Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy i pytania o megane


Rzulff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich, jestem nowy i mam na imię Mateusz. Szukam innego samochodu dla siebie i trafiłem na ciekawe ogłoszenia i informacje w których ludzie piszą ze w megane 2 i silnikach 1.5 nie ma ani 2 masy ani dpfa ani niczego co by było straszne i pieniadzochlonne :D. Interesują mnie informacje na temat prawdy w tym temacie. Czy faktycznie pala te samochody średnio 5l na 100 i są takie dobre i tanie w eksploatacji? Może ktoś mi poleci jakiś konkretny silnik z gamy 1.5 albo jakiś inny z całej gamy silnikowej. Proszę mi powiedzieć na co ewentualnie zwrócić uwagę przy zakupie takiego modelu oraz jakie co różnice w polifcie. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwójce nie ma dwumasy i dpf . Na trasie palą do 6 litrów.

Renault są wygodne w użytkowaniu, ale drogie w utrzymaniu. Wymieniacze części ich nie lubią, bo im ciężko trafić w usterkę. Przy zakupie najlepiej wziąć ze sobą osobę z forum, która eksploatuje taki model. Niuansów jest wiele, więc ciężko dać konkretne wskazówki. Epoka diesli się kończy. W utrzymaniu tańszy jest 1,6 w benzynie, gdzie ładnie chodzi również na gazie.

1,5 dci to drogie wtryski, które niszczy nasza beznadziejna bioropa. W dwójka to już dziesięciolatki i niełatwo będzie znaleźć coś dobrego ze względu na silnik w dieslu.

W średnich temperaturach jadąc spokojnie 90 km/h spali 4,7 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najdziwniejsze jest to ze wlasnie przelecialem intercarsa i w kazdym silniku 1.5 jest 2masa :D. Drogie wtryski czyli jak drogie? Cos wlasnie znalazlem o opilkach. Ktorych silnikow sie to tyczy i ktory wybrac? Oczywiscie nie liczac tego juz opisanego 1.6 na benzyne

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w każdym. Mają od 130 kM mocy.  Nawet Trafic 120 te z nie ma, a w każdym katalogu podają.

Ja użytkuję dwa z silnikami 2,0 dci.  Lagunę po chipie na 168 z dpf i Esace 150 bez dpf. Nie są najekonomiczniejsze w paliwie do jeżdżenia po mieście. Na trasie ok 6,5-7,5, ale przy prędkościach powyżej autostrady.

Renault robi dwumasy z wytrzymałością ok 300 tkm. Z dpf też nie ma problemu, jeśli nie jeździ się spacerowo.

Opiłki we wtryskach (diesle) to standard, ale podobnie jest w innych markach. Niestety do innych to nasze wtryski są dwukrotnie droższe. W Vw nazywamy wymiany pompy vacum co 100 tkm. Tam jest pompa zespolona razem  z wtryskową

Nie wiem czym jeździłeś do tej pory?.

Mi się bardzo dobrze jeździ Clio 3, chociaż nie lubię małych samochodów.  Na fali idą Pugi 307.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Rzulff napisał:

przelecialem intercarsa i w kazdym silniku 1.5 jest 2masa

Dzisiaj praktycznie wszyscy sprzedawcy każde koło zamachowe nazywają dwumasą. Kiedyś spotkałem się nawet z dwumasą w maluchu. 

1,5 do 101 KM włącznie ma zwykłe koło zamachowe. Te o większych mocach mają już dwumasę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik K9K 732 106 KM, potwierdzam powyższe :-) Jakichś super-mega wielkich przebiegów nim nie zrobiłem, niemniej mam samochód z tym silnikiem już >5 lat i przejechałem nim ca. 100 kkm. Głównie po mieście, w korkach (Kraków...). Spalanie na trasie do Chorwacji i z powrotem 5,1-5,5 l/100 km (w zależności; moje auto to kombi z 2008). Na codzień, w rzeczonym Krakowie, to ~7,5 l/100 km. Silnik jest głośniejszy niż kolejne generacje 1.5, montowane w Meganach III i po przesiadce i codziennej jeździe "trójką" da się to odczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idąc dalej z tematem dowiedziałem się ze w 2 ph 1 82 km są wtryski delphi a w ph 2 86km siemensa. Czy te poliftowe 86 pod względem eksploatacji wypada lepiej od ph1? poprawili coś w tym lifcie tak jak to było w lagunach? Może ktoś kto ma takie silniki coś doda od siebie będzie to zawsze jakąś dodatkową informacją dla mnie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecamy tutaj silniki tzw. poliftowe, czyli od 2006 roku (Siemens). Choć znam przypadki silników i 1.5 z 2005, i 1.9 z 2004, które sprawowały się bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Czesc jestem nowy, mam na imie Konrad. Na wstepie chcialem przeprosic za brak polskich znakow ale zepsul mi sie klawisz alt w klawiaturze.

Zamierzam kupic samochod Megane II kombi 2.0. Docelowo planuje przerobic na gaz, a czytalem, ze silniki z Megan/Laguna/Scenic swietnie sie do tego nadaja.Moj wybor padl na Megane. Znalazlem Oglosznie ktore mnie zaciekawilo tylko ze w Gdansku ... Ja jestem z drugiego konca polski. Czy ktos z uzytkownikow tego forum jest z okolic Gdanska i bylby tak uprzejmy podjechac zobaczyc ten samochow? Ja w dwie strony mam prawie 1500km nie chcialbym jechac taki kawal  drogi na marne. Wstepne ogledziny bardzo by mi pomogly w podjeciu decyzji czy udac sie osobiscie po niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest ta Megi 2.0 kombi aktualna - nie warto jechać na drugi koniec Polski.Cóż z tego,że ktoś zobaczy to auto,a jak przeoczy jakieś poważniejsze usterki to co wtedy?Ja mam zasadę - jak mam z kimś jechać na oględziny to max.100 km i nie pod jeden adres,ale kilka sztuk za jednym zamachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!