Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci edc


KolaLBN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Posiadam od 2 tygodni megane IV 1,5 dci z 6biegowym automatem edc.Nie wiem czy to jest coś niedobrego ale zawsze rano gdy silnik jest po nocy to rozpedzając silnik powoli kiedy zmieia sie bieg z 3go na 4ty to zawsze slychać taki bardzo cichy dzwięk jakby coś przeskakiwało coś ala klik.Jak sie rozgrzeje auto to już tego nie ma.Czy ktoś z Was sie z tym spotkał?A druga rzecz kiedy jest zimny silnik to czy też tak macie że kiedy auto wytraca predkość to czasami czuć przechodzenie biegow z wyzszego na nizsze az do 1go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz nowe czy używane? Bo jeśli to drugie, to chciałbym się mylić, ale z moich doświadczeń z automatami wynika, że pewnie nikt nigdy nie wymieniał oleju w skrzyni + nie oszczędzał jej (automat prowokuje do ostrzejszej jazdy + może masz/miałeś hak?) i najzwyczajniej w świecie masz uwaloną skrzynię. To oczywiście mogą być inne rzeczy, ale generalnie ta skrzynia ma wg użytkowników i różnych testów wysoki komfort pracy, więc wątpię żeby to było normalne. Olej rady w stylu "zacznij od wymiany oleju" (to nic nie da, a już na pewno nie na dłuższą metę) i nawet nie myśl o serwisie bo wbijesz się w grube tysiące złotych (w Polsce może 2-3 firmy naprawiają automaty poprawnie, ale to i tak są dalej kwoty na poziomie 5-15k zł). Ja bym na Twoim miejscu sprzedawał bez zastanowienia, ale jeśli się nie boisz że kiedyś skrzynia odmówi Ci posłuszeństwa, to mimo wszystko wymień olej (cały czas zakładam, że auto masz używane z przebiegiem ponad 100k km, bo jeśli nie to całe moje wywody są bez sensu i wtedy powinieneś szukać pomocy w ASO) i jeździj :-)

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastraszyłeś kolegę na wszystkie możliwe sposoby. Przecież ten samochód musi być na gwarancji, a rady w stylu sprzedaj to proszę Cię. Problem komuś zrzucać, zastanów się co mówisz.

Nawet jeśli skrzynia by miała 200 tys. bez wymiany nic nie powinno się dziać. Jeżeli chodzi o wymianę oleju, to pierw bierze się próbkę oleju i sprawdza zużycie oleju, czy nie ma opiłków - bo wtedy w ogóle nie ma sensu wymieniać bo się skrzynia rozpadnie jeszcze szybciej.

Jeżeli jakimś cudem nie na gwarancji, to dobry serwis renault - nie ma co zakładać najgorszego. Na forum nic nie wymyślimy, trzeba diagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee no, założyłem, że takie objawy to musi mieć fura, która ma nalatane przynajmniej 200k km ;) Pytanie co lepsze, bo z ASO to nic dobrego Cię nie czeka prawdopodobnie, przygotuj się na zestaw gotowych odpowiedzi: "jest ok" / "tak ma być" / "mechanik mówi że inne auta też tak mają".

 

Pytanie czy nie robiłeś jazdy testowej przed zakupem (jakimś autem demo) żeby mieć porównanie?

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batalia prosta nie będzie ale znaj swoje prawa i walcz o nie. Jeśli powiedzą, że to normalne poproś o jazdę samochodem z tym samym silnikiem i tą samą skrzynią w asyście serwisanta. Jeśli tam będzie cisza to wiadomo, że coś jest nie tak. No i oczywiście wszystkie reklamacje pisemnie za potwierdzeniem odbioru i czytelnym podpisem serwisanta. Jeśli powiedzą tak ma być, trzeba jeździć i obserwować również zażądaj tego na piśmie. Póki masz gwarancję to nawet jak skrzynia padnie możesz spać spokojnie. Może wykup sobie dodatkową gwarancję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia EDC w żadnym wypadku nie powinna wydawać jakichkolwiek przeskakujących dźwięków przy zmianie jakiegokolwiek biegu. Jedyne co możesz słyszeć to malejące/rosnące obroty w zależności od tego, czy przyspieszasz, czy hamujesz.

 

Co rozumiesz poprzez czuć przechodzenie biegów? To chyba normalne, że jak hamujesz z 6, czy tam siódmego biegu to musi przejść całą sekwencję. To nie manual, że sobie komputer wrzuci sprzęgło -> luz i dojedzie do zera i wrzuci jedynkę na sam koniec. Musi przejść cała sekwencja, a że jest to automat dwusprzęgłowy to zmiany biegów (szczególnie pierwszych 3) czuć trochę bardziej niż resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki odgłos przy zmianie P -> R, R -> D na postoju (!) jest akceptowalny pod warunkiem, że nie towarzyszy mu żadne mechaniczne tarcie. Może też lekko bujnąć, bo rozsprzęglasz i zasprzęglasz. Nie jestem mechanikiem, ale w czasie jazdy w trybie D, według mnie, nie powinny dochodzić ze skrzyni żadne odgłosy stukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Bylem w dwoch aso.W jednym daignosta uslyszal ten odglos ale stweirdzil że skoro jezdzi to mam obserwować.Czyli zlewka standardowa.W drugom aso daignosta tez potwierdzil i nawet zgral i wyslal podobno te dzwieki do DT.Dostalem odpowiedz od kierowika z aso że w DT stwierdzili ze to normalne.Znalazelm posty innych uzytkownikow ktorzy tez narzekaja na podobne dzwieki ze skrzyni.Podobno jest to wahadlo dwumasy.W sumie juz nie wiem co mam robić skoro DT nie widzi problemu.

lapka2.gif

NARUSZENIE KILKU PUNKTÓW REGULAMINU

Ludzie :!:
Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:
Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Po kropce róbcie spacje. :!:
Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!:
Trochę szacunku dla czytających.

mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!