Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne drgania


DD11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak dziś wracałem autem do domu stało się coś dziwnego. Po ok. 40km zjeżdżałem z lekkiego wzniesienia na luzie jako że był korek na drodze. Wiadome jak to wygląda luz, ewentualnie bieg 1 no i co chwila hamowanie. Przy czymś takim auto zaczęło bujać mi się na boki, tak jakby ktoś stał obok niego i nim próbował kołysać :-) Dodałem troche gazu, ale na obrotach też to było (na odcinku rzędu 50 metrów). Powtórzyło się to również później przy kolejnym zjeździe. Poza tym cała jazda był taka jak zwykle. Pojawiło to się mi pierwszy raz, nigdy nie było aż takich objawów "czegoś". Może to coś było związane z tym że dziś nieźle lało a ja goniłem też przed tym zjazdem przez autostrade 150km/h i może gdzieś jakaś wilgoć się pojawiła? Gorzej jeżeli to już oznaki że coś zaczyna się psuć. Miał może ktoś takie zdarzenie? Poduszki silnika wszystkie wymieniałem z miesiąc temu to raczej one by autem nie bujały. Założyłem również ok. 700km temu gaz, może po tej jeździe on zaczął coś robić? (bardzo dobry gazownik to robił więc jest on na pewno dobrze założony i zestrojony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć dlaczego w XXI wieku ludzie nadaje jeżdżą "na luzie" jak we Fiacie 126p? ... może jest jakieś uzasadnienie, nie wiem, dlatego pytam ;)

Edytowane przez Tiagra4700
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozwiązaniu problemu niestety nie pomogę ale zgadzam się z tym, że w korku (szczególnie z gorki) lepiej toczyć się na luzie niż męczyć auto na półsprzęgle, natomiast do skrzyżowania dojeżdżać spokojnie hamując delikatnie silnikiem jeśli jest na to czas i miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odnośnie bujania na boki przy niskiej prędkości to najczęściej winne są "krzywe" opony, nierówno starty bieżnik lub wybulone, albo zgięta felga. Odnośnie jazdy na luzie, to nie należy tego robić z kilku powodów, ja zawsze dojeżdżam do skrzyżowania na biegu i zrzucam bieg nie używając sprzęgła gdy obroty kół (wałka sprzęgłowego) zrównają się z obrotami jałowymi silnika (drążek zmiany biegów właściwie sam wtedy wyskakuje po lekkim ruszeniu) ale to już lata praktyki i wyczucia samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.12.2017 o 22:46, Tomto napisał:

Odnośnie jazdy na luzie, to nie należy tego robić z kilku powodów (...)

Opisz proszę te powody. Mam na myśli przeciwwskazania do takiej jazdy zgodnie z tym co napisał Kolega @pbet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli ogólnie, że należy hamować silnikiem wszędzie gdzie to możliwe, ale oczywiście jeżeli kolega DD11 tylko się toczył w korku z bardzo małą prędkością z górki to można  na luzie - sam tak robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdaniem, że jazda na luzie jest bezsensowna i odrobinę niebezpieczna zwłaszcza dla początkujących kierowców. W sytuacjach gdzie będzie potrzebne nagłe dodanie gazu tracimy cenne sekundy na wrzucenie biegu, dla doświadczonych kierowców są to ułamki sekund dla początkujących niestety więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fromork21 o jeździe na luzie pisane było w kontekście toczenia się w korku, a nie jazdy przez dłuższy odcinek np. z górki przy prędkości większej jak 10-15 km/h. W korku raczej nie ma szybkiej potrzeby nagłego dodania gazu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!