Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem się podzielić doświadczeniem z błędem Steering locked i niemożnością uruchomienia silnika.

Ogólnie to szlag mnie trafił. Uruchomiłem Megankę, przejechałem 20 km, zostawiłem na 2 godziny i już dalej jechać nie mogłem. Po włożeniu karty do czytnika, pojawił się błąd Steering locked, rozrusznik nie zakręcił, następna informacja to wyjmij kartę, po wyjęciu karty Steering not locked, zapalająca się i gasnąca lampka Service... Masakra. Nawet holować się nie dało, wspomaganie kierownicy nie działa, hamulce też, nawet kierunkowskazy.

Poszukiwania rozwiązania - ASO - 'tak, znamy ten problem, te meganki tak mają, pan przyjedzie, 1500 zł zapłaci i będzie git'. Paru naprawdę szpeców w Poznaniu i okolicach problemu nie znały, poza tym termin na za miesiąc.

Znalazłem jednak fachowca 100 km od Poznania, który miał identyczny przypadek. No więc laweta /po kosztach 250 zł/, dzień pracy i ... zrobione !! Za 150 zł !!! :)

O co w ogóle chodziło - spalił się silniczek mechanizmu blokowania kolumny kierowniczej /kierownicą można było kręcić mimo wyłączenia wszystkiego, bez karty/, który to jest jakoś powiązany z immobilajzerem.

W ASO chcieli wymienić cały ten układ, na który składa się też mechanizm wspomagania kierownicy.

Ale ludzie - dlaczego te meganki są tak skonstruowane, że taka pierdoła unieruchamia auto całkowicie. Niebawem mam jechać do Szkocji i modlę się już teraz, żeby ten pieprzony silniczek nie spalił się ponownie w połowie drogi do Wielkiej Brytanii. Ani nawet pod Poznaniem... :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego te meganki są tak skonstruowane,

Wszystkie nowoczesne auta tak są skonstruowane aby nie dało się uruchomić - one tylko nie są robione na nasze zarobki ;-)

Jak to mówią POLAK potrafi i pogrzebie gdzie trza i zrobi. Na zachodzie nikt się nie bawi - oddaje auto do serwisu i dostaje auto zastępcze/nocleg itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Echh te meganki tak maja, 3 dni temu spotkalo mnie to samo, tzn wsiadam proboje odpalic auto lecz o dziwo rozrusznik krecil, telefon assistane o dziwo po godzine odpalil dojechalem do serwisu. 1 telefon wina przepustinicy wyczyscili i juz dziala. 2 telefon za 2 godz ma pan uszkodzana blokade kierownicy moze pan odberac auto ale na wlasna odpowiedzialnosc gdyz kierownica moze sie zablokowac w trakcie jazdy. Myslalem ze mnie poniesie tzn. jezdzilem nie wiadomo jak dlugo narazajac swoja rodzine i siebie.

Pomijajac bledy abs, airbagu, klimatyzacji (panwie potrafia tylko resetowac bledy) gasnacym podswietleniu piskow w ukladzie hamulcowych i wycierajacych sie klamkach wewnatrz oraz terkoczacej oslonie termicznej po 30 tys km i 1.5 roku szczerze sie zastanawiam nad proba wymiany calego samochodu na gwarancji. Czy ja mam pecha czy trafilem taki egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2xxu jasna cholera powiedzieli Ci że kierownica może się zablokować podczas jazdy ?? Niewiarygodne... Wiem że szpec który to robił zrobił dobrze, ale jak samo ASO poinformowało że tego nie da się zrobić raz i dobrze, to ja naprawdę tracę zaufanie do tego auta. Też mam rodzinę i chcę ich bezpiecznie wozić... Mocno się zastanawiam nad pożegnaniem Meganki, ale z drugie strony które auto tej klasy lub nawet wyższej jest bezawaryjne. Żadne :) Tylko które psuje się równie skutecznie... Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!Pewnego razu będąc na występach w jakimś supermarkecie po zagaszeniu motoru zablokowałem kierownicę skręcając max w prawo. Jakież było moja zdziwienie gdy po powrocie i odpaleniu motoru nie mogłem poruszyć kierownicą. Po kilku ponownych odpaleniach na moje szczęście blokada kierownicy "puściła". Moja rada Nie zostawiajcie reni na skręconych max kołach. Maże się to skończyć w ASO.

Pozdrawiam

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich,

mam problem z blokadą układu kierowniczego - nie działa. Szukałem na w tematach jakichś informacji na ten temat ale jakoś nic nie znalazłem :-(

Co może być przyczyną nie działającej blokady kierownicy? Czy da się z tym żyć czy może trzeba to naprawić tak szybko jak się da?

Będę wdzięczny za wszelkie rady - moja megi jest z 2003 roku, silnik 1.9 dci ( jeżeli to ma jakieś znaczenie :) )

Słabo szukałeś - wystarczyło się dopisać. Przeniesiono do już istniejącego tematu. Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ;-)

Adfire wlasnie dzisiaj przydazylo mi sie to samo a komputer pokazal mi ten sam bląd. powiedz mi co dokladnie zrobiles do kogo sie zwrociles jakas czesc trzeba wymienic? Nie wiem co mam zrobic, jak samochod jest potrzebny od zaraz to oczywiscie musi cos nawalic :evil: :!:

dlugo trwala naprawa tej awarii?

pozdrawaim

prosze o jakiekolwiek informacje, jak juz napisalem wczesniej obiawy byly te same co u kolegi w pierwszym poscie w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cichy - w moim przypadku sprawa była prosta. Zjarał się silniczek od blokady kierownicy. To jest jakiś większy moduł i jeśli kierownica nie zostanie zablokowana, immobiliser świruje. W ASO chcieli wymienić cały moduł - 1500 zł. Ja znalazłem elektryka który już to robił i za wymianę silniczka + robota - 150 zł ! Jeszcze koszt lawety 200 zł, bo jechać musiałem 100 km za Poznań. Widzę że jesteś z Wielkopolskiego, więc jeśli potrzebujesz konkretnych namiarów napisz na priv. Poza tym współczuję bo to strasznie wkur.... sprawa. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja sytuacja bylem bardzo zaskoczony poniewaz wszystkie objawy wskazywały na to czyli wiadomosci na komputerze, szalejacy imobilajzer brak blokady kierownicy itp. ze nawalil silniczek blokowania kolumny kierownicy, zadzwonilem do osoby od ktorej kupilem auto i powiedziala mi ze jest to nie mozliwe. Nie wierzylem!!!. odpowiedziala ze napewno siadl akumulator itrzebaby go wymienic. Popoludniu przyjechal do mnie owy sprzedawca z innym akumulatorem , wymienilismy i co??? wszystko gra!!!:)pojechale do sklepu kupilem nowy stary zastepczy mu oddalem i dzieki Bogu wszystko gra.

Proponuje spróbowac najpierw tego!!!

Odpisz jak juz sie uda pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Padnięty akumulator powoduje takie dziwne zachowania. Brak blokady kierownicy, niedziałający centralny, włączające sie wycieraczki tudziesz niewyłączające światła. Ogólnie wariactwo spowodowane niewystarczającym napięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie - w ostatnich dniach mialem identyczne objawy, tzn. miganie kontrolek, wlaczanie wycieraczek i .. lipa z kreceniem. Troche sie przerazilem .. myslac, ze to cos powaznego. A jak sie okazalo:)) - po przeczytaniu postu "Cichego_1"<ok> - byl to po prostu aku...:)))...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Megane CC 2004 2.0 benzyna + lpg Stała 2 tyg. u lakiernika wyjachalem wszystko git za pol godziny STOP i steering faulty stanolem zgasilem wsiadlem juz nie zapalil zaplon sie wlacza wspomaganie dziala kreci sie dookola radio chodzi chociaz wycieraczki wylaczone a czsami sie same wlacza lusterka sie w druge strone czasami wykrecaja zostawilem na noc na drugi dzien akumulator prawie padniety tyle ze sie otworzyl ale zaplon jest i kreci ale nie odpala podladowalem odpalil zero bledow jakby nigdy nic pojezdzilem 3 godziny padl w czasie jazdy szarpniecie i zdechl i znowu te same kominikaty i raz bylo tak ze wlaczylem zaplon sprzeglo + start trzymam sprzeglo i po 10 sekundach zapalil wskoczyl na 3000 obrotow i padl wskazowka postala chwile i opadla. Samochod teraz porzucony przy drodze i z rana sporobuje odpalic jak nie to laweta i do mechanika tylko co mu mowic co ot moze byc ?

Może kiedyś byś przerwał ten słowotok, jakimś przecinkiem, kropką, wielkie litery na początek zadania by się przydały. Może wtedy dałoby się coś zrozumieć <ok> Na forum piszemy z polską czcionką. Następnym razem zanim coś wyślesz, poczytaj i popraw. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledze, jak mogę rozkrecic kolumne kierownicy. Od pewnego czasu wskoczyly mi dwa bledy ,,steering not locked" i blad poduszki z servicem.

Czy to prawda ze moze cos nie stykac w kierownicy??

 

 

Prosze o intrukcje i pomoc.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-11-12, 18:27 ]

poanawiam prosbe o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich. Mam pytanie, czy ktos moze zmienial kiedys blokada elektroniczna kolumny kierownicy? Kupilem scenika po kradzieży i mial wyrwana blokade kierownicy.Nie wiem czy mozna kupic uzywana czy nowa i czy trzeba ja jakos zaprogramowac?Jesli ktos mi moze pomoz niech odpisze.Dziekuje z gory.

[na forum MOŻNA używać polskich znaków, i nie zakładamy 2 takich samych tematów jeden poleciał do kosza] -Robak

[jak widzę pisanie dla kolegi sprawia olbrzymia przyjemność i w miedzy czasie spłodził kolejne 2 posty :mrgreen: , proszę pozostawić ten post ktoś na pewno odpowie] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!