Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca silnika na jałowym biegu, EDC


naervaer

Rekomendowane odpowiedzi

Obserwuje w moim egzemplarzu nierówną prace silinka w pierwszej minucie po odpaleniu samochodu (na zimnym i ciepłym) na wolnych obrotach. Widać to i na obrotomierzu, słychać, a nawet zdarza się delikatnie, ledwie odczuwalnie bujnąć samochodem. Mam tak od kupna, na drugi dzień, przy okazji wizyty w salonie, pan zapewniał, że ten typ tak ma. Czy w waszych egzemplarzach jest podobnie? Troche mnie niepokoi, że niemal ciągle ta wskazówka delikatnie skacze, nawet po przejechaniu trasy, stojąc na światłach, choć jest to zdecydowanie mniej niż zaraz po uruchomieniu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo, ale już wcześniej o tym czytałem gdzieś, więc temat zlałem. Nie jest to nie wiadomo jakie bujnięcie, bardziej buja jak wrzucam na zimnym na D przeskakując powoli całą sekwencję. Już się tego oduczyłem, od razu jadę z góry do dołu na D trzymając wciśnięty guzik na skrzyni.

Falujące obroty trwają maksymalnie 10 sekund, na pewno nie dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w P, bo na P przecież odpalam samochód. Zgodnie ze sztuką czekam jakieś 5-10 sekund żeby wrzucić D i dopiero jechać. To nie jest typowe falowanie, a raczej schodzenie z wyższej niż normalnie wartości obrotów do uzyskania optymalnej zaraz po odpaleniu silnika. Normalnie jak stoję na światłach na D to mam jakieś 800 RPM, a zaraz po odpaleniu na P jak jest zimny to jest z buta jakieś "na oko" 1400 RPM i przez te 10-15 sekund schodzi do 800 RPM. W żadnym innym samochodzie tak nie miałem, ale tak jak pisałem wcześniej, podobno tak już jest w tych kosiarkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa wygląda inaczej, po tym zejściu obrotów, o którym piszesz zaczyna się falowanie w zakresie może +/- 50. To są szybkie, niewielkie skoki, jakby wskazówka dostawała drgawek. Na rozgrzanym silniku już są niemal niezauważalne, ale mimo wszystko - denerwujące, że ta wskazówka nie może stać w spokoju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest +/- 50 to chyba nie ma się czym przejmować, naprawdę ;) W sumie nie wiem, może u mnie jest to samo, ale aż tak bardzo się nie przyglądam temu wskaźnikowi, jedynie zauważyłem to schodzenie obrotów zaraz po odpaleniu.

Warto w tym wypadku sprawdzić czy dzieje się tak jak wyłączysz tryb Auto w klimie na przykład. Tryb Auto zawsze stanowi większe obciążenie dla silnika. Ja w sumie jeżdżę od lutego, mam przejechane ~9800km i guzika Auto jeszcze nigdy nie wyłączyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 115KM w manualu ma dokładnie tak samo... też z tym walczyłem (tzn. aso) wgrywali nowy soft do przepustnicy ale nic nie pomagało. Ostatnio ktoś z aso mi powiedział, że powodem falowania jest czujnik temperatury. Zauważcie, że falowanie występuje głównie na zimnym silnika ale raczej od wiosny do jesieni, u mnie przez całą zimę był spokój. Ma to związem z tym, że kompuret próbuje ustalić na początku temperaturę silnika i ma nie ustalony stan przez jakieś 10 sek. wtedy włącza ssanie lub wyłącza dlatego falują obroty. To ma związek ze stanami w logice komputera - automatycy pewnie by to lepiej wytłumaczyli... ale to już jest wgłębianie się w soft i teorię sygnałów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!