Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V KZFR


arturdebski

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, airbites napisał:

Słabo słychać dźwięk.

Faktycznie słabo ale to raczej wina odległości. Nagrywałem z uchylonego okna na 2 piętrze gdy auto stało na dole. Jak się wrzuci dźwięk na maxa i założy słuchawki to lepiej słuchać. Jutro podejdę bliżej i może coś nagram choć wolałbym nie :-)

1 godzinę temu, arturdebski napisał:

No ale jak rozrusznik jak to już po uruchomieniu silnika grzechotanie?

Też mi się wydaje, że rozrusznik ok. Aku raczej też ok, nie ma problemów z rozruchem. To co nagrałem to nawet nie grzechotanie tylko terkotanie. Dość ciche i delikatne. Grzechotanie raz usłyszałem ale bardziej mechaniczne/metaliczne. Jakiś czas temu i to ono skłoniło mnie do szukania informacji na ten temat. Tamten dźwięk nie powrócił ale mam nowy :-)

Tutaj nagranie z dzisiejszego odpalenia samochodu, który stał od piątku nie ruszany: Głos 019_sd-1.m4a

Siedziałem w kabinie. Niby nic nie słychać niepokojącego ale jak się wsłuchałem to w okolicach 10-12 sekundy nagrania słychać to "cykanie". Co mnie dziwi, że nie słuchać go od razu od zaskoczenia silnika tylko po 2-3 sekundach i trwa też 2-3 sekundy. Jest bardzo delikatne. Dzisiaj też zauważyłem inną rzecz, której wcześniej raczej nie było. Po uruchomieniu silnika na ssaniu, wciśnięcie sprzęgła powoduje, że obroty falują (klima włączona). Auto samo zwiększa i zmniejsza obroty. Czy to normalne? Dzieje się przez chwilę od odpalenia i na ssaniu, później wciśnięcie sprzęgła nie powoduje żadnych zmian obrotów. Bez wciśniętego sprzęgła (na luzie) obroty są stabilne. Wysłałem mail z tym pierwszym załącznikiem do Renault Polska. Ciekawe czy odpiszą i co odpiszą.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat znany podobnie jak i inne o KZFR ale za Chiny ludowe opisane w nich objawy nie pasują mi praktycznie w 100% poza jednym chrobotem o jakim kiedyś pisałem chyba w innym temacie. Ale to też nie pasuje w 100% ponieważ zachrobotało i silnik nie zgasł. Wg mnie jak posłuchałem cały YT i przeczytałem chyba wszystko na forum co dotyczy KZFR to terkotanie/cykanie z 2 nagrań jakie zamieściłem też mi nie pasuje żeby mieć 100% pewności i wymieniać KZFR. Natrafiłem na taki trop, który mi bardziej pasuje i muszę to sprawdzić:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.12.2017 o 20:26, pbet napisał:

...Siedziałem w kabinie. Niby nic nie słychać niepokojącego ale jak się wsłuchałem to w okolicach 10-12 sekundy nagrania słychać to "cykanie"....

 

Przepraszam nie mogłem się powstrzymać - to zabrzmiało jak początek jakiegoś kryminału :-)
Tak czy siak w moim Fluence 1.6 nie miałem jakichś objawów chwilę po uruchomieniu z pewnym opóźnieniem,

jak coś było to tylko zaraz po zakończeniu pracy rozrusznika zaraz gdy ruszył już silnik i trwało 2-3 sekundy.

--

Teraz jak pisałem nie mam żadnych dźwiękowych objawów (znikły same) tylko silnik uruchamia się za 2-3 razem.

Tak czy siak powoli mentalnie szykuję się na wydatek: cały rozrząd ponownie lub jego część (np. bez pompy wody) + KZFR + nowy olej  -

mimo że wszystko (oprócz prawdopodobnie KZFR) robione było jakieś ~7 tys km temu. Właściciel warsztatu "francuzów" powiedział żeby
może dociągnąć do daty wymiany oleju czyli jeszcze drugie 7-8tys km bo olej podobno jest bardzo krytycznym czynnikiem w problemach
z KZFR ale nie wiem czy będę tyle czekał i być może zrobię to wcześniej.

--

Chciałem lepszy olej wlać  - Mobil One "Peak Life" 5W50 full synthetic ale właściciel stwierdził "A kto Panu tak powiedział?"  i że "Silniki "francuzów"
składane są z luzami dla oleju 5W40 TOTAL (ELF) według jakichś tam norm "bla bla"  i niema sensu lepszego lać oleju"

(W leciwej już Thalii 1.4 16V i Seicento VAN 1.1 leję dośc kosztowny Mobil One "Peak Life" 5W50 full synthetic)

 

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, arturdebski napisał:

Przepraszam nie mogłem się powstrzymać - to zabrzmiało jak początek jakiegoś kryminału :-)

:-)

12 minut temu, arturdebski napisał:

Tak czy siak w moim Fluence 1.6 nie miałem jakichś objawów chwilę po uruchomieniu z pewnym opóźnieniem,

jak coś było to tylko zaraz po zakończeniu pracy rozrusznika zaraz gdy ruszył już silnik i trwało 2-3 sekundy.
Teraz jak pisałem nie mam żadnych dźwiękowych objawów (znikły same) tylko silnik uruchamia się za 2-3 razem.

To też mi się nie zgadza bo moja R. zawsze pali od pierwszego... śledztwo trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.12.2017 o 21:59, pbet napisał:

Temat znany podobnie jak i inne o KZFR ale za Chiny ludowe opisane w nich objawy nie pasują mi praktycznie w 100% poza jednym chrobotem o jakim kiedyś pisałem chyba w innym temacie. Ale to też nie pasuje w 100% ponieważ zachrobotało i silnik nie zgasł. Wg mnie jak posłuchałem cały YT i przeczytałem chyba wszystko na forum co dotyczy KZFR to terkotanie/cykanie z 2 nagrań jakie zamieściłem też mi nie pasuje żeby mieć 100% pewności i wymieniać KZFR. Natrafiłem na taki trop, który mi bardziej pasuje i muszę to sprawdzić:

 

No można się pogubić, nie rozumiem czemu miałyby być powyłamywane zębatki w silniczku zamkniętego obiegu... ale ok, może o tym obiegu to nie w tym wątku bo się wszystko wymiesza i później trudno się połapać o co chodzi.
Tak czy inaczej nie mam w tej chwili gotowego nagrania ze swojego samochodu  - popatrzę na filmiki bo cos nagrywałem  telefonem i może wrzucę na YT

Nie sadzę żeby mój przypadek miał cos wspólnego z silniczkiem zamkniętego obiegu - miałem dwa razy komunikat po "zaterkotaniu" silnika "Sprawdź układ wtrysku paliwa"
Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, arturdebski napisał:

Nie sadzę żeby mój przypadek miał cos wspólnego z silniczkiem zamkniętego obiegu

Pisałem w kontekście nagranych przeze mnie dźwięków, które nie pasują do dźwięków z filmów o KZFR. Faktycznie to temat poboczny, a główny to mocniejsze chrobotanie/grzechotanie jakie słyszałem 1 raz.

Jak znajdziesz swój film/nagranie to udostępnij. Przyda się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.10.2017 o 21:52, arturdebski napisał:

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER, - mireczek01

Hej mireczek01 bo nie rozumiem - to jak mam robić odstępy w treści miedzy grupami wierszy?

Przecież zbitego tekstu na poł strony monitora w którym zmienia się treść nie da się wygodnie czytać bez wstawienia pustej linii.

Te linie wstawiłem nie przez przypadek, rozdzielają tekst na logiczne części.

Jak  mam inaczej robić te linie?

Wstawiać gwiazdki czy krzyżyki?

Chyba nadinterpretujesz w tym przypadku używanie pustej linii.
XXX
Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

 

Dnia 17.12.2017 o 23:11, pbet napisał:

Pisałem w kontekście nagranych przeze mnie dźwięków, które nie pasują do dźwięków z filmów o KZFR. Faktycznie to temat poboczny, a główny to mocniejsze chrobotanie/grzechotanie jakie słyszałem 1 raz.

Jak znajdziesz swój film/nagranie to udostępnij. Przyda się.

XXX

Ok, poszukam filmiku i wrzucę na YT - podam link
Doprecyzuję jeszcze moje "odpalanie za 2-3razem":
Kręcę kluczykiem może sekundę może dwie sekundy (nie dłużej!) i zakładam że powinien odpalić
w tym czasie (bo tak mam w Thalii 1.4 16V - "jeden pstryk" i pali)
XXX

Gdy nie odpala - nie kręcę dłużej, wyłączam stacyjkę i ponawiam rozruch - cały czas w czasie rozruchu mam wciśnięty pedał gazu - lekko nim pracuję.
Gdy nie mam wciśniętego pedału gazu (nie pracuję nim w czasie rozruchu) samochód oporniej odpala.

Dłuższe przytrzymanie kluczyka w pozycji rozruchu (załączony rozrusznik) odpala czasem silnik za pierwszym razem.
XXX

Parę tygodni temu z premedytacją przytrzymałem dłużej kluczyk w pozycji rozruchu nie wiem ile to było, może 5 może 10sekund (rozrusznik kręcił silnikiem)
ale silnik nie odpalał i dostałem czerwony komunikat: "Możliwość uszkodzenia silnika". Nie wiem jak on to "wykminił" ale wyobrażam sobie że wie że
ciśnienie oleju jest bardzo niskie bo silnik nie pracuje i może o tym informuje wiedząc ze mam długo przekręcony kluczyk, rozrusznik kręci a pompa oleju pewnie
nic nie podaje albo minimum. Chyba ze ktoś więcej wie na jakiej podstawie "komputer" samochodu pokazuje
taki komunikat proszę o info.
XXX
Generalnie lepsze efekty uzyskuję robiąc 2-3 próby odpalenia po 1-2sekundy niż jedna długa próba
odpalenia silnika. Jak na razie nie jest to męczące - czekam co będzie dalej, jest bez zmian
- tak jak z pierwszego mojego postu zaczynającego wątek - tylko trudniejsze odpalanie
i znikły wszelkie uboczne efekty dźwiękowe.

Dzięki

XXX

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

Dnia 17.12.2017 o 23:11, pbet napisał:

...

Jak znajdziesz swój film/nagranie to udostępnij. Przyda się.

XXX
Paweł, obiecany filmik z uruchamiania, trzecia próba odpalenia, od 13 sekundy po odpaleniu słychać grzechotanie:

XXX

XXX

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

 

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER, - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arturdebski ten dźwięk w 13 sekundzie to faktycznie taki jak na wszystkich filmach o KZFR. Raz słyszałem coś podobnego ale w trakcie kręcenia rozrusznika, jakiś czas temu. Ja dzisiaj odpalałem auto przy -4st.C i położyłem telefon przy piórze wycieraczki od strony pasażera. Dzisiaj cichutko. Żona mówi, że jestem przewrażliwiony. Jakbyście chcieli posłuchać: Głos 020_sd-1.m4a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dalszej lekturze forum dochodzę do wniosku że problem utrudnionego odpalania to może być również problem:

  1. przepustnicy do wyczyszczenia
  2. wymiany czujnika położenia wału korbowego

Miałbym, chyba pecha żeby problem KZFR nałożył się dodatkowo z którymś z powyższych problemów.
O ile wyczyszczenie przepustnicy pewnie sam mogę  zrobić pewnie bez kosztów to co do wymiany czujnika
położenia wału korbowego już nie jestem pewien czy mogę sam zrobić (sam czujnik to wydatek kilkadziesiąt złotych)

XXX

Czy ktoś z forumowiczów robił którąś z tych operacji we własnym zakresie?
Czy macie jakieś instrukcje jak postępować albo możecie się własnym doświadczeniem podzielić?
[Fluence1 ph1] 1.6 16V 2010r
XXX

Dzięki
Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-7st.C, różne dziwne dźwięki słychać, szczególnie na początku (pomijając skrobanie szyb oczywiście). No i jakieś terkotanie na początku też jest. Telefon znowu leżał na piórze wycieraczki od strony pasażera. Obserwuję dalej.

Głos 021_sd-1.m4a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od dwóch tygodni cisza i spokój. Może dlatego, że się trochę ociepliło i nie ma przymrozków? Ciężko powiedzieć. Ale do rzeczy. 17 grudnia wysłałem do RP mail z nagraniem, które tego dnia umieściłem na forum i opisem sytuacji. Dziś dzwoniła miła Pani z informacją, że zaproszą mnie na diagnozę do lokalnego dilera i jeśli potwierdzi się KZFR to w ramach gestu handlowego są w stanie wziąć na siebie 90% kosztów naprawy pomimo, że gwarancja z racji przekroczonego limitu kilometrów skończyła się jakiś czas temu. Wszystko pięknie tylko jakby nie mam z czym jechać na te oględziny bo jak pisałem od 2 tygodni auto nie wydało z siebie żadnego niepokojącego dźwięku. Złośliwość rzeczy martwych...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Paweł, to w ogóle i tak dużo osiągnąłeś z tym KZFR.  Myślisz ze w moim Fluence z 2010 po 42tys km  tez skłoniliby się do

takiego "gestu" pokrycia części kosztów?  Twój samochód jest z 2014 r to ile masz teraz przejechane i jak stanowi gwarancja lata/kilometry?

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, arturdebski napisał:

Hej Paweł, to w ogóle i tak dużo osiągnąłeś z tym KZFR.  

Dużo i nie dużo bo w sumie nic takiego nie zrobiłem tylko napisałem mail. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiego rozwoju sytuacji. Efekt bardzo pozytywny i miłe zaskoczenie. Potraktowano sprawę poważnie i zaproponowano satysfakcjonujące rozwiązanie frontem do klienta ale co z tego jeśli jakiekolwiek niepożądane dźwięki przy odpalaniu ustąpiły i póki co raczej nie skorzystam z ich propozycji. W mailu opisałem problem jaki istniał, dodałem załącznik z dźwiękiem, przytoczyłem informację o wielu znanych mi tematach z for i tym, że znane są przypadki, iż RP partycypowało w kosztach. Dodałem moją historię z Renault (3 generacje Megane), to że auto jest serwisowane w ASO i ledwo skończyła się gwarancja. Dodatkowo przytoczyłem zalecenia książki serwisowej czyli zalecane 6 lat lub 150 000 km przy czym plan serwisowy nie mówi nic o KZFR tylko o rozrządzie i napędzie akcesoriów. Wspomniałem także o rozmowie w ASO gdzie na opis słowny dźwięków nic poza KZFR nie przychodziło serwisantom do głowy. Oczywiście wolałbym przejeździć sobie spokojnie do 2 planowanej wymiany rozrządu i wtedy profilaktycznie wymienić koło razem z nim tak jak mówią "dobre praktyki". Pierwszy rozrząd (jeśli dotrwam do tego bezproblemowo) myślałem wymienić na 5 lat lub w okolicy 90 000 km. Niemniej jednak plus jest taki, że mam mail od nich choć nie potwierdzili w nim telefonicznych deklaracji 90% partycypacji przy ewentualnej naprawie tylko "pomoc w kosztach naprawy w ramach gestu handlowego po dokładnej weryfikacji i ustaleniu przyczyny nieprawidłowości". Jest to jakiś punkt zaczepienia. Zawsze coś więc jak za rok czy dwa, a może szybciej wystąpią u mnie wzmożone objawy to będę się powoływał ponieważ na razie poinformowałem ich, iż nieprawidłowości przestały się pojawiać.

14 minut temu, arturdebski napisał:

Myślisz ze w moim Fluence z 2010 po 42tys km  tez skłoniliby się do takiego "gestu" pokrycia części kosztów?  

Twój samochód jest z 2014 r to ile masz teraz przejechane i jak stanowi gwarancja lata/kilometry?

Ciężko powiedzieć ale możesz napisać. Nie masz przecież nic do stracenia. Tak jak Ty jestem 2 właścicielem auta i to nas trochę łączy. U mnie sytuacja jest trochę inna ponieważ auto młodsze (2014) i miało przedłużoną przez pierwszego właściciela gwarancję "Formuła Non Stop" do 10.2018 lub 60 000 km. Aktualny przebieg to jakieś 67 000, a ja tym autem od kwietnia 2017 zrobiłem prawie 16 000. Czy Twoje auto miało wszystkie serwisy wykonywane w ASO? Z lektury forum wynika, że RP patrzy na to. Z resztą miła Pani przez telefon powiedziała mi, że widzą iż auto jest "ładnie serwisowane" w ich stacjach obsługi i między innymi przez to "nie zostawimy Pana samego z problemem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!