Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Laguny III 2.0 dci


cieciej321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć iż oprócz Laguny III ph 1 2.0 dci patrzę również na Scenica II ph 2 lub Scenica III również w 2 litrowym dieslu. W chwili obecnej jeżdżę Megane II ph 1 1.9 dci 120 KM Grandtour 2005r. i jestem z niej kosmicznie zadowolony. Zastanawia mnie komfort jazdy wyżej wymienionych aut - jak można odnieść to do komfortu z "klakota" w mojej obecnej jednostce? Czy 2.0 dci (150KM) wypada tak samo komfortowo w przypadku 3 wymienionych aut czy są jakieś różnice. Jak na razie budżetu nie określę w żaden sposób także nie kierujcie się "droższy to w lepszej kondycji". To o co mi chodzi to porównanie dynamiki, ciszy, spalania, kosztów napraw dwulitrówki względem 1.9. Ciekawi mnie (nie ukrywam że mniej ale również) porównanie jakości wykonania "środka" auta - wygoda foteli, jakość plastików, praktyczne rozmieszczenie przycisków itp. (domyślam się że tutaj Scenic II ph 2 będzie podobnie plasował się co moja Megana, ale jak się to ma w porównaniu do L3 i S3?
Jeśli nie ten dział to wybaczcie i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żaden sposób nie można tego porównać. To jest silnik 16V. Pali więcej od 1,9 i w utrzymaniu również jest droższy, ale komfortu jazdy, hałasu jak i dynamiki nie da się porównać z L3 w bogatej wersji wyposażenia. Bardzo ciężko kupić taki samochód w dobrym stanie, ale L3 bije je na głowę.

Ja dziewiąty rok jeżdżę L2. i piąty E4 też 2,0 dci. Mam również M2 w benzynie i go nie lubię (za lekko pracuje układ kierowniczy) i za dużo hałasu dochodzi z zewnątrz samochodu.

Laguna ma rewelacyjne siedzenia, ale późno zaczynające działać ogrzewanie, pomimo grzałek. Wszelkie wentylacje, automatyczne odraszania biją inne na głowę.

Największy jest dylemat co może być jej następcą, bo L3 ma bardziej twarde przednie zawieszenie zupełnie podobne do Pasata. Talisman też mnie nie przekonuje.

Scenic jest podobny do Espace tylko dużo lżejszy.

Ktoś inny może mieć inne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź :-) Co do L3 to czy przebiegi 200k wzwyż są strzałem w stopę czy nie należy się ich bać? Domyślam się że nawet nie dbane 150k+ mogą wystraszyć, ale czy powyżej 200k należy się bać czegoś ala cykająca bomba? Nie wiadomo kiedy coś się popsuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się dosyć często trasy 100-150 km i 3-4 razy w roku jakieś góry czy morze a mieszkam "po środku" także s-ki lun autobahny też się zdarzają.

Powiedzcie proszę jak to z tymi przebiegami ? Powyżej 200k km odpuszczać sobie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ponad połowę przebiegu robię w miescie. Pompę wtryskowa regenerowana przy 200 kkm. Wymieniłem wtedy również dwa wtryski.

Przy 254 kkm regenerowalem turbo ( zacinała się geometria ). Pierwsza dwumasa i pierwsze sprzęgło. Wymieniłem tylko pompę sprzegla przy 240 kkm. Zrobiłem przy regeneracji turbo pełna diagnostyke silnika. Mam chipa i trzyma się bardzo dobrze.

Jest zasada jak się dba tak się ma.

Wszystko działa włącznie z GPS.

 

Nie obawiam się zdarzeń losowych, bo Laguna wcześniej sygnalizuje nieprawidłowości, które nie należy bagatelizować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz L3 szczerze polecam samochód - na razie zrobiłem 100 tys km bez zarzutu.

Przed zakupem zrobiłem rozeznanie i opinia jest taka, że zadbane 2.0 dCI statystycznie robi bez dużych inwestycji 300-400 tys km. Zatem nie przyjmowałbym zasady że przebieg 200k z marszu dyskwalifikuje autko. Natomiast wiele zależy od dbałości o konkretny egzemplarz - np. interwał wymiany oleju (Renault dopuszcza wymianę co 30k, ale dominująca jest opinia, że dla trwałości lepiej wymieniać co 15k) czy tryb jazdy (raczej dłuższe trasy czy jazda miejska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również polecam. Najważniejsze jest, żeby dokonać zakupu z osobą, która zna ten silnik i która szybko zrobi porównanie do swojego egzemplarza i zweryfikuje stan.

Większość użytkowników narzeka na opary z odmy, a u mnie nic takiego się nie dzieje. Rzeczywiście ja cały czas stosuję ten sam olej i wymieniam zawsze z filtrem po 15 kkm.

Przy zakupie warto na niego spojrzeć. Mój jest przyciemniony, ale nigdy czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki wielkie za odpowiedzi :-) Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia - dlaczego Megane 3 1.9 dci (nie mówiąc już o 2.0 dci) jako auto o klasie niższej niż Laguna 3 2.0 dci, wypada drożej. Czy rzeczywiście renoma jaką zostawiła po sobie Laguna 2 przed liftem w dieslu tak bardzo rzutuje na tym że nawet bardziej dopracowana, nowsza itp L3 jest postrzegana jako gorsza od M3? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest chyba az tak ze Meganki sa droższe od Lagun (ten sam rok i silnik) , zresztą rozrzut w tych modelach jest dosyć duży i wszystko zależy od egzemplarza i jego historii.
Po co się ograniczać w poszukiwaniach do jednego modelu. Jak znajdziesz Lagunę  w ładnym stanie to bierz, ale jak się trafi fajna Meganka to na pewno nie stracisz kupując ją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że 1.9 na pewno ma niższą kulturę pracy niż 2.0, tak samo pewnie z osiągami no i ze spalaniem. Laguna pewnie jest troszkę większa w środku - więcej miejsca na nogi itp. W Lagunie bardzo często nawigacja wraz z sterowaniem obok ręcznego. Laguny nie widziałem z ręczną klimą, a Meganki już tak. Tak samo same siedzenia w większości przypadków skóra/pół skóra itp. Niby detale bo auto od jednego producenta. Wiem że w jednym i drugim przypadku auta pochodzą z rynku wtórnego więc ich wartość automatycznie jest niższa niż auta nowe, ale pewnie z założenia oba auta miały trafiać do różnych ludzi o różnych wymaganiach. Nie wiem czy mam rację ale takie są moje odczucia. Jeździłem Laguną I 1999r 2.0 benzyna i Meganką 1 2001r 1.6 benzyna i było czuć różnicę w samej jeździe, kulturze silnika itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!