Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupno Megane 1.6 SCE Life


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie ubytku nie ma. Sprawdzam, co około 3 tys i utrzymuje się na tym samych poziomie, jeżeli chodzi o bagnet. Przy ok 3 tys wymieniałem olej i filtry(teraz mam Elf). Od stycznia przejechałem już 12,5 tys .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik, jest silnikiem Nissana. Wiem, że był montowany w Qashqai, Juke, a w Renault we Fluence. Najwięcej informacji o nim znajdziesz na forum Nissana. Warto także podpytać użytkowników Fluence, bo oni przejechali więcej kilometrów i coś mogą na temat trwałości powiedzieć.

Edytowane przez wojfux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie ma typowych usterek, rozrząd jest trwały, jeżeli wymiany oleju są co 15 tyś to ludzie nie mają z nim problemu i to przy przebiegach w okolicy 200 tysięcy kilometrów.  Oczywiście jak w każdym silniku może trafić wadliwy egzemplarz.  Montowany jest też w Dacii Duster po fl. Jednak największe przebiegi maja ludzie w Qashqaiach (pierwszej generacji)  oraz Jukach (montowany do dzisiaj). 

Edytowane przez gwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.09.2017 o 21:26, ari1979 napisał:

Kłopot mam jeden - silnik wciąga nieco oleju. Nie jest to megaproblem wymagający wożenia bańki z olejem w bagażniku, ale jednak.

Z  pewnością  lubisz  ostrą  jazdę  i  na  dużych  prędkościach ?

Jak będziesz jeździł delikatnie  to  zużycia  nie  będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jesteśmy razem z żoną posiadaczami (od wczoraj) Meganki z motorem 1.6 SCe w wersji Life (będzie użytkowany głównie w mieście przez kobietę, wystarczajcie wyposażenie, jeszcze dorzuce tylko czujniki parkowania i na wiosnę alusy). Miałem wątpliwości co do tego silnika (na co dzień jeżdżę klekotem Octavia II FL 1.9 tdi, inny moment i elastyczność),  ale po przejechaniu ok. 500 km od miejsca zakupu do domu jestem pozytywnie zaskoczony (średnie spalanie na trasie 6.3 przy średniej prędkości 76 km/h, trasa krajówkami autostradą i staniem w korku w stolicy, samochód na dotarciu i wszystko zgodnie ze wskazówkami producenta w kwestii obrotów i prędkości, dynamika nawet ok, hałas mały ale w granicach 120-125km/h hałas się zwiększa). Dziś po jeździe miejskiej ok. 30 km spalanie wzrosło do 6.6. Myślę, że sama jazda miejska będzie oscylować w granicach 8-12. Jeździłem 1.2 tce 130KM, fajny silnik ale cena wysoka, mała pojemność, turbo oraz wtrysk bezpośredni. Wybór padł na wymierający gatunek wśród silników 1.6 SCe (wolnossący na wielopunkcie) Megankę porównywałem z 308, golfem, tipo oraz autami klasy B - polo, fabia i rapid (B+ albo jak niektórzy uważają C). Wybór był w pełni świadomy i padł na Renault, wspomnę, że mam jeszcze clio - całkiem udany wóz i w kołach ma kilkaset tys. km bez większych problemów. Znam też politykę Renault w Polsce, że trochę "leje"a może nawet bardzo na klientów w kwestiach posprzedażnych ale mimo wszystko wybór świadomy. Jedna rzecz, która mi się nie podoba to spasowanie klapy bagażnika względem nadwozia. Sprawa zgłoszona do aso, mam nadzieję, że to wyregulują. Generalnie polecam auto zważywszy na fakt rewelacyjnej ceny (cena mojej wersji ociera się o klasę B), prostej konstrukcji, dobrych materiałów wewnątrz, ich przyzwoitego spasowania-środek jest bardzo fajny, wyciszenia, komfortu jazdy, stylistyki, bardzo dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego. Pozdrawiam.

Edytowane przez Pablo7777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎10‎-‎06 o 00:25, Pablo7777 napisał:

Jedna rzecz, która mi się nie podoba to spasowanie klapy bagażnika względem nadwozia.

Takich miejsc jest więcej, ogólnie jakość przeciętna i to nawet w wyższych modelach, Espace i Talisman mają podobnie, takie czasy... wszędzie oszczędności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kaloteck napisał:

Cięcie.

 

Żeby nie było - nie tylko w Renault i nie tylko we francuskich. Odkąd u siebie zauważyłem ten problem zacząłem patrzeć też po innych markach. Patrzyłem tylko na samochody nowe (lub wyglądające na nowe) i takie problemy widziałem w większości - od Mazdy, po Mercedesa, BMW, VW, Skodę...

REGULAMIN:

pkt. 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!