Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dym w kabinie po źle podłączonych kablach rozruchowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

w megane 2 2006r padł akumulator przez pośpiech podłączyłem odwrotnie kable rozruchowe. Efekt taki że w samochodzie nie ma prądu akumulator robi zwarcie w przyszłym tygodniu planuję wymienić akumulator. Najgorsze jednak że w kabinie pojawił się gryzący dym o zapachu spalonego plastiku wydobywający się z nawiewów. sprawdziłem bezpieczniki ale są ok. Może ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną owego dymu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze czy nie spaliłeś całej elektroniki (lub części) przez podłączone odwrotnie bieguny. Nie wiem czy każdy moduł ma zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem biegunów. Ciekawe jak ten prąd się "rozłożył" na instalacje. Napisz jak wymienisz akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator też może robić zwarcie do masy, nie wiem czy ten ale w tych starych(fiat, polonez) po zamianie biegunów miałeś zwarcie i trzeba było zmieniać diody itd. (spróbuj odkręcić kabel plusowy alternatora).

 

Ps. Wiesz że w Meganie masz w zasadzie 4 punkty z bezpiecznikami? 

Edytowane przez bobeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, TomekC napisał:
10 godzin temu, mrarek napisał:

Akumulator prawidłowo podłączony też robi zwarcie?

Tak, ponieważ uległ uszkodzeniu po źle podłączonych kablach rozruchowych

Niemożliwe. Zwarcie robi instalacja po podłączeniu akumulatora. By się przekonać to na wyjętym akumulatorze podłącz do niego dowolną żarówkę i zobaczysz czy zrobi zwarcie.

Prawie cała instalacja jest zasilana poprzez bezpieczniki mocy umieszczone pod skrzynką bezpieczników pod maską. 

Według mnie to należałoby przed podłączeniem akumulatoraodłączyć:

1-gruby kabel na alternatorze

2-gruby czerwony przewód zasilający moduł bezpieczników pod maską

3-wyjąć bezpieczniki mocy o których wspomniałem powyżej.

Po podłączeniu podłączać poszczególne obwody.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu akumulatora wszystko wyglądało optymistycznie , została rozpoznana karta. Niestety po jej włożeniu i próbie uruchomienia silnika usłyszałem krótki odgłos rozrusznika po czym wszystko zgasło w samochodzie nie ma prądu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!