Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam się czy mam sprawny termostat:

Czy silnik 1,6 z LPG i klimatronikiem ustawionym na 20 stopni potrzebuje przy aktualnej temperaturze na zewnątrz (0 st. C) aż 12km do nagrzania się do temperatury 80 st? Wnętrze zaczyna się nagrzewać po przejechaniu 1,5km, po 5km górny wąż chłodnicy nadal jest zimny.

Poniżej wykres temperatury płynu chłodzącego względem czasu ściągnięty z torque pro - temperatura robocza jest osiągnięta po 22 minutach jazdy (trasa na V biegu przy 70 km/h)

 

 

Przechwytywanie.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Soutys napisał:

Wnętrze zaczyna się nagrzewać po przejechaniu 1,5km, po 5km górny wąż chłodnicy nadal jest zimny.

Czyli termostat sprawny. Przy niesprawnym termostacie temperatura na wężach do ogrzewania kabiny i na górnej rurze do chłodnicy jest mniej więcej jednakowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Cięcie.

A czy przypadkiem termostat nie otwiera się za wcześnie - przy 75 stopniach zamiast przy 89 ? Płyn osiągnął maksymalnie 82 stopnie. Ogólnie chciałbym wiedzieć czy u Was silnik też potrzebuje przejechania 12km / 22 minut do nagrzania się płynu do roboczej temperatury (kreska pionowo na wskaźniku temp.)

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem sprawny  w sensie, że nie jest na stałe otwarty. Tak jak napisał kolega Andrzej-2010 należałoby jechać bez ogrzewania kabiny by pomiar był miarodajny.  Otwarty nawiew na nagrzewnicę może sporo obniżać temperaturę cieczy chłodzącej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to inny wiek auta i może trochę zmodyfikowany silnik ale dzisiaj przy 1st.C temperatura płynu osiągnęła właściwy poziom roboczy po 4 km jazdy z załączoną klimatyzacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest jeszcze inaczej. Przy temp. 0 stopni włączam zimny silnik i jadę i po 1 minucie  jazdy włączam ogrzewanie na 19 stopni i tak przez 20 km wskaźnik temperatury nie podniosła tak jakby był zimny silnik. A jak nie włączę ogrzewanie to temp. dochodzi do 80 stopni po 4-6 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdzałem u siebie nagrzewanie silnika. Przy temperaturze zewnętrznej około 0 st. C po przejechaniu 6 km i załączonym ogrzewaniu kabiny temperatura silnika 67 stopni. Baz ogrzewania kabiny na tej samej trasie temperatura silnika urosła do 80 stopni. Termostat cały czas zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnicy nie zamkniesz, tam ciecz krąży cały czas. Wystarczy ustawić dmuchawę na zero a temperaturę na minimum. Chodzi o to by najmniej powietrza przechodziło przez nagrzewnicę i nie studziło płynu chłodzącego silnik. Na postoju gdy miałem temperaturę silnika 80 stopni i załączyłem ogrzewanie kabiny to dość szybko zaczęła spadać temperatura silnika. W ciągu minuty o kilka stopni. W każdym bądź razie nagrzewnica w znacznym stopniu obniża temperaturę silnika. W końcu pracuje jak chłodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Mnie też dopadł termostat :/ Zamieniłem na nowy konkretnie taki z rozkręcaną kopułką i okazuje się że nie trzyma odpowiedniej temperatury. Na poprzednim wskazówka utrzymywała się w w pionie kiedy silnik złapał temperaturę. Teraz z ledwością dojdzie do połowy ale zazwyczaj utrzymuje się na jednej i pół kreski tak jak na filmie który nagrałem (auto pokonało wtedy ponad 20km od uruchomienia, temp. na zewnątrz -5 stopni Celsjusza). Widać wyraźne wahania wskazówki przy zmianie siły nawiewu, przy zmianie stylu jazdy (gwałtowne przyśpieszenia albo łagodna jazda). Po powrocie do domu zaparkowałem auto w warsztacie, zmierzyłem temperaturę obudowy termostatu i górnego węża chłodnicy pirometrem (auto przejechało ponad 30km plus 10 minut postoju na zapłonie, nagrałem to na drugim filmie). Chyba jest coś nie tak według mnie. Proszę o wskazówki, pomoc, poradę.

Na dniach pojadę na CLIP'a może on coś podpowie w sprawie temperatury.

Filmy (Youtube):

1. Wskaźnik temp. cieczy chłodzącej

2. Pomiar temperatury pirometrem

Pozdrawiam.

Ps. Termostat kosztował około 100zł to może mieć wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, bobeks napisał:

Witam!

Mnie też dopadł termostat

Diesel przytrzymuje temperaturę do własnej pracy (termostat) i do obiegu schładzania podaje tylko resztę jaką obserwujesz. Schładzanie wewnętrznym nawiewem to również chłodnica. Dotyczy to również benzyny. Spalanie masz bardzo niskie, co świadczy, że silnik masz dogrzany.

Na razie tylko Obserwuj.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwowanie nie wiele dało. Rozebrałem nową obudowę termostatu i po testach z udziałem termometru cyfrowego i starego czajnika elektrycznego okazało się, że termostat otwiera się zbyt wcześnie. Założyłem stary termostat w nowej obudowie i jak ręką odjął, Trzyma sztywno dwie kreski. Dziś po postoju (-10 stopni Celsjusza) temperaturę roboczą(dwie kreski) uzyskał po około 5km. Dla jasności, mam silnik benzynowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!