Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymienic rozrzad? Co z kzfr?


pepens

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwni Ci Twoi mechanicy. Nie ma czegoś takiego jak "rolki ok". Przychodzi odpowiedni czas lub odpowiedni przebieg i należy je wymienić nie dyskutując z rzeczywistością. Zmień wszystko zgodnie ze sztuką i będziesz miał święty spokój na następne 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, pbet napisał:

Nie papuguj.

jasna sprawa!!!

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zaciekawiło mnie to "świergotanie". U mnie cos takiego się objawiło od chwili gdy spadły temperatury. W momęcie gdy auto jest odpalane z rana to przez pierwsze 5 do 10 min pracy słychać świergotanie, lecz tylko w momęcie zmiany biegu. Pewnie pomyślicie, że napinacz i pasek alternatora ma luzy. Mechanicy też tak myśleli i wymienili mi te elemęlęty, no ale okazalo się to nie to. Ja tam się nie obraże za darmowe cześci, w końcu nie naprawili usterki. W poniedziałek będe wiedział do czego doszli w dalszych diagnozach. Waszym zdaniem co może być przyczyna tego zjawiska? Ja obstawiam olej w skrzyni do wymiany^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 89 tys świece (nowe fabryczne) były ok u mnie chociaż widać było ząb czasu. Jednak jak na ilość km to całkiem nieźle się trzymały. Ale lepiej wymienić bo co ma zaraz nam cewka paść. Renaulty są trochę bardziej wrażliwe na świece. Stąd opinia, że właśnie cewki zapłonowe padają (dobrze, że są pojedynczo a nie jako cały blok jak np w peugocie 307).

Co do rozrządu - wymienić sam pase to była by głupota. Zawsze z rolkami. Uważam, że świergotanie się skończy. KZF inaczej by dawało o sobie znać.

 

Pbet a zmieniałeś płyn chłodniczy? Co ile km czy dopiero raz? Jakaś różnica jest? Bo też się zastanawiam nad tym. W sumie pewnie od nowości nie był zmieniany. Więc może warto. Bo np hamulce działają pięknie, więc tu zmiana płynu chyba nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, dreq02 napisał:

Pbet a zmieniałeś płyn chłodniczy? Co ile km czy dopiero raz? Jakaś różnica jest? Bo też się zastanawiam nad tym. W sumie pewnie od nowości nie był zmieniany. Więc może warto. Bo np hamulce działają pięknie, więc tu zmiana płynu chyba nie wchodzi w grę.

Płynu chłodniczego nie ruszałem. Książka pisze, że co 5 lat lub 150 000 km. Miałem taki zamiar z obawy o niską temp. zamarzania ale sprawdziłem i wyszło prawie -40st.C (mój miernik) / -35st.C (miernik ASO) więc zostawiam to na 5 lat razem z rozrządem i napędem akcesoriów. Płyn hamulcowy 120 000 km lub 3 lata więc nawet jak hantle działają Ci pięknie to trzeba by wymienić. Ja wymieniłem i nie odczuwam większej różnicy w hamowaniu czy działaniu sprzęgła. Jak trzeba to trzeba. Najważniejsza jest tutaj temperatura wrzenia żeby się nie zagotował przy ostrzejszym hamowaniu lub na serpentynach. Tutaj masz opisane czynności zalecane przez Renault >>>klik<<<.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisaliscie, mechanik chce ogarnąć rozrząd. Zobaczymy czy podejmie sie wymiany w razie "W". Ponoć za pasek alternatora i napinacz paska + robota warsztat jest 450 w plecy. Szczerze wątpie by po wymianie całego rozrządu, świergot ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rozrząd wymieniony, ale bez KZFR, oczywiście płyn chłodniczy również jest nowy. Co do tego świergotania to prawdopodobieństwo graniczące z pewnością jest takie, że powodowała je pompa wody. To świergotanie słyszalne było cały czas, tylko, że czasami trzeba było nastawić ucho pod maską żeby je usłyszeć, a nieraz wystarczyło otworzyć drzwi pasażera i słychać było już siedząc wewnątrz auta, nie mówiąc, że stojąc przy samochodzie dźwięk był na tyle głośny, że aż denerwujący. W tej chwili nic takiego nie słyszę nawet przykładając ucho w okolice rozrządu i osprzętu. Wczoraj auto przeszło przegląd techniczny na SKP - na 99% bez zarzutu. 

Dnia 2.12.2017 o 20:06, pbet napisał:

To jak już robisz taki porządny starter pack to warto się jeszcze zastanowić ile lat/km mają świece i płyn hamulcowy :-)

jeżeli chodzi o świece to były wymieniane w kwietniu 2015 i obecnie mają przejechane 24 000 km, natomiast płyn hamulcowy w grudniu 2012 i lala przejechała na nim 41 000 km. Co do świec to oczywiście nie byłbym sobą jakbym nie wykręcił i nie sprawdził jakie w ogóle mam - Renault 7700500155, to pewnie rekomendowane w ASO, bo wszystko w tym aucie było od nowości robione w ASO, stąd też moje pytanie czy w razie chęci wymiany szukać takich samych czy jakichś zamienników? 

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, prezes72 napisał:

płyn hamulcowy w grudniu 2012 i lala przejechała na nim 41 000 km

No to masz go do wymiany ze względu na wiek. Warto rozważyć, koszty nie są wielkie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Po tygodniowym (kolejnym rozstaniu), geniusze mechaniki stwierdzili, że owe świsty to wina łożyska hydraulicznego sprzegła. Pytajac o koszty usłyszałem 1000 zł za sprzegło z osprzetem, albo 800 samo łożysko. Cena w moim mniemaniu racjonalna, biorąc na cel cały mechanizm. Dowiedziałem sie dodatkowo, że rozrząd wraz z zkfr było wymieniane wiec z tym mam mieć luzik. Wymienie całe sprzegło na wiosne, świsty to jedyna dolegliwość która ją trapi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!