Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to panewka?1.9 dCi 120 km


MechanikAmator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat dotyczy chyba najbardziej awaryjnego pod tym kątem silnika, względem panewek. 1.9 dCi 120km. Przebieg samochodu 240 000 km. Od 60 samochód w moich rękach,  drugi właściciel, olej zmieniany co 10 000 km. Bez większych problemów po wymianie turbiny sprawdzone ciśnienie oleju, wszystko w porządku. Wczoraj jadą przez miasto wjechałem prawym przednim kołem w studzienkę, od tego czasu zaczęły się problemy, samochód zaczął jakby głośniej chodzić, takie stukanie ( jakby gdzieś wydech był nieszczelny, lub coś o coś uderzało ) lecz ten objaw nie trwa cały czas, raz jest raz go nie ma, wczoraj w trasie 300 km nie było nic słychać. Objaw znika po wkręceniu na obroty, ponownie zaczyna stukać gdy pochodzi jakiś czas na niskich obrotach. Lecz nie zawsze czasami jest w porządku, jakby to była losowa sytuacja i od drgań. Nie mogę zlokalizować problemu, myślałem o panewce, lecz oglądając filmiki z obracających się panewek czy zjechanych, to dźwięk traktora, u mnie to stukanie jest slyszalne ale nie bardzo głośne. Raz jest raz go nie ma, Jakieś porady jak rozpoznać, początki psucia się panewek? Czy może jakiś pomysł czym może być to wywołane ( stukanie ).

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A/ Padnięta turbina to sygnał alarmowy dla układu smarowania silnika, panewek.

B/ Istnieje podejrzenie, że silnik ma co najmniej 100.000 km więcej.

C/ Jeżeli auto zaczyna drgać na luzie, to przeważnie silnik ma uszkodzone panewki ( poduszki silnika i skrzyni wykluczone ).

D/ Panewki ulegają uszkodzeniu na skutek nieprawidłowej eksploatacji silnika ( turbiny ), zużyciu pompy olejowej silnika,

      czy stosowaniu niewłaściwego oleju.

E/ Zapobiec uszkodzeniu panewek, zniszczeniu wału, a nawet bloku silnika, możesz w przypadku kupna używanego auta

      czy awarii turbiny, przez ;

  1/  przepłukanie układu olejowego silnika, (gdyż auto sprowadzone miało w większości wymiany oleju

       ( niewiadomego pochodzenia ) co 30.000 km ),

  2/ wymianę ;

        a/ na olej 5W40 synthetic i jego wymianę co 10.000 km,

        b/ zastosowaniu filtra oleju; mann, knecht, purflux.

             W większości przypadków przy nieprawidłowym filtrze, efektem jest, że świeci się kontrolka ciśnienia oleju

              oraz możliwość zatarcia turbiny, panewek,

        c/ pompy oleju na nową lub w wersji wzmocnionej,

        d/ magistrali olejowej turbiny,

        e/ zaworu odmy olejowej,

 3/ sprawdzeniu ;

       a/ stanu panewek kpl i ew. ich wymianie,

       b/ simeringu wału przy skrzyni ( czy nie ma wycieków oleju ).

F/ Podejście takie gwarantuje dalszy żywot panewek, wału, zapewnia bezpieczną jazdę na dalsze ok. 200.000 km.

     Zobacz ;

Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku ; 07.2005

Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci (F9Q B800)

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździłem po dołach to coś sie stało z wydechem i chodził jak czołg ,myślałem że to turbina padła no i kupiłem nową turbine i pojechałem na wymiane a sie okazało że tam była nieszczelność w układzie wydechowym i po spawaniu wszystko normalnie.generalnie to tym autem lepiej nie jeżdzić po dołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Polecam sprawdzic luzy na kole pasowym walu. U  mnie objawy byly takie same - z tym, ze kolko bylo wymieniane 15tys. km wczesniej wiec go nie bralem pod uwage.. okazalo sie, ze kolko..

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem został rozwiązany w sumie banalny sposób, raczej nie chciało mi się wierzyć, że to ani coś z turbiną ani panewkami, chociaż na to wyglądało, Ciśnienie oleju dobre, panewki w porządku.Problemem okazał się jeden wtryskiwacz, 1 od strony rozrządu. Nie był on do wymiany tylko do wypłukania, przeczyszczenia. Zakupiłem środek Liquid Moly Diesel Spulung, chyba tak to sie pisze. Zamknąłem układ paliwa, a pojemniczek podstawiłem w miejsce filtra paliwa. Po całym zabiegu samochód zaczął ciszej chodzić, innych efektów nie zauważyłem. Został również wymieniony filtr paliwa ( profilaktycznie bo do wymiany jeszcze troche miał ) . Przekonałem się na własnej skórze, że Diesel nie powinien schodzić do minimalnej ilości paliwa, bo po prostu ciągnie syfy z baku. Polecam jazde do 1/3 baku :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!