Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V KZFR


arturdebski

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem rozrząd jakieś 13tyś temu ( dokładnie nie pamiętam) zleciłem mechanikowi wymianę profilaktyczną KZFR, ale rozebrał rozrząd zaśmiał się, i powiedział że poprzednia właścicielka nie kłamała rozrządu nie trzeba było robić, mimo to wymienił wszystko prócz KZFR bo po 1 niby jest ok po 2 nie spotkał się jeszcze z rozklekotanym "kołem" mówi, że klienci przyjeżdżają z fabrycznym, a mają po 250k nalotu. Nie wiem czy to bajka czy może dobry olej który często jest zmieniany. W każdym razie do sedna, jak jest zimno czasami na krótko zaterkoczę raz na 1000 odpaleń potrafi zgasnąć, ale za drugim strzałem już działa dobrze generalne zauważyłem, że odkąd coraz częściej przeganiam auto na autostradach z prędkością od 140 -> na odcinkach np Kraków->Wrocław KZFR się nie odzywa, jak przemęczę przez 2/3tyg auto w mieście na krótszych odcinkach szczególnie teraz zimą bo akurat nie muszę wyjeżdżać to potrafi z raz zaterkotać na krótko. Nie wiem jak to się ma do oględzin koła przez mechanika bo podobno jest w bardzo dobrej kondycji. Od ostatniej wymiany oleju na Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 około 2.5tyś temu jest cisza, ale wymiana była jakieś 2tyg temu więc nie wiem czy olej cokolwiek pomógł bo okres czasu jest mały przez co nie miarodajny.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, czik3n napisał:

nie spotkał się jeszcze z rozklekotanym "kołem" mówi, że klienci przyjeżdżają z fabrycznym, a mają po 250k nalotu.

Moje wytrzymało tylko 115 kkm, ale winnym był elektrozawór nim sterujący. Przypuszczam, że drugiej wymiany nie będzie, bo profilaktycznie kontroluję jego pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie mogę nic powiedzieć, ale jest kumaty bo nie jedno auto u nas robi, i nigdy nie miałem przez jego pracę przy aucie problemów więc po prostu wierzę w co mówi. Sam zawsze każę mi nie przeciągać wymiany oleju bardziej jak 12tyś ( czasami wbrew pozorom ciężko jak jestem daleko od domu, a byle komu nawet oleju zmienić nie dam). Wydaję mi się, że może być w tym co mówi ziarno prawdy, bo jeśli olej jest kontrolowany, często zmieniany i nie jest to najgorszy sort, a choćby ten elektrozawór nie jest niesprawny to koło samo w sobie ma szansę tyle przejechać, zależy też w jakich warunkach i jak auto jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jabrze napisał:

Moje wytrzymało tylko 115 kkm, ale winnym był elektrozawór nim sterujący. Przypuszczam, że drugiej wymiany nie będzie, bo profilaktycznie kontroluję jego pracę.

Cześć @jabrze

A jak można kontrolować pracę pracę elektrozaworu? Da się to w "domowych" warunkach zrobić ? Czy wymaga jakichś zaawansowanych metod?

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, arturdebski napisał:

Cześć @jabrzeDa się to w "domowych" warunkach zrobić ? 

Gorący silnik, wolne obroty - przesunięcie zapłonu między pierwszym cylindrem -1-3 stopni - ideał. Powyżej 3 coś się zaczyna dziać, ale do 7 tego nie odczuwamy. Powyżej dłuższe odpalanie, a później gaśnięcie. W ten sposób sprawdzamy również poprawność zmiany rozrządu.

EML lub kabelek i program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie jest podobny problem i też zastanawiam się czy to nie KZFR. Zaczęło się tak dziać kiedy jednego dnia przejechałem ok 1tyś km. Po wymianie oleju i przejechaniu ok 5tyś km wszystko było w porządku. Jednak coraz częściej pojawiał się krótki grzechot a teraz bez dodania gazu podczas odpalania nie ma szans odpalić. Poniżej nagranie podczas odpalania. 

https://youtu.be/5KI1Uhql71g 

 

Na rozrządzie mam przejechane ok 50tyś km. Czy to może być też wina elektrozaworu? olej wymieniany co 9-10tyś

Gdzieś za tydzień będę wymieniał rozrząd. Czy da rade po wymianie KZFR gołym okiem sprawdzić czy to ono powodowało ten grzechot? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem KZFR  w zeszłym tygodniu z powodu terkotu przy odpalaniu na zimno zreszta opisałem w swoich postach objawy . Zdemontowane koło mam w domu wiem że nie da się sprawdzić koła na aucie podobno jak się je rozbierze to można coś wywnioskować . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jarecki25 napisał:

Czy to może być też wina elektrozaworu?

Warto ;

- przeczyścić czoła czujników ; położenia wału korbowego i wałka rozrządu,

- przeczyścić elektrozawór i naciągnąć jego sprężynę,

- podmienić elektrozawór na nowy,

- stosować olej syntetyczny 5W40.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!