Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elf evolution 900 did 5w30 Megane 3


takatnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem olej elf evolution 900 did 5w30 do mojej megan 3 1.5 dci 2012 r. ale czytam na Internecie i chyba zły mi wepchali , zalali mi go już co robić zlać go czy mogę jeżdzić ??

Edytowane przez takatnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz FAP to bym zastanowił się jednak nad wymianą na nisko popiołowy z normą RN0720. Musisz wiedzieć o tym, że podczas spalania oleju wytwarza się popiół który odkłada się w filtrze  FAP. Wypalana jest tylko sadza pochodząca z paliwa a popiół zostaje praktycznie na zawsze. Przemyśl to. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak uważam. Paliwa samochód spali kilkanaście ton i sadza zostanie wypalona.  Co by było gdyby leciał też popiół. Oleju przez ten sam okres spali kilka litrów i producent zaleca specjalny nisko popiołowy by nie szkodzić FAP. Popiół spala się w temperaturze powyżej 1000 st. C a w czasie wypalania FAP jest około 630 st C. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między C3 a C4, w zależności oczywiście od oleju to około 0,2-0,3% w zawartości popiołów. Czyli 100 ml spalonego oleju silnikowego można porównać do 1 l oleju 2T Ravenola (zawartość 0,03%), który jest tak bardzo polecany. Przy proporcjach 250ml 2T na 50l ON, będzie to równe ze spaleniem 200l ON z dodatkiem 2T. Nie licząc oczywiście samego popiołu z ON (norma mówi o <= 0,01% zawartości po koksowaniu).

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie różnica bardzo mała. W sumie to można by jeździć jak nie pobiera oleju. W swoim poście powyżej chciałem zwrócić uwagę na to, że popiół i sadza to dwie różne rzeczy. Sadza to rodzaj węgla który spala się w odpowiednich warunkach a popiół to ciało stałe trudne do usunięcia z filtra. I dlatego wbrew zaleceniom wielu użytkowników między innymi tego forum nie leję żadnego oleju do paliwa. Olej silnikowy spala się w bardzo małych ilościach natomiast 100 % wlanego oleju do paliwa jest spalane. I tak przez rok można spalić nawet 5-10 litrów oleju i  powstały popiół pozostanie w filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to nawet niektórzy mechanicy mówili, żebym lał do paliwa cokolwiek, nawet przepracowany olej silnikowy :-D Bo oni testowali i "działa super". Oczywiście ich uwagi wsadziłem sobie wiadomo gdzie ;)

Chociaż koledze kiedyś w starej koparce zabrakło paliwa, a że miał akurat 10l oleju silnikowego, to wlał i pojechał dalej :-D

Ja dolewam do ON preparaty, które nie pozostawiają popiołów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leję Ravenol do swojego 1.9dci. Dlaczego ? Bo z nim silnik pracuje dużo ciszej. Wystarczy raz na jakiś czas zatankować auto bez niego. A co do popiołu, to myślę, że przy sprawnym filtrze nawet, gdy się zapcha to można go zdemontować i wyczyścić. Są firmy, które to robią.

Edytowane przez yogin74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie za odpowiedź . Więc zostawiam ten olej co jest trudno ale przy następnej wymianie (zrobię ją szybciej tak koło 10 tyś) zwrócę uwagę aby zalać już odpowiednim .

Edytowane przez takatnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

Olej silnikowy spala się w bardzo małych ilościach natomiast 100 % wlanego oleju do paliwa jest spalane. I tak przez rok można spalić nawet 5-10 litrów oleju i  powstały popiół pozostanie w filtrze.

Dolewam co 2-gie/ 3- cie tankowanie RAVENOL SCOOTER 2-Takt półsyntetyk. Wg. danych po spaleniu praktycznie nie zostawia popiołu.

U mnie się sprawdza, przebieg pomiędzy wypaleniami to około 1700 km. Większość jazd to dłuższe trasy, miasta ok.10 % .

Kolego aniewa, warto spróbować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Kolego aniewa, warto spróbować

Ale po co? Siemens-Continential to nie Delphi i pompa się nie zaciera. Po co dodatkowy koszt i kłopot. Czy były znane przypadki, że pompa Siemens-Continental opiłkowała z powodu nie lania oleju do paliwa?  Jeżeli tak to może dołączę do grona dolewających olej do paliwa. Gdybym nie miał FAP-a może bym się zastanawiał. U mnie przebieg między wypaleniami to 600-700 km, obecnie 60-70 % to  miasto. Wiem, że to trochę za często ale ten samochód tak ma od początku. Może to kwestia czujnika FAP który może mylnie za wcześnie sugeruje pełne zapełnienie filtra i stąd częstsze wypalanie.

 

 

 

 

 

fapZresztą w Delphi też nic nie lałem do paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!