Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0487


djdanhill

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

XXX

Od 2 tygodniu walczę z błędem w moje Megi 1.9DCI 120KM - wyskakuje CHECK I SILNIK pojechałem na diagnostykę skasowali błąd dojechałem do pracy jakieś 5km zgasiłem auto za 15min wsiadam do auta odpalam błąd powrócił CHECK - pojechałem ponownie skasowali ale ten sam objaw.
XXX
Znajomy ma program i podał mi kod błędu P0487 EXHAUST GAS RECIRCULATION THROTTLE CONTROL CIRCUT "A" /OPEN
XXX
EGR mam od roku zaślepiony - wcześniej miałem z tym problemy - wymieniłem chyba już 3szt (wtedy z rok temu) i przez rok był spokój.

XXX

Co z tym fantem zrobić ? gdzieś wyczytałem żeby zdjąć kolektor i cały wyczyścić bo pewnie dużo nagaru w nim jest.

XXX

lapka2.gif

REGULAMIN

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Kod   błędu   P0487,   oznacza    problem ;

 - z   recyrkulacją   spalin,  obwodami   elektrycznymi  ( złącza,  kontakt , wtyczki )   sterującymi  położeniem   przepustnic   np.; w  EGR, .. przepływomierzu ,   świecami   żarowymi ,

 - oraz    ogólnie,    stanem   czystości    i    szczelności   układu   dolotowego ,

Polecam    zrealizowanie   ( nie   wymieniam   aby   ich   nie   powtarzać )   zaleceń   z   tematu ;  Problem  z  turbiną   i   dopiero  wtedy  będzie  możliwa  bardziej   konkretna   diagnoza ,

Czy  przeważa  jazda  w   mieście   i   na   krótkich  dystansach ? 
 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już rozwiążesz problem (prawdopodobnie wystarczy przeczyścić EGR), to stosuj do paliwa dodatek K2 do czyszczenia DPF. Skutkiem "ubocznym" jest szybsze wypalanie nagaru z turbosprężarki i EGR. Buteleczka kosztuje 6 zł na zbiornik, więc wyjdzie taniej niż miałbyś tankować np. paliwa premium (nic niewarte zresztą). Dodatkowo co 10k km radzę wtryskiwać za przepływomierzem preparat "Wynn's EGR 3 DIESEL" (tylko mała rada: bez wężyka, bo raz mi się zdarzyło że mi wystrzelił i cudem udało mi się go wyjąć zanim zmieliła go turbina :P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, djdanhill napisał:

EGR  mam  od  roku  zaślepiony - wcześniej  miałem  z   tym  problemy - wymieniłem  chyba  już  3 szt ( wtedy  z  rok  temu )  i   przez  rok  był  spokój.  Co  z   tym fantem  zrobić ?  gdzieś  wyczytałem  żeby  zdjąć  kolektor   i   cały   wyczyścić   bo   pewnie  dużo  nagaru  w  nim  jest.

Dlatego, polecam  moje  wcześniejsze  zalecenia  aby  sytuację  rozwiązać  kompleksowo i  mieć  jasną  sytuację  odnośnie  stanu  silnika .

Czy  coś  z  tych  zaleceń  zrealizowałeś ?  Czy  turbina  pracowała  prawidłowo ? 

Czy  nadal  ubywa  oleju  mimo  założenia  nowego  zaworu  odmy ?  

Czy  zmierzyłeś  ciśnienie  oleju  na  gorącym  silniku ? ( b.ważne,  gdyż  masz  silnik 120 KM, który  ma   problem  z   panewkami )

Dobrze  by  było  napisać  parę  zdań  w  temacie  ;  Problem z turbiną ,  co   zrobiłeś   i  co   się   zmieniło  w  pracy   silnika .

Jestem  przeciwny  stosowania  środków  czyszczących  do  paliwa,  bo  więcej  narobią  szkód  niż  pożytku.  Decyzja  należy  do  Ciebie 

2 godziny temu, aniewa napisał:

Kod błędu P0487 oznacza tylko i wyłącznie, że zawór egr pozostał zablokowany w położeniu otwartym. 

Znaczyłoby  to  tyle,  że  zawór  egr  nie  jest  poprawnie  zaślepiony.  Zrób  próbę,  zdejmij  wtyczkę  z  egr ,   zobacz  efekt 

Dużo  jazd  krótkich   czy  po  mieście,  nie  jest  korzystne  dla   egr,  katalizatora,  turbiny .

Zalecam , jeżeli   możesz ;  ograniczenie  krótkich  jazd  oraz  więcej   jazd  z  wysokimi  obrotami,  dawanie  po  garach,  przegonienie  auta

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, napiszesz mi jakie szkody w moich autach zrobiły dodatki? Może o czymś nie wiem :) Odradzasz stosowanie dodatków stworzonych specjalnie do diesla, zalecasz stosowanie 2T (stworzonego do benzyny). Logika, z którą ciężko dyskutować ;)

 

Ja znam sam pożytek: idealnie czyste wtryskiwacze, czysty dolot, EGR, turbosprężarka, niższe spalanie paliwa.

 

Diesel zwyczajnie nie nadaje się na krótkie odcinki, ale jeśli już tak trzeba go użytkować, to warto mu pomóc. Dla takiego EGR'a dużo lepszy efekt da regularne stosowanie w/w produktów, niż przegonienie auta raz na miesiąc (to oczywiście warto robić, ale dla EGR, otwartego na postojach, będzie to miało marginalny wpływ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd położenia EGR, czyli przejście w stan awaryjny to jest tylko następstwo złej pracy układu zasilania. Równie dobrze może być za niskie ciśnienie sprężania turbiny, które wyłapuje czujnik MAP do ilości paliwa zadanego pedałem gazu i już egr jest otwierany.

Również sterowanie podciśnieniowe turbiny należy wziąść pod uwagę.

Ten silnik ma problemy ze smarowaniem turbiny. W rurkach robi się przewężenie drożności oleju i turbina może ciężko startować lub nie wchodzić na obroty.

Tu należy przeprowadzić analizę parametrów dynamicznych chociażby za pomocą DDT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!