Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, kacper_r napisał:

Bo moim zdaniem w moim samochodzie może być coś nie tak z tym czujnikiem i/lub termostatem, ponieważ choćbym nie wiem jak jechał to nie mogę osiągnąć na wskaźniku temp. płynu na zegarach dwóch pól, czyli optymalnego dogrzania

Czujnik temperatury tylko odczytuje temperaturę, nie ma wpływu na nagrzewanie się silnika. Tylko termostat może powodować, że silnik się nie nagrzewa. Musisz sprawdzić czy górna rura do chłodnicy jest zimna. 

Torque pro + elm pozwoli odczytać między innymi temperaturę cieczy, do podglądu pracy wtryskiwaczy potrzebny dodatkowy PID.  Mam taki do silnika k9k 832-836. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie nadal są problemy z  tym nieszczęsnym silnikiem jak temp. spadnie poniżej zera. Oto co w ostatnim czasie zrobiłem :

- wymienia czujnika płynu chłodzącego 

- zmiana paliwa na innej stacji 

- wlanie uszlachetniającego dodatku  kleen- flo w dodatniej temp.

- wtryski sprawdzone przez komp 

- na listwie jest dobre ciśnienie ( sprawdzone przez komp)

-pompa paliwa jest firmy Continental ( gdzieś wyczytałem że dzięki współpracy z mercedesem )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.09.2018 o 10:45, Andrzej-2010 napisał:

Zmień filtr paliwa na markowy,

Przeczyść przepływomierz i wymień oringi,

Przeczyść czujnik ciśnienia doładowania oraz zapewnij mu szczelność w dolocie,

Czujnik ciśnienia doładowania to czujnik w układzie ssącym, który ma wpływ ( podobnie jak przepływomierz ) ; 

     a/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

     c/ decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny,

    d/ na elektrozawór egr,

Zapchany katalizator może również być przyczyną falowania obrotów;

   - W przypadku dużej ilości jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy przegonić auto

      na trasie wielokrotnie, na wysokich obrotach,

Dnia 15.02.2018 o 16:34, maniak10-88 napisał:

Podczas jazdy jak są te objawy i wciskam pedał gazu to silnik jakby się dławił

Dodatkowo, oprócz powyższych czynności należy ;

 - rozebrać cały układ dolotowy i przeczyścić wszystkie elementy dolotowe,
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy komuś z Państwa udało się rozwiązać problem z szarpaniem silnika podczas uruchamiania w ujemnych temperaturach ?

Chodzi o model silnika k9k 636 

Sprawa podobno jest ogólnoświatowa i dotyczy błędów  w oprogramowaniu jednostki napędowej.

U mnie została wgrana najnowsza dostępna wersja do tego modelu ,

ale to nie przyniosło żadnych rezultatów. Proszę o jakieś wskazówki bo problem jest dosyć uciążliwy w mroźne poranki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosjanie poradzili sobie z tym problemem już dawno kosztem kilku złotych.. Tam zima trwa dłużej a na walkę z serwisem renault nie mają ochoty. Wpisz w YT k9k 636 i dowiesz się gdzie i  jaki opornik (rezystor dla wrażliwych :D)wstawić. Pisałem tez o tym we wcześniejszych wpisach.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim czasie zrobiłem

- zmieniłem filtr paliwa na markowy firmy Mann

- sprawdziłem przepływomierz i rury do niego są podłączone, jest ogólnie czysto i sucho.

- dolot do turbiny

- filtr powietrza jest dobry i ma żadnego syfu

- przegoniłem auto na drodze ekspresowej kilka razy w ciągu tyg po 30 km w jedna stronę. Obroty miały powyżej 2,5 tyś. 

 

Dziś jak wracałem z pracy  przy temp. -5 po przejechaniu 200-300 m, staniu na światła zauważyłem że z rury wydobywa się biały dym i na kolejnych światłach już go nie było.

 

Są jakieś oznaki czy w danej chwili wypala się DPF ? Podejrzewam że nie ma żadnego komunikatu w komp. Mam na myśli zwiększone chwilowe zużycie paliwa itp

 

Ktoś zna ten srodek ? Kuzyn mi polecal ze szybciej wymusza wypalenie DPF, czysci i smaruje układ. 

XENUM NEX 10 NANO DODATEK NANOTECHNOLOGIA 250ML

https://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-paliwa/xenum/xenum-nex-10-nano-dodatek-nanotechnologia-250ml,p804496670?gclid=Cj0KCQiAhKviBRCNARIsAAGZ7Cc3OW1lCQDpl4nva4gdgdcKlYQ1qwVV3hDVz9sUXYPNq0v4wCgVTNoaAl1uEALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ELM327 to możesz PyRenem podejrzeć, kiedy (przy jakim przebiegu) ostatnie wypalanie miało miejsce. A co do chwili wypalania DPF, to widać to po spalaniu (średnie trochę rośnie) i może trochę bardziej buczącej pracy silnika. Ktoś na forum zrobił sobie moda w Scenic III poprzez wstawienie niebieskiego Leda do kontrolki DPF. Dioda ta jest zasilana równolegle do piątego wtryskiwacza i stąd info o wypalaniu. Fabrycznie takiej kontrolki ani info w komputerze nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.09.2018 o 10:45, Andrzej-2010 napisał:

Zmień filtr paliwa na markowy,

Przeczyść przepływomierz i wymień oringi,

Przeczyść czujnik ciśnienia doładowania oraz zapewnij mu szczelność w dolocie,

 

1)Odkręciłem rure od przepływomierza i nie zauważyłem tam żadnych oringów.

2)Gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik ciśnienia doładowania? 

3)O jakie dokładnie styki elektryczne, złączki masz na myśli ? 

 

Nie jestem mechanikiem i wszystko wiem co gdzie jest. Proszę o szczegółowe informacje na temat gdzie co się znajduje z tych trzech zagadnień lub jakies fotki. Bym bardzo bym był wzdzieczny. 

 

Dnia 26.01.2019 o 17:55, animisiewaz napisał:

Jak masz ELM327 to możesz PyRenem podejrzeć, kiedy (przy jakim przebiegu) ostatnie wypalanie miało miejsce. A co do chwili wypalania DPF, to widać to po spalaniu (średnie trochę rośnie) i może trochę bardziej buczącej pracy silnika. Ktoś na forum zrobił sobie moda w Scenic III poprzez wstawienie niebieskiego Leda do kontrolki DPF. Dioda ta jest zasilana równolegle do piątego wtryskiwacza i stąd info o wypalaniu. Fabrycznie takiej kontrolki ani info w komputerze nie ma.

 

 

Własnie nie posiadam ELM327 . Może w najbliższym czasie go zakupię. Co do średniego spalania to wychodzi mi powyżej  7 l/ 100 km z racji ze większość  jazdy robię po mieście. Wg mnie to powinno aktualne zużycie się zwiększyć podczas wypalania się filtra. Tak jak jest np w Mondeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
Dnia 12.02.2019 o 12:10, Andrzej-2010 napisał:

Należy ;

  - zmienić charakter jazd (fap ),

  - zmienić silnik na benzynowy.

Nie po to wydałem sporo kasy żeby teraz zmieniać silnik na benzynowy. Przed zakupem oczywiście wiele osób i opinii polecało te auto z tym silnikiem z czystym sumieniem że jest praktycznie bezawaryjne. Jednak życie weryfikuje inaczej. 

 

Mam pytanie czy ktoś z użytkowników poradził sobie z tym problem albo u niego nie występował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry,

 

Dzisiaj rano wyczytałem, że zbliża się zima 30 lecia... Od razu wróciły wspomnienia z poprzedniej zimy.

 

Od dwóch lat jestem posiadaczem Scenic III (2012).

Poprzedniej zimy zadziały się dokładnie takie objawy jak opisujecie - filtr mann wymieniony, świece też.

 

Piszę gdyż mam nadzieję, że coś się zmieniło w temacie i ktoś ma jakiś patent na rozwiązanie problemu.  Jeżeli nie to czy można poprzez takie szarpanie silnika uszkodzić poważnie jakieś elementy/części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sikorek1 napisał:

Od dwóch lat jestem posiadaczem Scenic III (2012).

Piszę gdyż mam nadzieję, że coś się zmieniło w temacie i ktoś ma jakiś patent na rozwiązanie problemu. 

Jeżeli nie to czy można poprzez takie szarpanie silnika uszkodzić poważnie jakieś elementy/części.

Jakiej mocy silnik i czy ma fap-a?

Przeczytałeś dokładnie cały temat?

Masz pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową?

Masz pompkę paliwową ręczną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2019 o 12:01, sikorek1 napisał:

Piszę gdyż mam nadzieję, że coś się zmieniło w temacie i ktoś ma jakiś patent na rozwiązanie problemu. 

Na rosyjskojęzycznych filmach z YT pokazują jak sobie radzą z tym problemem. Jeżeli masz trochę pojęcia to możesz zastosować sposób pokazany na rysunku poniżej. 

schemat.thumb.jpg.81b6070f2ea0550ca22b65f348161c3e.jpg

 

W sumie to niewielka ingerencja w elektrykę, ściągasz tylko po małym kawałeczku izolacji z dwóch przewodów przy czujniku, wlutowujesz się powyższym schematem, termistor umieszczasz w miejscu które szybko się nagrzewa i układ jest automatycznie rozłączany po lekkim nagrzaniu się silnika. Zamiast termistora można zastosować zwykły wyłącznik przeciągnięty do kabiny. 

Sam tego nie robiłem ale może tej zimy to wypróbuję bo doszedł mi do obsługi silnik k9k 636 i może mieć opisywany w tym temacie problem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za schemat. Niestety nie mam takiej smykałki i boję się że coś uszkodzę.

Podjadę do elektryka.

 

Tak na marginesie to tamtej zimy byłem z tym problemem w Renault oraz Nissanie oczywiście komputer nic nie pokazał wiec stwierdzono, że wszystko jest ok. :(

 

Aniewa jakbyś robił u siebie ten schemat może nakręcisz krótki poradnik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!