Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znosi na prawo :( mechanik nie zrobił


Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem się chwilkę i nie puszczałem kierownicy w czasie jazdy. Pytałem tego mechanika czy to wpływa na jazdę ale mówił ze nie. Ogólnie to może trochę napisałem o tym ściąganiu złe i myślicie ze ostro ściąga. Nie jest to ostre ale jak puszczam to bardzo powolutku zjeżdża. Mniej więcej po 5 sekundach nie trzymania muszę lekko kierownice w lewo. Auto od prywatnej osoby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości przez  ile czasu poprzedni właściciel miał to auto? Możesz sprawdzić na https://historiapojazdu.gov.pl/

Najlepiej zrób zdjęcia bieżnika każdej opony (z przodu przy skręcony kołach odpowiednio w lewo i prawo by opona była na zewnątrz). Może tylko one są winowajcą, aczkolwiek martwi to przekręcenie kierownicy, lecz jak są ścięte to może sama się tak ustawia kierownica by opona przylegała do podłoża poprawnie. Czy podczas szybszej jazdy słychać jakiś huk/bicie czy inny dźwięk dochodzący z zewnątrz? 

Edytowane przez Conneus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Pogoleus napisał:

Auto od prywatnej osoby

No to nic nie zrobisz bo pewnie w umowie masz, że się zapoznałeś ze stanem faktycznym, nie zgłaszasz zastrzeżeń, itp. Więc działaj, koledzy napisali Ci już wyżej co posprawdzać i co zrobić. Najlepiej by było (dla Ciebie) gdyby coś z kołami czyli ciśnienie, felgi, opony.

2 minuty temu, Pogoleus napisał:

Przejechałem się chwilkę i nie puszczałem kierownicy w czasie jazdy.

Nauczka na przyszłość żeby zawsze kupując auto sprawdzać czy jedzie prosto właśnie poprzez puszczenie kierownicy. Jak ściąga po puszczeniu kierownicy to pewnie nie możesz trzymać rąk luźno na niej tylko korygować i na pewno czuć, że ciągnie nawet bez puszczenia kiery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech się ktoś za tobą przejedzie i sprawdzi czy auto nie jedzie bokiem.

To znaczy że widać np.całą lewą stronę, a prawej nie widać, piszę zupełnie serio.

Jakby tak było to sprawa sądowa tylko zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh kurcze faktycznie nawet jak trzymam kierownice to tak jakby nie byla na luźno lewa ręka tylko jakbym troche siły używał:/ jutro pojade w koncu to cisnienie zmierze i juz sam nie wiem co zrobic..Rozumiem że musze na wulkanizacje najpierw i poprosic aby sprawdzili felgi i opony czy przez nie nie ściąga? a jak sprawdzic rozgrzanie koła ? :-)

 

Nie slychac nic w sumie zadnego buczenia. Kolo po prawej ma jakies kawałki gumy cieniutkie Nie przygladałem się ale jutro zrobie zdjęcie. . Kolega mówił że po naprawie opona . ale w sumie pierwszy raz coś takiego widziałem. W sumie to mechanik by powiedział ze to przez to pewnie

 

Poprzedni wlasciciel mial 2 lata około to auto i co najlepsze dopoki on nie dostal nie bylo kolizyjne dopiero on przywalił w tył jakiegoś auta.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL

pkt. 5.5 Zabronione jest usuwanie lub edycja wpisów dokonanych przez administrację. Takie postępowanie skutkuje automatycznym przydzieleniem ostrzeżenia. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten mechanik to jakoś Twój zaufany lub z polecenia czy z przysłowiowej drogi?

Na wulkanizacji mogą sprawdzić Ci stan opon (wiek, ciśnienie, równomierność i stopień zużycia itp.), felgi (czy proste i wyważone). Najlepiej by było jakbyś ściągnął te koła jakie masz i założył inne z innymi oponami. Wtedy w zależności od wyniku wiesz czy to koła/felgi czy też nie. Możesz też spróbować przełożyć tył na przód i zobaczyć co się stanie.

17 minut temu, Pogoleus napisał:

a jak sprawdzic rozgrzanie koła ? :-)

Czyli co chcesz sprawdzić? Czy się nie grzeją? Jak tak to dotknąć felgi po jeździe. W sumie możesz to zrobić bo równie dobrze może trzymać któreś koło i też może ściągać. Jak jakaś felga będzie wyraźnie cieplejsza od pozostałych to znaczy, że hamulce nie odpuszczają. 

Kiedy ten właściciel miał tego dzwona? Może tak mu właśnie naprawili, że zdecydował się sprzedać. To jak długo miał auto sprawdź na stronie jaką już podał Ci wcześniej kolega @Conneus i napisz. Sprzedawcy różnie mówią, żeby sprzedać, a tam jest wszystko jak na dłoni podane.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik historie auta przy mnie patrzył ja też i nie było nic niepokojącego. Ogólnie zadbane auto no ale ta kolizja mozna powiedziec zrujnowala wszystko w takim razie. Mechasnika wybralem jakiegoś blisko i brałem z opinią powyżej 4. Ogólnie przy ruchliwej ulicy i z tego co bylo widac porządniejszy warsztat kilka stanowisk. Części jak rozrząd też mówił że lepszej firmy zakładają. Ogólnie załamałem się już bo to moje 4 auto i 4 wtopa :( taki kozak byłem mówie sobie że tym razem żadnych znajomych i oglądanie na miejscu tylko od razu na przegląd i na luzie negocjuje cene na ewentualne naprawy. W trakcie rozmowy jak mowil ze samochód jest po powaznym wypadku to myślałem że to koniec zakupu ale zaczął mi mówić że to nie wpływa na jazdę ale biezpieczenstwo jest naruszone . Gdyby powiedział " Panie może delikatnie samochód ściągać " to bym w życiu go nie brał. A teraz po tych naprawach i po geometri mi mówi że delikatnie ściąga i że kierownica o jeden stopień coś i że może być to ewentualnie po tej kolizji... To jest jakaś paranoja:( Ile w tej wulkanizacji kosztuje zamiana kół?przod na tyl? jesli to nic nie da to czekac do wiosny jak zaloze letnie opony? jakies jednosezonowe dostałem z autem. Jeśli geometria nic nie wykazała i okaże się że opony ok to już zostaje tylko podluznica?? Bo klocki z przodu wymienial sworznie i łączniki.

Edytowane przez Pogoleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony możesz samemu przełożyć to 15 minut roboty. Tylko sprawdź czy bieżnik jest równomiernie zużyty. Jeśli jest ścięty zapewne do wewnętrznej strony to będzie ściągać. Najlepiej popatrz na auto z prostej i zobacz czy koła nie stoją pod dziwnym skosem na równym terenie (koniecznie równy asfalt).

Jest też szansa, że może geometria i zbieżność została źle wykonana (ale w tym przypadku musiała by być dobrze wykonana naprawa podłużnicy).

Zdjęcia opony jak możesz wyślij jutro. 

Wszystko 4 koła mają ten sam bieźnik/firmę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno dwie opony były dokupywane. Zbiezność i geometria nie wiem czy dobrze ale jak jechałem do mechanika juz na te naprawy to tak samo ściągało więc mozna powiedziec że po tych wszystkich naprawach dalej tak samo delikatnie ściąga w prawo:/ modle sie aby to było cos z oponami. Najlepiej gdyby cisnienie w jakiejsc było mniejsze albo że przez to że była naprawiana to coś takiego sie robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Pogoleus napisał:

Mechasnika wybralem jakiegoś blisko i brałem z opinią powyżej 4.

Piszesz o opiniach z internetu? Ja znam kilku dobrych mechaników, których w Internecie nie znajdziesz bo mają tyle roboty, że nie muszą się tam reklamować. Druga sprawa, że w internecie sam mechanik i jego znajomi mogą nabijać mu pozytywy. Net wszystko przyjmie. Upewnij się, że jest dobry. Znajdź kogoś kto korzystał z jego usług. Może pojedź też do innego. Taki przegląd przedzakupowy to się robi albo w ASO albo na SKP albo u SWOJEGO zaufanego mechanika. 

24 minuty temu, Pogoleus napisał:

taki kozak byłem mówie sobie że tym razem żadnych znajomych i oglądanie na miejscu tylko od razu na przegląd i na luzie negocjuje cene na ewentualne naprawy

To błąd. Kupujący zwykle popada w emocje. Przydaje się ktoś (najlepiej znający się na autach), który ocenia chłodnym okiem i zachowuje zimną krew. Jazda próbna nie powinna trwać chwilę tak jak napisałeś tylko dłużej. Po prostej (w tym puszczenie kierownicy), po jakiś nierównościach albo kostce, w zakrętach, wolno i trochę szybciej np. po jakiejś obwodnicy z możliwością przeprowadzenia awaryjnego mocniejszego przyhamowania (oczywiście jak nic z tyłu nie jedzie). Odpalenie przy kupującym powinno być na zimnym silniku żeby posłuchać jak chodzi w jednym z najgorszych dla niego momentów. 

24 minuty temu, Pogoleus napisał:

Części jak rozrząd też mówił że lepszej firmy zakładają.

Wiesz jakiej? Podobnie z innymi częściami jakie Ci założyli. Wiesz za co zapłaciłeś?

24 minuty temu, Pogoleus napisał:

W trakcie rozmowy jak mowil ze samochód jest po powaznym wypadku to myślałem że to koniec zakupu ale zaczął mi mówić że to nie wpływa na jazdę ale biezpieczenstwo jest naruszone

No i dlaczego to kupiłeś skoro miałeś jasno powiedziane, że nie wiadomo czy się przy kolejnym dzwonie nie złoży w harmonijkę? Nie zależy Ci na swoim bezpieczeństwie?

24 minuty temu, Pogoleus napisał:

Panie może delikatnie samochód ściągać " to bym w życiu go nie brał

Sam napisałeś, że to czuć. Trochę nie rozumiem Twojego działania i myślenia. Coś widzisz i słyszysz ale wierzysz w to co Ci mówią. 

24 minuty temu, Pogoleus napisał:

Ile w tej wulkanizacji kosztuje zamiana kół?przod na tyl?

10-20 zł bez wyważania

24 minuty temu, Pogoleus napisał:

jakies jednosezonowe dostałem z autem

To też powinno powodować zapalenie się pomarańczowej lampki w głowie. A przynajmniej wszystkie są takie same (chociaż na osiach) i z tym samym DOT?

 

Na koniec jeszcze jedno. Nie czekaj do wiosny tylko działaj żebyś miał auto sprawne i bezpieczne dla Ciebie i innych.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie były dokupywane wymieniane. 

Kurde nie znam się dlatego myslałem że jak przegląd zrobie będzie ok. Z tym bezpieczeństwem to no mówił mechanik że to jest naprawione ale słabo to go pytam co może się kiedyś stac czy kosztowne to będzie czy odpadnie koło? To mówił że nic z tych rzeczy ewentualnie coś tam może stukać (już nie pamiętam ale coś łagodnego) i że można naprawić i że połowa starszych aut ma takier akcje i wszystkie bite samochody. no to pomyslałem że w tej cenie i taki wiek auta to nie dostane bez dzwona jakiegoś i skoro to nic co miałoby mi przeszkadzać w jeździe to nie ma problemu. A napisałem że czuć że ściąga ale wyczułem po zakupie:/. nawet jak wracałem to nie czułem nic bo stres był bo zmiana auta z astry starszej troche i wszystko inaczej to nawet nie zwróciłem uwagi. Dopiero jak już przyszedł dzień wizyty u mechanika to jadąc tkneło mnie by puścić kierownice i kurde muka...Jak zajechałem to mu mowiłem że ściąga w prawo to odpowiedzieli że to pewnie sworznie ale że zrobią geometrię. 

 

 Ktoś tu napisał że podłużnica nie ma nic doi ściągania samochodu... Czy to możliwe? Mireczek tak napisał że podłuznica nie jest połaczona z zawieszeniem

Edytowane przez Pogoleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli były dokupione zobacz zobacz czy są zamontowane na 1 osi, w sensie z przodu 2 nowe albo z tyłu 2 nowe . Nie można kupić 2 opon i założyć na 2 tylko na lewą czy 2 tylko prawą stronę. Mi też ściągało z powodu opon, ale kierownica w moim przypadku jest zawsze prosta. Ja bym sprawdził opony i ewentualnie zaryzykował jeśli opony są dobre ponowne sprawdzenie i ustawienie geometrii i zbieżności w sprawdzonym warsztacie i sprawdzonym nie w sensie opinie z google, które pewnie pracownicy piszą. Najlepiej popytać znajomych, opcjonalnie fora. Jeśli inny warsztat nie będzie mógł ustawić geometrii no to wtedy trzeba będzie prostować podłużnicę, aczkolwiek lepiej sprawdzić belkę i inne rzeczy przed tym, które wypisałem.

 

Ps ogólnie jak radzono wcześniej niech ktoś zobaczy czy auto nie jedzie bokiem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pogoleus napisał:

Renault Megane II silnik 1.6 16V z 2002r Privelege

Kolego napisz coś więcej tzn. rodzaj nadwozia, kraj czy import, jaki przebieg, ilu było właścicieli prócz Ciebie, za ile kupiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

belka była wymieniana i dlatego cos ktos przy podluznicy robił. ta belka z przodu jakaś. Samochód 3 drzwiowy .Hatchback jak na foto :-) Kierownica jak mówił mechanik o jeden stopien przechylona co mnie dziwi skoro mieli to zrobic :/Dwie kobiety chyba jexdziły i ostatnie dwa lata ten typek. Młody nie dres ma zone i dziecko i juz zakupił megane 3 bo mówił że dziecko to musi byc juz 5 drzwiowe auto. faktycznie potem kluczyki drugie mi podrzucał to juz tym megane III. 

Cena była 6500,- a wytargowałem na 5100 i opony letnie 1 sezonowe za 400

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

26855399_1737340566311162_1913332939_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Pogoleus napisał:

podłuznica nie jest połaczona z zawieszeniem

Tak wahacze są przykręcone do sanek, a one do podwozia. Dodatkowo delikatnie podczepione na uchwytach pod podłużnicą. Te uchwyty są za delikatne żeby pełniły ważną rolę w geometrii i można je łatwo nagiąć więc uważam, że one nie mają znaczenia w ustawieniach podwozia. Jak chcesz sprawdzić czy podłużnica jest mocno uszkodzona to wejdź pod samochód i sprawdź odległość między sankami, a belka dolną mocowania chłodnicy. Pomiędzy nimi powinien być odstęp 1cm luzu (niestety nie mam zdjęcia i nie mogę teraz znaleźć na forum). Na zdjęciu mniej więcej o co chodzi.

post-3433-0-34048900-1466244813.jpg

Uważam, ze na spokojnie przełóż opony, a później jedź do fachowców na dokładną geometrię i się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!