Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane ii 1.4 sam wchodzi na obroty


virus940

Rekomendowane odpowiedzi

"Aha czyli potwierdzasz ich diagnozę, że w/g ASO auto do wyzłomowania."

Nie takie się naprawia i latają drugie tyle lub więcej.

" Zasilanie sprowadzone nawet oscyloskopem, spadek 0,3 jako wpływ na awarie to bzdura ( 0,5 to wahania alternatora i regulatora podczas pracy)"

Po tym tej wypowiedzi stwierdzam, że straciłem czas dla Ciebie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tak, bo najpierw piszesz, że aso ma racje, a potem, że nie. Aso stwierdziło, że uszkodzona przepustnica ty mówisz ze super serwisant a za chwile, ze przepustnica ok. Wypisujesz jakieś ogólniki dryfty itp. a w sumie nie podpowiadasz co może być tego przyczyną. Fajnie by było gdy w temacie wypowiedział się ktoś komu przytrafił się taki przypadek jak mój.

"W prawidłowo funkcjonującym regulatorze napięcie może wahać się tylko delikatnie, czyli w zakresie nie większym niż 0,5 V. Różnice te mogą determinować takie czynniki jak stopień obciążenia alternatora i jego specyfikacja, a także obroty prądnicy.Przyjmuje się, że prawidłowe napięcie ładowania powinno wynosić od 14,0 do 14,4 V."

I to nie ja wymyśliłem.

Edytowane przez virus940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam ze zrozumieniem, skoro dla ciebie to dwie różne rzeczy to pozwolę sobie zauważyć że mierzenie napięcia w gniazdku zapalniczki chińskim badziewiem z dokładnością 0,2v ma się nijak do napięcia w sterowniku.

Wracając do meritum, wyczyszczone wszystkie złącza  BSI łącznie z jego rozebraniem i wyczyszczeniem bezpieczników i gniazd. Szarpie kablami na wszystkie strony podczas odpalonego silnika i nic. Stoi rozgrzał się 15 minut i błąd. Zaryzykować i kupić nową pewna przepustnicę? Napięcie trzyma się stabilnie 14,44 i spada do 14,42 przy nagłym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyszczone wszystkie złącza BSI, bezpieczniki i gniazda, poprawne łącza kablowe ( brak uszkodzeń izolacji ) - napisałeś, to pozostaje kupno nowej pewnej przepustnicę ( bo silnika przepustnicy solo brak ). Ceny używanych przepustnic to ok.50% ceny nowej a gwarancji żadnej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica i gaz używane do renault to raczej loteria. Wolę wydać 300 zł więcej ale mieć pewność. Dziwne ale byłem u kolejnego mechanika z clipem i kolejny twierdzi, że w tym modelu nie ma przyuczania. Już zgłupiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica teoretycznie powinna się sama "dopasować" po jej montażu. Po jej założeniu można uruchomić zapłon na kilka sekund, wyłączyć i tak ze 2-3 razy przed odpaleniem. Początkowo obroty mogą być trochę zawyżone lub falować, ale wszystko powinno się zgrać po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Poczytaj sobie forum, jest sporo tematów o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po reklamacji złożonej na "diagnozę" w ASO otrzymałem informacje: przepustnica w złym stanie technicznym ( czyt. to nie ona wprowadza błąd), a awarią jest uszkodzenie wiązki między przepustnicą a sterownikiem. Podobno +12V przebija na 5V. Czy ma ktoś schemat ( rozpiskę) złącza przepustnicy? Uwalił bym przewody przy sterowniku i dał nowa wiązkę i wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Niech tylko trochę odpuści to będę działał bo garaż blaszak i przy obecnej temperaturze to mogę jedynie kable i plastiki połamać.

 

Edit:

Dla zainteresowanych problem rozwiązany m.in. dzięki schematowi "aniewa" ( za co serdecznie dziękuję). Instalacja okazała się OK. W przepustnicy na jednym z potencjometrów po ruszeniu klapki  zamiast rosnąć opór, to przez chwilę (jakieś 0,5cm posuwu)  spadał on gwałtownie  (prawdopodobnie wytarty potencjometr) co dla sterownika odbierane było jako zwarcie. Założona i zaadaptowana nowa przepustnica i już 4 dzień jest OK.

x

Opinia ASO Zielona Góra  do bani, ale 200 zł skasowane.

x

Do kolegi "jabrze" : " Ładowanie, a napięcie zasilające to dwie rożne rzeczy." No niestety nie. W samochodzie po odpalenie sinika to samo napięcie zarówno ładuje akumulator jak i zasila urządzenia. A "dryfty" rzędu nawet 1v (chociaż niezalecane) nie mają większego wpływu na uruchamianie awaryjnego trybu silnika.

x

Jeśli ktoś z okolicy ZG ma problemy z Renault to obecnie z czystym sumieniem na PW mogę podać nazwę jedynego serwisu godnego pochwały za profesjonalne podejście do sprawy.

x

x

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to elegancko, że udało się sprawę rozwiązać. W pierwszym poście napisałeś, że przepustnica była podmieniona i to trochę wprowadzało w błąd, bo to duży zbieg okoliczności, żeby na dwóch różnych przepustnicach objawy były takie same.

Tak czy siak, niech teraz auto śmiga bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mam wątpliwości czy faktycznie była podmieniana :(  istnieje możliwość, że mechanik podmienił i nie adaptował bo twierdził, że na zamienionej "było jeszcze gorzej". Tylko czy to "jeszcze gorzej" to nie było falowanie z braku adaptacji, a nie błąd.

Dnia 14.02.2018 o 21:01, kacper69 napisał:

czyli możliwa awaria potencjometru przepustnicy.

do kupienia w sieci, nie jest trudno go wymienić samemu.

Dopiero teraz jak przejrzałem cały post to widzę, że kacper69 od razu wykminił usterkę :-)

 

Edytowane przez virus940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!