Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Tu masz ten temat.

Co do 98 to raz się żona dała namówić peronowemu na v-power. Żadnej różnicy w spalaniu, dynamice, pracy silnika. Od tamtej pory ma zakaz tankowania :) chyba, że życie zmusi ale tylko 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też po odpaleniu na zimnym po dłuższym postoju takie cyrki się dzieją tj. Obroty lekko falują, prycha z tłumika, czasami silnikiem lekko szarpnie. Jak się rusza zaraz po odpaleniu to czuć przez pierwsze metry jak silnik ciągnie i nagle spadek mocy i znów ciągnie przy lekkim wciśnięciu gazu (kilkanaście metrów tak jest i nagle się uspokaja). Dodam, że nie ma żadnych błędów więc nie jest to anomalia związana z usterką czegoś bo komputer by to wychwycił. Najwidoczniej tak jest napisana mapa wtrysku w tym silniku na zimnym (nie radzi sobie). Świece mam beru wym. jakieś 3-4 tyś temu, cewki wszystkie nowe w zeszłym roku (pro-forma wymiana), olej 2 tyś temu (+płukanka). Mam tak od zawsze jak go kupiłem. Wystarczy przejechać kilkanaście metrów i już jest ok. Na ciepłym natomiast chodzi idealnie, nie czuć i nie słychać silnika w środku w ogóle a obroty stoją w miejscu.

 

Obecnie wydmuchałem jeszcze pajęczyny bo właśnie jestem na urlopie w Ustce :D więc może to pomoże troszkę :D

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, onomatopeja napisał:

U mnie też po odpaleniu na zimnym po dłuższym postoju takie cyrki się dzieją tj. Obroty lekko falują, prycha z tłumika, czasami silnikiem lekko szarpnie. Jak się rusza zaraz po odpaleniu to czuć przez pierwsze metry jak silnik ciągnie i nagle spadek mocy i znów ciągnie przy lekkim wciśnięciu gazu (kilkanaście metrów tak jest i nagle się uspokaja). Dodam, że nie ma żadnych błędów więc nie jest to anomalia związana z usterką czegoś bo komputer by to wychwycił. Najwidoczniej tak jest napisana mapa wtrysku w tym silniku na zimnym (nie radzi sobie). Świece mam beru wym. jakieś 3-4 tyś temu, cewki wszystkie nowe w zeszłym roku (pro-forma wymiana), olej 2 tyś temu (+płukanka). Mam tak od zawsze jak go kupiłem. Wystarczy przejechać kilkanaście metrów i już jest ok. Na ciepłym natomiast chodzi idealnie, nie czuć i nie słychać silnika w środku w ogóle a obroty stoją w miejscu.

 

Obecnie wydmuchałem jeszcze pajęczyny bo właśnie jestem na urlopie w Ustce :D więc może to pomoże troszkę :D

 

Mam dokładnie takie same objawy. Jeżeli chodzi o mapę wtrysku to raczej to nie jest problem, robiłem chip tunning, wgrani nową mapę i nic się nie zmieniło. U mnie na ciepłym czuć, ale w mniejszym stopniu, na zimnym jest to dosyć irytujące. Dodam jeszcze, że pojawił mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym z płynem chłodniczym. Robiłem test na uszczelkę i niby OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mapa spartolona ? Witamin pisał kiedyś, że mapy oryginalne są kiepskie i po wgrniu nowej po tjunie silnik całkiem inaczej pracuje. Na zimnym silniku podobno jest on zalewany wręcz paliwem co by właśnie odpowiadało prychaniu silnika (wypadanie zapłonów przez nie spaloną mieszankę, zły zapłon?), i przerywaniami (zalewanie). Mój silnik jest w dobre kondycji tak myślę (głowica zrobiona przy okazji uszczelki tj. planowanie, docieranie zaworów, ustawianie luzu + kontrola na pocz. zeszłego roku, i uszczelniacze zaworowe). Czujniki w clipie pokazują dobrze, żaden niedomaga więc co można jeszcze zrobić? Jedynie albo komputer uszkodzony albo właśnie mapa do kitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!