Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane || problem z odpalaniem na mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z odpaleniem megane 2 (1.5DCi  78kw 2006) na mrozie w zależności od tego jak długo na nim postoi np.

W dzień jest -2, auto stoi ok 9h i odpala bez problemu

W dzień jest -4, auto stoi ok 9h i odpala za drugim ewentualnie 3 razem.

W nocy jest -2, auto stoi ok 14h i odpala za ok 3 razem.

W nocy jest -4, auto stoi ok 14h  i musi kręcić do nawet 10 razy

Dzisiaj w nocy było -8, auto stało ok 12h i kręciłem już naprawdę długo i nie było szans na odpalenie, poniżej przedstawiam filmik. Kręciłem autem dłużej niż na filmiku

 

Zaraz jak zaczęły się problemy auto zacząłem garażować, dzisiaj wyjątkowo nie miałem takiej możliwości.

- Akumulator - wymieniony zeszłej zimy,  odpalał od strzała nawet przy -18. Jest do sprawdzenia ale wydaje mi się że nie jest tu problemem.

W te wakacje nastąpiła u mnie wymiana silnika a dokładnie słupka silnika z przełożeniem osprzętu. A więc:

- Świece żarowe - komplet nowych 

Dodatkowo tankuje na statoilu, cały bak zalany lepszym paliwem na zimową pogodę czyli miles plus.

Auto będzie u mechanika w przyszłym tygodniu ale sam się zastanawiam co to może być. Czy macie jakieś pomysły ?

Jak dla mnie do sprawdzenia

- Rozrusznik

- Kompresja silnika

- Akumulator

- Gdzieś wyczytałem że tak może objawiać się problem ze wtrysykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PoProstuMariusz napisał:

Gdzieś wyczytałem że tak może objawiać się problem ze wtrysykami.

Trzeba podpiąć pod kompa i podejrzeć jakie ciśnienie paliwa w trakcie kręcenia, jak będzie za niskie to próba przelewowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przebieg jest rzeczywisty to za wcześnie na wtryski.

Podejrzewalbym zespół grzania nowych świec żarowych.

Pomierz prądy w czasie grzania na wszystkich świecach. Może to da odpowiedz.

29 minut temu, krzychu73 napisał:

Trzeba podpiąć pod kompa i podejrzeć jakie ciśnienie paliwa w trakcie kręcenia, jak będzie za niskie to próba przelewowa.

Mój przykład z Espace.

Ciśnienie  dużo powyżej normy.

Wtryski na stole i wszystkie dobre.

Dokładna analiza na monitorze pokazała za małą dawkę dostarczona do wtrysku w stosunku do potrzeb na mrozie.

Najlepsi bydgoscy magicy od diesli nie mogli znaleźć przyczyny.

Jeden zasugerował sprawdzenie pompy i tak się stało. Pierwszy stopień zaciagajacy z baku nie dawał dostatecznego przeplywu.

Musiała być regeneracja.

Jest to przykład, że ciśnienie paliwa pompy i na listwie może nie rozwiązać problemu.

 

Pytanie do autora.

Jakie masz świece, że dokonujesz wielokrotnego grzania?

Tylko 11V na to pozwalały.

 

Jeśli grzanie masz dobre spróbuj odpalić na plaka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jabrze napisał:

Nie papuguj.

 

Przebieg na tą chwilę to 146 500.

Co do świec to na fakturze od mechanika mam jedynie informację "świece żarowe 4x40", dopytam się przy wizycie.

Auto przepchnąłem do garażu, po 2 godzinach odpaliłem i odpalił za pierwszym razem. Skoczyłem do sklepu i po niecałej godzinie stania na -7 też odpalił za pierwszym razem.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

Dokładna analiza na monitorze pokazała za małą dawkę dostarczona do wtrysku w stosunku do potrzeb na mrozie.

Najlepsi bydgoscy magicy od diesli nie mogli znaleźć przyczyny.

Jeden zasugerował sprawdzenie pompy i tak się stało. Pierwszy stopień zaciagajacy z baku nie dawał dostatecznego przeplywu.

Musiała być regeneracja.

Jest to przykład, że ciśnienie paliwa pompy i na listwie może nie rozwiązać problemu.

Zgadzam się że nie musi to być od razu strzał w 10, ale jest to test nieinwazyjny i jak kolega zaprowadzi do mechaniora to na pewno podejrzy parametry rozruchu, świece wystarczy na początek próbówką sprawdzić, ale te silniki palą po nocy przy -5 bez podgrzewania bez problemu(miałem takiego po stłuczce z rozbitym automatem świec).Wiec gdyby to były świece

to raczej układ wtryskowy jest w średnim stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz czynności które zaleciłem za pierwszym razem, korzystnie dla silnika będzie ;

-wymiana filtra paliwa na markowy, typu mann, knecht, purflux,  

-sprawdzenie czy nie ma pęcherzy powietrza przed pompą wtryskową,

-pod pompować paliwo pompką przed rozruchem,

-stosować olej 2T do paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sytuacja, że nie odpala i raczej nie będą to świece żarowe, w moim przypadku przy 3 świecach żarowych spalonych, akumulatorze firmy CENTRA ( 2 letnim ), autko odpala bez problemu i to bez jakichś super paliw, zwykły Diesel, przy temperaturach -15 ( najwięcej tyle mi pokazało ). Ja bym sprawdził czy nie masz gdzieś zapowietrzenia układu paliwowego, autko postoi może sie zapowietrzyć, przez nie dokręcenie jakiegoś przewodu paliwowego. ( Miałem takie coś w citroenie ). A pomijając to wszystko, zacznij od świec żarowych, sprawdź po prostu czy grzeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MechanikAmator napisał:

Dziwna sytuacja, że nie odpala i raczej nie będą to świece żarowe, w moim przypadku przy 3 świecach żarowych spalonych, akumulatorze firmy CENTRA ( 2 letnim ), autko odpala bez problemu i to bez jakichś super paliw, zwykły Diesel, przy temperaturach -15 ( najwięcej tyle mi pokazało ).

Nie wypisuj takich bajek.

Odłącz trzy świece z fajek i spróbuj odpalić przy -10 stopniach.

Życzę powodzenia dla Twojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca ma ułatwić odpalenie silnika i nie jest warunkiem potrzebnym do odpalenia.

Miałem taki przypadek w MI phII ,że przy niesprawnych 3 świecach przy -15 odpalał jak najbardziej normalnie i dopiero na przeglądzie w ASO wyszło ,że świece nie grzeją .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pit-men napisał:

 

Miałem taki przypadek w MI phII ,że przy niesprawnych 3 świecach przy -15 odpalał jak najbardziej normalnie i dopiero na przeglądzie w ASO wyszło ,że świece nie grzeją .

Wspominasz dti, a nie dci o innym stopniu sprężania.

Na filmie masz przykład jak odpala 1,5 dci z małym przebiegiem przy jednej sprawnej świecy.

19 minut temu, pit-men napisał:

Świeca ma ułatwić odpalenie silnika i nie jest warunkiem potrzebnym do odpalenia.

To dlaczego silniki z CR ma niską kompresję sprężania?

Jako ciekawostkę dodam, że silnik, który ma sprężanie 4 x 24 Bara osiąga je dopiera między 4 -7 cyklem.  Samochód z przebiegiem 200 kkm - nowy 4  x27.

Pierwsze odczyty to tylko trochę powyżej połowy.

Pomiary zostały zrobione tensometrycznie przy wszystkich czujnikach wkręconych w miejsce świec i podłączonej baterii akumulatorów.

Daje to obraz jak odpalanie wygląda zimą, gdy akumulator poda do rozrusznika napięcie zaniżone o 1/5 wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisze żadnych bajek 1.9 dCi 120 km odpalał mi przy -15 bez 3 świec jeżeli mi nie wierzysz poczekam na taką temperaturę i nagrań film odpinając 3 świece. Nie są bajki tylko fakt. Tak jak kolega wyżej świece maja pomoc odpaleniu silnika a nie są warunkiem odpalenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę sprawdzić ile wynosi stopień sprężania w Waszych autach.

W obecnych dci schodzi się z wysokich wartości stopnia sprężania na rzecz wyższych ciśnień doładowania i sprawne świece żarowe są konieczne. Mają b.duży wpływ na rozruch oraz zapychanie fap-a 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!