Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Grandtour SCE115 (2017) - warto?


tokon4

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim, 

Noszę się z zamiarem zakupu nowej Meganki w wersji Grandtour z silnikiem SCE115 w wersji Intense. Trafiłem na fajną okazję z wyprzedaży rocznika 2017. Będę bardzo wdzięczny za przesłanie opinii użytkowników, którzy poruszają się takim właśnie modelem. Na co zwrócić uwagę, co Wam się podoba, co denerwuje? Dodam, że jeżdżę głównie po mieście, rocznie ok.8-10tys. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Nie mam co prawda Grandtoura lecz HB, ale mam wersję Intense SCE115 .

      

        Co do wyposażenia, to kwestia gustu, ale ja uważam że jest to już na prawdę fajna wersja - choć nieco zależy też od dołożonych pakietów (ja mam np. ten większy wyświetlacz). Ogólnie jakość oraz wygląd wnętrza oceniam bardzo pozytywnie.

      

       Obsługę RLinka można dość szybko opanować - myślałem, że będzie z tym większy problem. Jakość dźwięku z radia - hm...brakuje zdecydowanie dołu, ale już ze Spotify jest całkiem fajnie.

 

        Co do silnika - od 130 robi się już nieco głośno (brakuje szóstego biegu niestety), ale w mieście, o czym wspominasz, jest na prawdę bardzo przyjemnie. Silnik raczej dla spokojnych kierowców :), nie zachęca do szaleństw. W mieście pali mi na ten moment 8.8l (dla porównania Swift 1.3 92KM palił 7.9l, a Tiguan 2.0 200KM 12.7KM - odczyty z komputerów). Kombi pewnie nieco cięższe od HB.

 

        Póki co, jak najbardziej polecam.

Edytowane przez PCet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę opinii na temat Meganki z tym silnikiem jest już na forum. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony (mam wersję Intens). Wyposażenie tej wersji jest już naprawdę ok nawet w standardzie, ja dobrałem kilka dodatków. Jedynie jak bym miał kupić jeszcze raz, wybrał bym pakiet z zagłówkami portfelowymi. Miałem kiedyś w MI i trochę mi ich brakuje. Standardowo polecam przejażdżkę autem zarówno w wersji 1.2 TCe jak i wersją 1.6 SCe, bo przesiadasz się z diesla. 

Edytowane przez gwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Panowie, 

PCet - jeżeli chodzi o masę to różnica jakieś 22kg na rzecz kombi, nie wiem czy to dużo czy mało...Rozważałem HB, ale bagażnik jakieś 30l mniejszy niz w M3.

gwro - sądzisz, że naprawdę 1.2Tce może być alternatywą? 

Jak z dynamiką tego silnika? Mam na myśli wyprzedzanie, przyśpieszenie, wspinanie pod górkę

 

Kazda opinia użytkowników przed decyzją zakupu będzie dla mnie na wagę złota :-)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już kiedyś pisałem, przed zakupem jeździłem i TCe, i SCe. Dla mnie różnica nie była na tyle duża i ostatecznie wybrałem SCe (jednostka, która jest już długo na rynku i jest sprawdzona). Dla mnie TCe ma dwa plusy: dynamika przy ruszaniu (sam początek tak do 30km/h) oraz mniejszy hałas powyżej 120km/h (chociaż dla mnie jest on akceptowalny do 140km/h, jeździłem głośniejszymi autami :-) ) - przy 140km/h da się normalnie rozmawiać i nie trzeba zwiększać głośności radia. Auto jest dość dobrze wyciszone, lepiej niż Clio, którym tez jeździłem. Najnowszym Clio jeździłem wszystkimi wersjami silnikowym benzynowymi poza RS (SCe 1.2, TCe 0,9 oraz 1.2) i we wszystkich było głośno powyżej 80km/h.

 

Dynamika obu silników (1.2 TCe i 1.6 SCe) przy prędkościach powyżej 20-30km/h jest podobna (o ile ktoś potrafi jeździć i nie boi się przytrzymać obrotów). Nie mam problemów z wyprzedaniem nawet przy większych prędkościach. Na autostradzie gdzie testowałem oba silniki nie odczuwałem (poza hałasem) większej różnicy. Zależy kto czego oczekuje od samochodu, SCe jest do spokojniejszej jazdy (królem startu ze świateł się nie będzie, chociaż jak mam potrzebę to i to nie jest problemem). Zaletą silnika SCe, poza trwałością, jest też jak dla mnie brak systemu StartStop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M3 - 405 litrów ; M4 - 384 litry - takie dane znalazłem: https://autokult.pl/t/108337,renault-megane-4-generacji

@gwro - umówiłem się jutro na jazdę próbną z SCE115 (co prawda w Grandcoupe, bo Grandtoura nie mieli) - no zobaczymy...

Edytowane przez tokon4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również ogólnie jestem zadowolony z mniejszych rzeczy denerwuje mnie ciche pykanie kierownicy przy skręcaniu oraz przy większych dziurach głośniejsza praca plastiku od strony słupka z pasami . U mnie miasto 99% spalanie w granicach 10 l ale dynamika jak najbardziej dobra i wyposażenie w tej cenie jest również bardzo dobre .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ tokon4 - ja jazdę testową MIV z silnikiem SCe miałem hatchbackiem i nie ma większej różnicy w stosunku do kombi (choć według katalogu jest 0,4s różnicy). Wracając do dynamiki, to w wakacje przejechałem całą Polskę (trasa Wrocław - Czarna Góra + wypady na Słowację, Zakopanego i po okolicy - Ustronie Morskie - Wrocław), w 5 osób, 4 dorosłe i dziecko, z pełnym bagażnikiem i nie odczuwałem większych problemów na autostradzie przy wyprzedzaniu. Spalanie z całej trasy wyszło 7,4l - nie była to ekonomiczna jazda, 40% autostrady, drogi ekspresowe, trochę korków (w Zakopanym, Wrocławiu, jak i podczas wypadów do Kołobrzegu). Na autostradzie 140km/h na tempomacie (odcinkami do 160), na ekspresówkach 120 też tempomat, pozostałe w okolicach 100, czyli raczej przepisowo.

DSC_6698.JPG

Edytowane przez gwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwro - dzięki wielkie za podzielenie się opinią nt.spalania...autko od samego początku wpadło mi w oko. Teraz zbieram opinie od użytkowników. Bilans plusów i minusów zadecyduje :-)

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tokon4 napisał:

M3 - 405 litrów ; M4 - 384 litry - takie dane znalazłem: https://autokult.pl/t/108337,renault-megane-4-generacji

 

Hm...masz pewność, że oba podane są wg normy VDA?

 

Dla M4 mamy:

Pojemność bagażnika wg normy VDA (dm3) 384
Pojemność bagażnika (l) 434
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam grandtour w 1.2 tce, wziąłem tce bo wg mnie nie warto brać 5 biegowej skrzyni, dodatkowo ubezpieczenie na 1.2 zawsze będzie parę złtych tańsze, autem nie zrobię więcej jak 80k i sprzedam więc o trwałość się nie martwię. dynamika wg mnie lekko na plus dla 1.2 ale kultura pracy...tu już duży plus dla 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 1.2 jest super :), każdemu pasuje co innego, dlatego najlepiej pojeździć i podjąć świadomą decyzję. Dla mnie kultura pracy 1.6 jest jak najbardziej ok. Co do skrzyni to jest to temat rzeka i nie zawsze 6 jest lepsza od 5. Tak naprawdę to zarówno 1.2TCe jak i 1.6Sce nie dostarczają jakiś super wrażeń z jazdy i przyspieszenia wgniatającego w fotel. To może dać dopiero 1.6TCe lub 1.8TCe. Plusem 1.2TCe jest możliwość podkręcania go do około 150 konikòw. Fajnie to mi się jeździło Clio z silnikiem 1.2TCe bo w tym gabarycie silniczek dawał radę. 

Edytowane przez gwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat z tym Clio to nie przesadzaj, siostra miała na tydzień zastępczy, obecny model i potestowałem.

W porównaniu do mojej 115 to lekki dramat, to nie jedzie a jeszcze ten dźwięk spod maski masakra jakaś,  jak odkurzacz.

Nie ma sensu nawet, tego do siebie porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!