Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie silnika po wymianie pompy wtryskowej


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio jadąc Megi strasznie zaczęła kopcić aż zgasła pod domem, po przejechaniu może kilometra do domu. Dzisiaj wymieniłem pompę wtryskową na sprawną i dym już nie pojawia się w takiej ilości jak wcześniej ale dalej jest. Do tego doszło że Meganka nie ma mocy, ciężko bardzo zapala. Czy to wtryski poszły się je**ć?

 

Zrobiłem próbę przelewową i wyszły takIMG_20170910_185820.thumb.jpg.13fec2a1a8d0a0e2ab5ac3fa6aa89cbd.jpg od lewej to pierwszy wtrysk itd

W dodatku komputer pokazał błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie - na poziomie minimum i maksimum

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile  km  zrobiłeś  od  awarii  ??; Fault injection bez utraty mocy

Jakie  to  są  wartości  w ml  tej  próby  przelewowej ?

Czy  w  lipcu  robiłeś  próbę   przelewową ?

Co  zrobiłeś  w  temacie  o   opiłkach  metalowych  w   paliwie ?

Wymiana  nawet  na  nową  pompę  wtryskową  nic   nie   da,  jeżeli   w   układzie  są   opiłki  metalu 

Trzeba  wykonać  solidną   robotę   w   tej   materii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestudiuj  temat  opiłków  dokładnie,  tam  jest  szereg  przykładów  problemów  ludzi .  

Jesteś  3-właścicielem ,  auto  ma  sporo  na  liczniku  a  w   rzeczywistości  pewnie  dużo  więcej ...

Problem   z   opiłkami  zaczyna   się  zazwyczaj   niewinnie  od   problemu  z   zapalaniem  silnika ,   a   kończy .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłki  wędrują  wraz  z  paliwem,  po  całym  układzie  paliwowym  i  uszkadzają   wtryski,  pompę   paliwa  wstępną , wtryskową   

Według  jakiej  procedury  robiłeś  próbę  przelewową  wtryskiwaczy ??? ;  test przelewowy renault 1.9 dci

Przypominam  że ;

1/ Filtr paliwa  nie  wychwytuje  opiłków  metalowych  z  łuszczącej  się  pompy  wtryskowej ,

 "Ponieważ rozmiar wielkości oczka filtra paliwa to 0,6 mikrona, a rozmiar opiłków to 0,2 mikrona !!! ",

2/ Magnes, również  nie  wychwytuje  tych opiłków ,

3/ Trzeba szkło  powiększające  i  szukać  na;

a/ filtrze paliwa,

b/ wewnątrz  filtra  paliwa,

c/ czujniku  ciśnienia  paliwa,

d/ na  zaworkach  przelewowych   wtryskiwaczy ,

e/ na  regulatorze  ciśnienia  wtrysku ,

f/ w  zbiorniku  paliwa 

 Dopiero  po  szczegółowym  sprawdzeniu   układu   paliwowego  i  stwierdzeniu,  że  nie   ma   w   nim   Opiłków   Metalu ,  należy ; 

- zregenerować   pompę  wtryskową  w  profesjonalnym  zakładzie  lub  wymienić   na   pewną  używaną  o   małym   przebiegu ,

- stosować  markowe  paliwo  plus  olej 2T  do paliwa ,

- wymieniać  olej,   filtr  oleju   co  10.000 do 12.000 km przebiegu,  a   filtr  paliwa  wymieniać   co  drugą / trzecią  wymianę oleju ,

- stosować  olej  full  syntetic ( turbo )  oraz   markowe  filtry  ( purflux, mann, knecht ),

- przy  przebiegu  ok.200.000 km , sprawdzić   ciśnienie  oleju   na  gorącym  silniku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymiana wtryskiwaczy przyniosła zdecydowaną poprawę pracy silnika. Pompa oddana do wyczyszczenia z ewentualnych opiłków wraz z przewodami metalowymi do wtrysków. Wymienione również przewody ze zbiornika do pompy wraz z zbiornikiem. Powinno być ok. Temat można zamknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa  musi  być  regenerowana,  wymieniona  na   używaną   lub   nową.   Czyszczenie  pompy  z  opiłków  nic  nie da, jeżeli  ona   siała  opiłki .   Czy   wymieniłeś   rampę  ( szynę )  ciśnieniową,   ponieważ   czyszczenie   jest   mało   efektywne .   Napisz   parę  słów   o   tej  przygodzie  w  temacie ;  Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!