Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci edc


KolaLBN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Posiadam od 2 tygodni megane IV 1,5 dci z 6biegowym automatem edc.Nie wiem czy to jest coś niedobrego ale zawsze rano gdy silnik jest po nocy to rozpedzając silnik powoli kiedy zmieia sie bieg z 3go na 4ty to zawsze slychać taki bardzo cichy dzwięk jakby coś przeskakiwało coś ala klik.Jak sie rozgrzeje auto to już tego nie ma.Czy ktoś z Was sie z tym spotkał?A druga rzecz kiedy jest zimny silnik to czy też tak macie że kiedy auto wytraca predkość to czasami czuć przechodzenie biegow z wyzszego na nizsze az do 1go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz nowe czy używane? Bo jeśli to drugie, to chciałbym się mylić, ale z moich doświadczeń z automatami wynika, że pewnie nikt nigdy nie wymieniał oleju w skrzyni + nie oszczędzał jej (automat prowokuje do ostrzejszej jazdy + może masz/miałeś hak?) i najzwyczajniej w świecie masz uwaloną skrzynię. To oczywiście mogą być inne rzeczy, ale generalnie ta skrzynia ma wg użytkowników i różnych testów wysoki komfort pracy, więc wątpię żeby to było normalne. Olej rady w stylu "zacznij od wymiany oleju" (to nic nie da, a już na pewno nie na dłuższą metę) i nawet nie myśl o serwisie bo wbijesz się w grube tysiące złotych (w Polsce może 2-3 firmy naprawiają automaty poprawnie, ale to i tak są dalej kwoty na poziomie 5-15k zł). Ja bym na Twoim miejscu sprzedawał bez zastanowienia, ale jeśli się nie boisz że kiedyś skrzynia odmówi Ci posłuszeństwa, to mimo wszystko wymień olej (cały czas zakładam, że auto masz używane z przebiegiem ponad 100k km, bo jeśli nie to całe moje wywody są bez sensu i wtedy powinieneś szukać pomocy w ASO) i jeździj :-)

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastraszyłeś kolegę na wszystkie możliwe sposoby. Przecież ten samochód musi być na gwarancji, a rady w stylu sprzedaj to proszę Cię. Problem komuś zrzucać, zastanów się co mówisz.

Nawet jeśli skrzynia by miała 200 tys. bez wymiany nic nie powinno się dziać. Jeżeli chodzi o wymianę oleju, to pierw bierze się próbkę oleju i sprawdza zużycie oleju, czy nie ma opiłków - bo wtedy w ogóle nie ma sensu wymieniać bo się skrzynia rozpadnie jeszcze szybciej.

Jeżeli jakimś cudem nie na gwarancji, to dobry serwis renault - nie ma co zakładać najgorszego. Na forum nic nie wymyślimy, trzeba diagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee no, założyłem, że takie objawy to musi mieć fura, która ma nalatane przynajmniej 200k km ;) Pytanie co lepsze, bo z ASO to nic dobrego Cię nie czeka prawdopodobnie, przygotuj się na zestaw gotowych odpowiedzi: "jest ok" / "tak ma być" / "mechanik mówi że inne auta też tak mają".

 

Pytanie czy nie robiłeś jazdy testowej przed zakupem (jakimś autem demo) żeby mieć porównanie?

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batalia prosta nie będzie ale znaj swoje prawa i walcz o nie. Jeśli powiedzą, że to normalne poproś o jazdę samochodem z tym samym silnikiem i tą samą skrzynią w asyście serwisanta. Jeśli tam będzie cisza to wiadomo, że coś jest nie tak. No i oczywiście wszystkie reklamacje pisemnie za potwierdzeniem odbioru i czytelnym podpisem serwisanta. Jeśli powiedzą tak ma być, trzeba jeździć i obserwować również zażądaj tego na piśmie. Póki masz gwarancję to nawet jak skrzynia padnie możesz spać spokojnie. Może wykup sobie dodatkową gwarancję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia EDC w żadnym wypadku nie powinna wydawać jakichkolwiek przeskakujących dźwięków przy zmianie jakiegokolwiek biegu. Jedyne co możesz słyszeć to malejące/rosnące obroty w zależności od tego, czy przyspieszasz, czy hamujesz.

 

Co rozumiesz poprzez czuć przechodzenie biegów? To chyba normalne, że jak hamujesz z 6, czy tam siódmego biegu to musi przejść całą sekwencję. To nie manual, że sobie komputer wrzuci sprzęgło -> luz i dojedzie do zera i wrzuci jedynkę na sam koniec. Musi przejść cała sekwencja, a że jest to automat dwusprzęgłowy to zmiany biegów (szczególnie pierwszych 3) czuć trochę bardziej niż resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki odgłos przy zmianie P -> R, R -> D na postoju (!) jest akceptowalny pod warunkiem, że nie towarzyszy mu żadne mechaniczne tarcie. Może też lekko bujnąć, bo rozsprzęglasz i zasprzęglasz. Nie jestem mechanikiem, ale w czasie jazdy w trybie D, według mnie, nie powinny dochodzić ze skrzyni żadne odgłosy stukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Bylem w dwoch aso.W jednym daignosta uslyszal ten odglos ale stweirdzil że skoro jezdzi to mam obserwować.Czyli zlewka standardowa.W drugom aso daignosta tez potwierdzil i nawet zgral i wyslal podobno te dzwieki do DT.Dostalem odpowiedz od kierowika z aso że w DT stwierdzili ze to normalne.Znalazelm posty innych uzytkownikow ktorzy tez narzekaja na podobne dzwieki ze skrzyni.Podobno jest to wahadlo dwumasy.W sumie juz nie wiem co mam robić skoro DT nie widzi problemu.

lapka2.gif

NARUSZENIE KILKU PUNKTÓW REGULAMINU

Ludzie :!:
Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:
Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Po kropce róbcie spacje. :!:
Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!:
Trochę szacunku dla czytających.

mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!