Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rezonans z okolic przewodu dolotowego 1.5 dci


jedrek_471

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z rezonującym szumem z okolic dolotu w megane 3 1.5 dci 110 KM , szum występuje tylko przy dodawaniu gazu w przedziale obrotów 1600-2000 rpm , najlepiej słyszalny jest przy opadaniu obrotów . Nie wiem czy nie ma to związku z wymiana rozrządu bo to brzmienie usłyszałem właśnie po wymianie. , a z tego co wiem żeby wymienić rozrząd to trzeba opuścić silnik i wtedy jakieś połączenie rur dolotowych mogło zostać uszkodzone , wszystkie połączenia od góry sprawdziłem pianka do nieszczelności . Przy przyłożeniu ucha do rury dolotowej idącej od turba do intercoolera ewidentnie dochodzi z wnętrza jej . Z góry dziękuje za porady 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest moc? Czy jest odpowiednie przyspieszenia ? Co z zużyciem paliwa ?

Najprościej, to reklamować usługę tam gdzie była zrobiona.

Skoro szum dochodzi z rury dolotowej idącej od "turba do intercoolera ewidentnie " to należy cały dolot zdemontować, wyczyścić, zmontować na nowych uszczelkach i nie odbierać auta, aż będzie wszystko OK. Należy wykonać jazdę kontrolną z Tobą na pokładzie auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, że wymiana rozrządu coś nabroiła. Rury połączone do interculerra są bardzo miękkie i elastyczne i raczej nie mogły uszkodzić twardych przewodów od strony turbiny.

Silnik przy wymianie rozrządu opuszcza się w niewielkim zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten hałas nie dochodzi z przed filtrem powietrza? Czy tam nie ma rezonatora. Większość dci Renault tak ma, że tam trzeba uszczelnić połączenia.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed filtrem tez delikatnie słychać ale wydaje mi się ze niesie to co jest główna przyczyna czyli jakaś nieszczelność od turba do intercoolera , chalas jest lepiej słyszalny z przodu auta przed inercoolerem , bez ściągnięcia przedniego zderzaka i sprawdzenia intercoolera chyba się nie obejdzie . Jak uda się znaleść winowajcę to dam znac Moze komuś się przyda to info.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie też zaczela swiszczec i wychodzi ze to tura dolotu nie ta od tturbiny tylko ta obok. Dzis poruszalem połączenie rury gumowej z taką redukcja która idzie na stalowy króciec (w okolicy alternatora ) cała rura pracuje i jest spieta tylko na spinke. Po tym ruszaniu i oczyszczeniu z brudów i jakis resztek oleju zaczęło mocno świszczeć przy przyspieszeniu jak turbina pcha powietrze....czy uszczelnienie tego co poruszalem powinna pomoc? 

 

Megane 3 1.5dci 106km

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest nieszczelność to powinien błąd wyskoczyć , a w moim przypadku mechanicy stwierdzili , że to turbo i jeszcze można jeździć bo nie rezonuje tak mocno . Sprawdź to połączenie takim sprejem z pianką ,piszę na nim test szczelności lpg , kupiłem go w motoryzacyjnym . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bodzius91 napisał:

Po tym ruszaniu i oczyszczeniu z brudów i jakis resztek oleju zaczęło mocno świszczeć przy przyspieszeniu jak turbina pcha powietrze....czy uszczelnienie tego co poruszalem powinna pomoc? 

 

Jak się rozszczelniło wskutek ruszania to ponowne uszczelnienie pomoże. Proponuję wysunąć metalową zawleczkę, rozłączyć rury i sprawdzić stan specjalnej uszczelki gumowej wewnątrz rury. 

Andrzej-2010 ten wstawiony rysunek od 1,9 dti to podgląd czegoś, jakaś sugestia :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak mowisz bez odkrecania lampy nic nie zdzialamy, wystarczylo wszystko ladnie wyczyscic, dogiac spinke zeby trzymala, teraz cisza nawet turbo nie slychac jak pompuje. dziekuje za pomoc :-)

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

U mnie przy okazji oględzin i szukania łatwego dostępu do rur intercoolera dojrzałem rurę za lewą lampą pod skrzynką bezpieczników która była lekko wysunięta jakby celowo. Po jej włożeniu i jeździe na myjkę zacząłem słyszeć jakieś dziwne buczenie (jakby rezonowała), wystraszyłem się, że silnik na szrot. Podczas pracy silnika stwierdziłem, że znów ją wypchnę jak była i fukała na mnie powietrzem. Czy to jest jakiś dolot? Na oko ta rura idzie do filtra powietrza, chyba nie powinno to iść do tyłu? Ktoś wie co to za tajemnicze rursko? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!