Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z doborem elementów rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów,

zbliża się w moim Renault wymiana rozrządu. Wiem, że i tak trochę za późno bo mam co prawda przejechane 85k km lecz to juz 8 lat od nowości gdy nie był wymieniany. Nie słyszę żadnych objawów nieprawidłowej pracy silnika lecz zdaje sobie sprawę, że bezpiecznie będzie go wymienić. Ponadto dowiedziałem się, że zalecane jest wraz z rozrządem wymienić kzfr chociażbym z racji na przypadki gdzie nie wymieniając kzfr, element ten po 10k czy 20k km od wymiany rozrządu daje się we znaki a wówczas trzeba od nowa wymieniać pasek z racji iż nie można go ponownie napinać a wtedy dodatkowy koszt. Dzisiaj dostałem informację aby wymienić również pasek wielorowkowy i tutaj potrzebuje pomocy tj. czy go wymieniać, czy sam pasek czy wraz z rolką napinającą ? Mam wątpliwości co do tego paska wielorowkowego ponieważ nie widzę na nim oznak zużycia a zliczając wszystkie części które wymieniłem powyżej wówczas wymiana rozrządu nie zamknie się w 2 tys. złotych. 

 

Poza tym chciałbym sam zakupić części rozrządu w ramach zaoszczędzenia części pieniędzy (zakładając ze wymieniam kzfr lecz nie wymieniam paska wielorowkowego) i proszę o podpowiedz, czy np. na allegro mogę spokojnie zamówić zestaw z któregoś z poniższych linków? jeżeli tak to proszę o podpowiedź który zestaw byłby najlepszy (wiem, że najdroższy nie musi być najlepszy dlatego proszę o podpowiedz): 

http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-wody-megane-ii-1-6-16v-org-i4928735707.html

http://allegro.pl/zestaw-rozrzadu-rozrzad-megane-ii-iii-1-6-16v-i6254084464.html

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-kolo-faz-1-6-16v-renault-megane-ii-i7015421658.html

http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-wody-megane-ii-iii-1-6-16v-i6176677455.html

 

Dzięki za podpowiedź! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, lukasz243243 napisał:

Nie słyszę żadnych objawów nieprawidłowej pracy silnika lecz zdaje sobie sprawę, że bezpiecznie będzie go wymienić.

I nie usłyszysz. Rozrząd z reguły nie daje sygnałów w stylu wymień mnie proszę. Pęka pasek i robi się nieciekawie. Wymieniaj czym prędzej bo już jakieś 3 lata temu powinieneś to zrobić. No chyba, że lubisz ryzyko (?) i masz budżet na remont silnika.

33 minuty temu, lukasz243243 napisał:

Dzisiaj dostałem informację aby wymienić również pasek wielorowkowy i tutaj potrzebuje pomocy tj. czy go wymieniać, czy sam pasek czy wraz z rolką napinającą ?

To już też dawno powinieneś zrobić, jakieś 3 lata temu i razem z rolką. Pamiętaj, że silnik jest kolizyjny.

33 minuty temu, lukasz243243 napisał:

Mam wątpliwości co do tego paska wielorowkowego ponieważ nie widzę na nim oznak zużycia

I nie zobaczysz. Te rzeczy wymienia się ze względu na wiek (starzenie się gumy) i przebieg, a nie ich stan wizualny.

33 minuty temu, lukasz243243 napisał:

zliczając wszystkie części które wymieniłem powyżej wówczas wymiana rozrządu nie zamknie się w 2 tys. złotych. 

Remont silnika kosztuje więcej...

33 minuty temu, lukasz243243 napisał:

Poza tym chciałbym sam zakupić części rozrządu w ramach zaoszczędzenia części pieniędzy

Na tym się nie oszczędza. Jak sam kupisz to zapomnij o gwarancji w razie ewentualnych problemów.

33 minuty temu, lukasz243243 napisał:

zakładając ze wymieniam kzfr lecz nie wymieniam paska wielorowkowego

Prosisz się o kłopoty...

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!