Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko odpala 1.5dci


Rekomendowane odpowiedzi

Czas grzania świec żarowych zależy od odczytanej temperatury cieczy chłodzącej silnik a nie temperatury zewnętrznej. By uniknąć kolejnych pytań to powiem tak: na zewnątrz -20 st. C, silnik rozgrzany, na chwilę go gasimy i powtórnie uruchamiamy, świece nie załączają się nawet na chwilę mimo, że termometr pokazuje - 20 st. C.  Fakt, że po dłuższym postoju czas grzania świec żarowych zależy od temperatury zewnętrznej bo temperatura cieczy chłodzącej i zewnętrzna są z grubsza  jednakowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie instrukcje serwisowe Renault mówią, że czas grzania świec zależy od temperatury cieczy chłodzącej i napięcia akumulatora. Żadna nie wspomina o temperaturze powietrza niezależnie przez co odczytanej.

Dodatkowo piszą, że w przypadku uszkodzenia czujnika cieczy czas grzania może być inny niż przewidziany dla danego silnika.

A jak nie ma przepływomierza? np. k9k 722.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego masz rację. Czas grzania świec zależy od temperatury cieczy, a poprawka wielkosci podstawowej dawki od temperatury odczytanej z przeplywki. To ja pomyliłem - przepraszam. 

Jak nie ma w przepływomierzu to pewnie jest dodatkowy czujnik temperatury powietrza zassanego w dolocie.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
1 godzinę temu, Ryan napisał:

Czy rezystancja 0,15 ohma to jest dobry winik jak na świece 

Nie.

Pomyśl, przy 11V ten prąd musiałby wynosić 73A dla jednej sztuki. Żaden  akumulator by tego nie wytrzymał. Łączny prąd może być od 44-62 amperów w zależności od temperatury zewnętrznej i typu świec.

Zawsze mierzymy prąd. Tak małego oporu nie da się zmierzyć dokładnie.

Później porównujemy wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe dobrze jest wykręcić od czasu do czasu, a na pewno warto wówczas aby wykluczyć ich niesprawność, podłączając je bezpośrednio do zacisków akumulatora.

Wykręcenie świec ma na celu również zabezpieczenia ich przed zapieczeniem, oraz możliwość oceny stanu elementu grzejnego świecy. 

Świeca zużywa się od grzania ( element grzejny ), bo końcówka osiąga temperaturę do 1300 C  i oprócz awarii elementu grzejnego, może nastąpić upalenia kawałka elementu grzejnego świecy ( rezultat wiadomy ). 

Niesprawne świece żarowe powodują, że filtr fap napełni się szybciej poprzez większą ilość emisji sadzy, oraz będzie wypalał się częściej .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem iż zwarcia na świecach są rzadkie w moim przypadku cztery są uszkodzone (mają zwarcie)

Jak dobrać woltaż świecy - w necie są 4.4V  jak mierzyłem sterownik to przez około 1s podawał napięcie 12V

XXX

XXX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ryan napisał:

Czytałem iż zwarcia na świecach są rzadkie w moim przypadku cztery są uszkodzone (mają zwarcie)

Niemożliwe. Prędzej będziesz miał cztery spalone czyli opór nieskończony niż zwarcie na czterech. Po prostu uniwersalny miernik nie jest w stanie zmierzyć dokładnie tak małej rezystancji.

Jabrze napisał kilka postów wyżej, że sprawność świecy zmierzysz mierząc prąd jaki pobiera.

Do Twojego samochodu są stosowane świece na 4,4 V.

Sterowniki świec żarowych mają własny układ diagnostyczny mierzący prąd pobierany przez świece. Jeżeli wartość odbiega od prawidłowej to w przypadku 1,5 dci po podłączeniu komputera diagnostycznego ten błąd będzie widoczny.  1,9 dci pokazuje od razu na wyświetlaczu. 

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę lepszym miernikiem dzisiaj

XXX

Podłączyłem do komputera i wyskakuje błąd DTC 038013 - błąd modułu wstępnego podgrzewania - Coś jest nie tak

Sprawdzałem miernikiem podczas uruchomienia silnika czy sterownik podaje napięcie - pojawia się na 1 s 12V

XXX

XXX

XXX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem świece podłączając wszystkie do aku. Świecą aż miło i ciepło

zostaje przekaźnik i przewody może gdzieś jest zwarcie do masa 

XXX

XXX

Sprawdziłem świece podłączając wszystkie do aku. Świecą aż miło i ciepło

zostaje przekaźnik i przewody może gdzieś jest zwarcie do masa 

,!!!!  Znalazłem usterkę przewód od komputera do modułu Świec zielony był przerwany po Lutowałem i teraz żadnych błędów na komputerze nie widzę !!!

lapka2.gif

REGULAMIN
5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER 
- mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to niskiej jakości budowa wiązek elektrycznych oraz słaba jakość poszczególnych żył 

przewod miał niewielki bombelek na izolacji jak mocniej pociagnolem  to pękł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!