Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Może pora roku nie sprzyja, ale czy w dodatniej temperaturze piszczą Wam klocki hamulcowe? Jak lekko hamuję to jak w ciężarówce. Przy przebiegu ok 20tys zgłosiłem to w ASO to powiedzieli, że klocki są ok i są za grube więc nie nadają się do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba wiem, o czym piszesz @cegla11. U mnie dodatkowo takie piski pojawiają się podczas jazdy przez rondo (niewielka prędkość, przechylony samochód, hamulec puszczony) jak i przy dohamowaniu (głośny pisk). Pomijam regularne piski przy hamowaniu (trochę cichsze ale jednak), które biorą się akurat z budowy materiału ciernego.

W sobotę mam przegląd roczny i zgłosiłem już tę uwagę, zobaczymy, co powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi w serwisie na rocznym przeglądzie powiedzieli, że hamuje za ekologicznie (nie wiem co miał na myśli, chyba że za lekko) że niby na klockach jest jakoś nalot i jak mocno zahamuje to zejdzie. Kiedyś zahamowałem mocno (aż sie awaryjne załączyły)i tak to nic nie dało.  Czyszczenie powiedzieli, że może podziałać na chwile. Nie wiem co oni tam za klocki montują. teraz to pół biedy ale w lato jak podjeżdżam pod blok albo sklep to wstyd bo piszczy jak w starze. Mam 8 letniego focus i teraz wymieniałem klocki za ok 100zł i nic nie piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dokładnie, wstyd pod dom podjeżdżać w zimie tego tak nie słychać ale jak będzie ciepło to jest dramat, ja to będę reklamował bo wie wiem czy to jakość kolców czy coś z tarczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na całe szczęście takich już nie ma!

Podobny problem był w Megane 2 oraz Megane 3, też piszczało. Najlepiej trzeba nauczyć się z tym żyć.

Wiele zależy od początkowego traktowania układu hamulcowego, dotarcia klocka i tarczy. Przeczyszczenie zacisku, dokładne wyczyszczenie jarzma, smarowanie pastą, pomaga na krótko.

Można spróbować zmienić klocki, może coś z Jurid White?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W imieniu męża piszę..Piszczą przy małej prędkości, przy hamowaniu. U Pietrzaka w Katowicach raz poczyścili, ale mówią, że trza na bieżąco czyścić.

Jadę w środę do Zięby w Katowicach i zgłaszam też (nie wiem jak to zapisali u Pietrzaka) reklamację i wniosek o wymianę klocków albo naprawę, ewentualnie wymianę samochodu. Towar nie jest wolny od wad. Chyba, że piszczenie to nie wada...... Jeśli nie wymienią, a po odbiorze auta nadal będzie piszczeć odstępuję od umowy sprzedaży (kupna) samochodu. Spryskiwacze płynu mi wymienili od ręki.

Auto kupione nowe w styczniu b.r. 

BP

 

http://autoprawo.pl/pierwsze-kroki-po-kupnie-samochodu-z-wadami/

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2018 o 15:59, pesta73 napisał:

Jadę w środę do Zięby w Katowicach i zgłaszam też (nie wiem jak to zapisali u Pietrzaka) reklamację i wniosek o wymianę klocków albo naprawę, ewentualnie wymianę samochodu. Towar nie jest wolny od wad. Chyba, że piszczenie to nie wada...... 

Wg mnie nic nie wskóracie ponieważ piszczące klocki nie stanowią o wadzie samochodu. Nawet bym tego nie nazwał wadą klocków. A nawet jeśli to ciężko Wam będzie to udowodnić ponieważ wystarczyło zeszklić klocki ostrym hamowaniem na początku ich eksploatacji zamiast je dotrzeć na spokojnie. Tak Wam mogą powiedzieć i ciężko będzie udowodnić, że tak nie było. U mnie też przy lekkim hamowaniu delikatnie piszczy, po mocniejszym wciśnięciu hamulca przestaje. Chodzi o tył. A klocki oryginalne, zmieniane w ASO, prawidłowo użytkowane i docierane.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale tego nie mówię :-) ale to może być jeden z powodów piszczących klocków. Oczywiście nie wiemy jakie to piszczenie bo jak drą się tak, że wytrzymać nie można i pół osiedla się budzi podczas nocnego hamowania pod domem to znaczy, że coś jest nie tak ale takiego delikatnego piszczenia jak jest u mnie raczej nie uznaję za wadę klocków tylko tłumaczę to sobie delikatnym stykiem klocków do tarczy. Gdy kontakt jest pełny i z siłą u mnie nic nie piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!