mnie na samochód z automatem.

Nie załapałem się na zeszłoroczną wyprzedaż MIII Grandtour 1.2 130KM EDC, czego nieco żałuję, ale zacząłem się przyglądać MIV Grandtour. Gabaryty podobne, silnik chyba ten sam (1.2 130KM)

Zdziwiło mnie, że "w papierach" MIV ma blisko 2s słabsze przyspieszenie 0-100km/h w porównaniu z poprzednią generacją (11,7 vs 10,0s). Potraficie powiedzieć z czego to wynika? Ma ktoś porównanie na ile rzeczywiście nowa generacja jest ociężała? A może ma jakieś inne zalety wynagradzające słabszą dynamikę? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No... właśnie nie :-) Patrzyłem porównanie na autocentrum a tam były tylko dane odnośnie wymiarów nadwozia.

Ale aż tak się rożnią? wg danych które teraz znalazłem MIII 1.2 EDC Bose waży 1284kg, a MIV 1320kg. czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ari1979 Megane III z EDC raczej nie będzie miało 10s do setki  , prędziej w manualu . Ale fakt że nowe  Renault to auta dla emeerytów i w nowej gamie ciężko znaleźć dynamiczne auto (pomijając RSy) w grupie VW bez problemu znajdziesz auto które ma poniżej 10s do 100lm/h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy 10s do setki jest miernikiem tego czy auto jest dla emerytów czy nie? Dlaczego nie 8s albo 15s?

Ja taki miernik stosowałem kiedy byłem gowniazem w wieku 17 lat i dopiero zdałem prawo jazdy. Wtedy zerwanie asfaltu spod świateł to było coś.

Teraz mimo ze wolno nie jeżdżę nie przypominam sobie abym w ostatniej 10latce ścigał się z kimś spod świateł:) Do tego polecam kupić sobie motocykl - przeciętnej klasy model za niewielkie pieniądze da wrażenia na poziomie Ferrari.

Moim zdaniem korzystniej mówić o elastyczności. Która może się mieć nijak do sprintu do setki.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomqu86 nie nastawiam się na sportowe doznania. Niemniej dziwne, że wspomagany turbosprężarką 1.2TCe 130KM EDC ma niemal identyczne osiągi jak wolnossący i słabszy o 15KM SCe.

@chucky80- dziękuję Ci za bardzo pouczający wywód :-) A teraz konkretnie - potrafisz odpowiedzieć dlaczego MIV z automatem wg oficjalnych danych wyraźnie słabiej się rozpędza od podobnej MIII?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chucky80 sorry źle się wyraziłem, fakt nie jest to mega wyznacznik ale jeden z niewielu który jest podawany przez wszystkich producentów. Elastyczność jest też bardzo ważna i będzie dużo lepsza w TCE niż w SCe.  Chodziło mi o to że aktualnie w ofercie Megane mamy auta o mocy max130KM i momencie 320Nm , brajuje ofert 150KM+ dla kogoś kto oczekuje bardziej dynamicznej jazdy. We wcześniejszych generecjach były 2.0dci 160KM czy 2.0Tce 165/180 a aktualnie mamy GT EDC (nie każy lubi automaty).
ari1979 - może poszukaj MEG III GT220 Grantoura 

Edytowane przez tomqu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ari1979, nie ma sprawy. Lubię polemizować z płytkimi argumentami. Zresztą, nie wiem czy zauważyłeś, nie próbuję odpowiedzieć na Twoje pytanie. Sądzę, że na forum mało kto będzie Ci w stanie udzielić rzetelnej odpowiedzi. Pytanie powinieneś skierować raczej do działu technicznego w Renault. Jak się domyślasz, na dynamikę i elastyczność wpływ ma wiele czynników. Poza masą, nie mamy pewniści czy same silniki i skrzynie biegów są identyczne. Nadto, skrzynie mogą być różnie zestopniowane a silniki poza zmianami mechanicznymi mogą mieć inne oprogramowanie, np. wynikające z wymagań dot. norm spalin...

 

tomqu86, może rzeczywiście gama silnikowa nie jest bogata. Kto wie, może wynika to wprost z wymagań rynku a osób gotowych zapłacić blisko np 90k za samochód tej klasy z nieco mocniejszym silnikiem nie jest wcale tak dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie właśnie skrzynia uległa modyfikacji (jest 7-, wcześniej była 6-stopniowa). Na forum sporo doświadczonych kierowców, myślałem, że może ktoś ma bezpośrednie porównanie.

Zapytam w Renault, choć jako bezpośrednio zainteresowani sprzedażą nowej generacji pewnie odpowiedzą "będzie Pan zadowolony" :-)

 

GT... Może kiedyś :-)  Na razie wpadła mi do głowy inna opcja pod tytułem Clio Grandtour 120 EDC. Oczywiście Megane to segment wyżej i nowszy projekt, ale w sumie Cliówka kosztuje 20 tys mniej i jest wyraźnie dynamiczniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ari1979 z nicku wynika że jesteśmy w podobnym wieku. Dla mnie też gama silnikowa jest "słabiutka" - brakuje właśnie czegoś "pośrodku".

Różnica wynika według mnie z masy i innej skrzyni.

 

Co do Clio - myślę że jeśli celowałeś w Megane to będziesz rozczarowany - ja po przejażdżce oboma Clio'wki bym nie kupił na pewno. Głośniej, ciaśniej i w ogóle tak bardzo plasticzano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MarcinDe Bo '79 to bardzo dobry rocznik ;). Dzięki za feedback. Niby ma to być drugi samochód (zamiast obecnego Fluence), który nie będzie regularnie robił długich tras, ale faktycznie ciężko robić krok wstecz w kwestii przestronności czy jakości materiałów.

Dziś przejeżdżałem obok salonu i z ciekawości przymierzyłem się do Clio (zwykłego hatchbacka) i faktycznie ciasnawo, zwłaszcza z tyłu.

BTW czy ktoś umie powiedzieć czy Clio Grandtour różni się tylko wielkością bagażnika, czy - tak jak w Megane - kombiak jest też przestronniejszy w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja jestem troszkę starszy '77.

Ari myślę że nie będzie różnicy między Clio a Clio Grandtour - oba mają taki sam rozstaw osi (na stronie w broszurkę zerknąłem).

Za to Meganka ma różnicę między HTB a kombi + 43mm - a to już robi różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!