Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ściąganie samochodu podczas jazdy zgodnie z kierunkiem poprzedniego skrętu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam problem z moim Megane I phII Classic 1.6 16V. Po pełnym, bądź prawie pełnym skręcie kierownicy na skrzyżowaniu auto podczas jazdy ściąga w tą stronę, w którą skręcałem. Aby jechać prosto, trzeba cały czas z umiarkowaną siłą siłować się z kierownicą, aby utrzymać kierunek. Problem pojawił się w zeszła zimę, w miedzyczasie (z innych powodów) wymieniłem przednie lewe łożysko i lewą półośkę z przegubem. Na wiosnę,  przy wzroście temperatur problem zniknął, aż do niedawna, tj. kiedy temperatura spadła poniżej ok. +10°C. 

Co najśmieszniejsze problem znika, kiedy stojąc na światach wykonam 1-2 energicznie obroty kierownicą o 90 stopni w każdą stronę - po ruszeniu samochód jedzie idealnie prosto aż do kolejnego skrętu o małym promieniu. 

 

Samochód świeżo po badaniu, działo się tak na obywu kompletach opon, problem występuje tylko przy niskich temperaturach. Czy może to być płyn wspomagania, który traci swoje parametry przy niskich temperaturach? Nie wiem kiedy był wymieniany, mam samochód od roku.

 

Dzięki za wskazówki! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to łożyska w kolumnach macPersona?

Wtedy na zewnątrz, przy zimnym słychać takie strzelanie, a kierownica sprezynuje.

Edytowane przez jabrze
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, dzięki za wskazówkę. Lewe łożysko macPersona okazało się być mocno zużyte. Sam nie byłem w stanie wychwycić strzelania ani sprężynowania kierownicy ale mechanik fachowym okiem od razu wiedział, że o to chodzi. Teraz problem nazwałbym raczej "kierownica nie wraca do środkowego położenia", bo koła blokuje sprężyna i jej łożysko - samochód sam z siebie jedzie prosto. Z tego co się orientowałem, płynu raczej nigdy się nie wymienia - nie ma takiej potrzeby.
Informacyjnie koszt wymiany sztuki to +/- 80zł za część + 90zł robocizny (Warszawa).

Edytowane przez pitekman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!