Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Buczenie w okolicach 3000-3200obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie jeszcze jeden temat, którego nie mogę rozgryźć, a nie znalazłem też jednoznacznej odpowiedzi na forum. W okolicach 3000-3200 obr/min silnik mocno buczy, w innych zakresach obrotów nie ma tego problemu, ale chcąc jechać ok 110-120km/h można dostać ciężkiej nerwicy z przemieszczeniem. Hałas jest słyszalny bardziej od strony pasażera. Sprawdzany był wydech, nie ma żadnych przedmuchów. Jakieś pomysły? Spotkał się ktoś z takim problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej na postoju przy otwartej masce. Poproś kogoś by wsiadł i pogazował, a Ty kręć/nadrywaj. Zawsze lepiej coś usłyszeć gdyż "mocno buczy" każdy wyobrazi sobie inaczej. Jeśli jesteś pewien, że to bardziej po stronie pasażera to tam są np. wszystkie rolki / paski / alternator / pompa wody / KZFR - potencjalnych winowajców może być wielu. Przebieg masz 102kkm jak w opisie? Pewny? Jak długo auto jest w Twoich rękach?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to słychać podczas jazdy czy zawsze ?I czy przy pewnej wartości obrotów. A jak na postoju. Bo jeszcze się zastanawiam czy jakaś poduszka nie pękła albo cos nie obciera -przy wymianie rozrządu trzeba powachlować silnikiem odkręconym z poduszek i coś się mogło urwać przy wydechu( plecionka) czy tez poduszka i podczas wzrostu obrotów silnik się przemieszcza. Nowa cześć nie powinna tak robic chyba ze cos zle założyli- to jest mechanik od renówek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem samochód pod koniec 2015r z przebiegiem 67tyś km. To buczenie było tez przed wymianą rozrzadu tylko nie zwracałem na to tak uwagi. Całość była wymieniana przez speca z renault na oryginalnych częściach, tj. rozrząd, KZFR, pompa wody. Wydaje mi się że na postoju też to jest słyszalne, ale najbardziej podczas jazdy. Tylko w tym zakresie obrotów który opisywałem. Potem jakby przechodzi. Plecionka i cały wydech jest ok. Zastanawiam się nad poduszkami silnika, ale nie wiem czy to typowy objaw dla tego typu usterki. Myślałem, że może ten typ silnika ma taką niewdzięczną charakterystykę dźwiękową, ale jechałem ostatnio modusem z tą samą jednostką i tam buczenia nie było...

Edytowane przez leju666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to raczej to nie rozrząd... u mnie w sedanie przy tych obrotach jak się dociśnie to az miło posłuchać:) choć głównie nim zona jeździ. W megi 1 jak mi mechanik zle spasował wydech i przy pewnych oobrotach silnik przesuwał do ramy to było buczenie i chyba drżenie. Trzeba szukac tych części co wirują -może cos od łożyska lub sprawdz przegub.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego dobrze by było posłuchać i sprawdzić czy na postoju po wejściu w podany zakres obrotów dźwięki też występują, ponieważ jak na razie to wróżenie z fusów i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telefon nie bardzo chce współpracować i nagrywa wszystkie inne dźwięki w samochodzie niż buczenie. Sprawdzałem na postoju, minimalnie słychać. Podczas jazdy na każdym biegu coraz głośniej w tym samym zakresie obrotów, najgorzej na piątym. Podobny dźwięk jest z rana kiedy podawana jest większa dawka paliwa na zimnym silniku. Zastanawiałem się czy to nie uszczelka od kolektora, ale wtedy chyba byłyby też inne objawy. 

To może inaczej, kojarzy ktoś dobrego mechanika ze śląska który byłby to w stanie ogarnąć?

Edytowane przez leju666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć, podepnę się pod temat.
Może spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem. Otóż chodzi o to, że jak silnik wchodzi na 3,5 tys. obrotów to w samochodzie słychać buczenie. Dzieje się to tylko w małym zakresie właśnie tych 3,5 tys. obrotów.
Na początku myślałem, że jest to tylko podczas jazdy ale okazało się, że również ten sam dźwięk w tym samym zakresie obrotów jest słyszalny na postoju, wysprzęglony.
Wiem, że najlepiej w warsztacie takie rzeczy diagnozować i oczywiście tak zrobię ale mimo wszytko chciałem się z Wami tym podzielić z nadzieją, że jednak ktoś przechodził już coś podobnego :)

 

Na filmie najwyraźniej można to usłyszeć jakoś od połowy trwania filmu.

Renault Megane 3 benzyna / phI / 1.6 / 110KM


https://photos.app.goo.gl/eR8iexGKHJa2vceX8

Edytowane przez lhrrob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy udało się komuś rozwiązać problem? W mojej Megance to buczenie przy 3.5tyś. obr. Jest już nie do zniesienia. Wcześniej jeździłem głównie po mieście i nie było to tak odczuwalne, ale kilka dalszych wypadów i łeb pęka po godzinie jazdy ekspresówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!