Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rezonans z okolic przewodu dolotowego 1.5 dci


jedrek_471

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z rezonującym szumem z okolic dolotu w megane 3 1.5 dci 110 KM , szum występuje tylko przy dodawaniu gazu w przedziale obrotów 1600-2000 rpm , najlepiej słyszalny jest przy opadaniu obrotów . Nie wiem czy nie ma to związku z wymiana rozrządu bo to brzmienie usłyszałem właśnie po wymianie. , a z tego co wiem żeby wymienić rozrząd to trzeba opuścić silnik i wtedy jakieś połączenie rur dolotowych mogło zostać uszkodzone , wszystkie połączenia od góry sprawdziłem pianka do nieszczelności . Przy przyłożeniu ucha do rury dolotowej idącej od turba do intercoolera ewidentnie dochodzi z wnętrza jej . Z góry dziękuje za porady 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest moc? Czy jest odpowiednie przyspieszenia ? Co z zużyciem paliwa ?

Najprościej, to reklamować usługę tam gdzie była zrobiona.

Skoro szum dochodzi z rury dolotowej idącej od "turba do intercoolera ewidentnie " to należy cały dolot zdemontować, wyczyścić, zmontować na nowych uszczelkach i nie odbierać auta, aż będzie wszystko OK. Należy wykonać jazdę kontrolną z Tobą na pokładzie auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, że wymiana rozrządu coś nabroiła. Rury połączone do interculerra są bardzo miękkie i elastyczne i raczej nie mogły uszkodzić twardych przewodów od strony turbiny.

Silnik przy wymianie rozrządu opuszcza się w niewielkim zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten hałas nie dochodzi z przed filtrem powietrza? Czy tam nie ma rezonatora. Większość dci Renault tak ma, że tam trzeba uszczelnić połączenia.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed filtrem tez delikatnie słychać ale wydaje mi się ze niesie to co jest główna przyczyna czyli jakaś nieszczelność od turba do intercoolera , chalas jest lepiej słyszalny z przodu auta przed inercoolerem , bez ściągnięcia przedniego zderzaka i sprawdzenia intercoolera chyba się nie obejdzie . Jak uda się znaleść winowajcę to dam znac Moze komuś się przyda to info.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie też zaczela swiszczec i wychodzi ze to tura dolotu nie ta od tturbiny tylko ta obok. Dzis poruszalem połączenie rury gumowej z taką redukcja która idzie na stalowy króciec (w okolicy alternatora ) cała rura pracuje i jest spieta tylko na spinke. Po tym ruszaniu i oczyszczeniu z brudów i jakis resztek oleju zaczęło mocno świszczeć przy przyspieszeniu jak turbina pcha powietrze....czy uszczelnienie tego co poruszalem powinna pomoc? 

 

Megane 3 1.5dci 106km

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest nieszczelność to powinien błąd wyskoczyć , a w moim przypadku mechanicy stwierdzili , że to turbo i jeszcze można jeździć bo nie rezonuje tak mocno . Sprawdź to połączenie takim sprejem z pianką ,piszę na nim test szczelności lpg , kupiłem go w motoryzacyjnym . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bodzius91 napisał:

Po tym ruszaniu i oczyszczeniu z brudów i jakis resztek oleju zaczęło mocno świszczeć przy przyspieszeniu jak turbina pcha powietrze....czy uszczelnienie tego co poruszalem powinna pomoc? 

 

Jak się rozszczelniło wskutek ruszania to ponowne uszczelnienie pomoże. Proponuję wysunąć metalową zawleczkę, rozłączyć rury i sprawdzić stan specjalnej uszczelki gumowej wewnątrz rury. 

Andrzej-2010 ten wstawiony rysunek od 1,9 dti to podgląd czegoś, jakaś sugestia :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

U mnie przy okazji oględzin i szukania łatwego dostępu do rur intercoolera dojrzałem rurę za lewą lampą pod skrzynką bezpieczników która była lekko wysunięta jakby celowo. Po jej włożeniu i jeździe na myjkę zacząłem słyszeć jakieś dziwne buczenie (jakby rezonowała), wystraszyłem się, że silnik na szrot. Podczas pracy silnika stwierdziłem, że znów ją wypchnę jak była i fukała na mnie powietrzem. Czy to jest jakiś dolot? Na oko ta rura idzie do filtra powietrza, chyba nie powinno to iść do tyłu? Ktoś wie co to za tajemnicze rursko? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!