Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokry intercooler i odma


Leszek3

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę zadać pytanie jak w temacie.

Olej zmieniany przy 118tys. teraz wymieniłem przy 138 bo krzyczał że krytycznie mało.

Myślicie że turbo  siadło czy co innego trzeba  wymienić?

 

 

silnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile lat ma auto?

Czy moc silnika spadła ?

Czy jest pawer ?

Czy zużycie paliwa wzrosło?

Należy bliżej zainteresować się ;

- zaworem odmy olejowej, ( membrana ), szczelności jej połączeń i czystości,

- zbiornika odmy,

szczelnością połączenia intercoolera,

- stanem szczelności, czystości turbiny, braków zaolejenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Leszek3 napisał:

Myślicie że turbo  siadło czy co innego trzeba  wymienić

Takie pocenie  zdarza się i musi oznaczać usterki turbiny. W tych rurach nigdy nie jest sucho. Wystarczy wymienić uszczelkę za 25 zł wewnątrz rury. Przykładowa aukcja.  Jeżeli przez 20 kkm nie dolewałeś oleju to miał prawo krzyczeć o dolewkę.

A ta złączka pewnie nie była wycierana od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Mam podobny problem co kolega Leszek3 plus pocenie się przy turbinie. Mechanik zasugerował mi, żeby wymienić uszczelki od rury dolotowej do turbo, ma ktoś z Was może rysunek z pokazanymi uszczelkami i ich numerami? Albo namiar gdzie można dostać komplet nowych uszczelek, żeby odrazu wymienić wszystkie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Sbenios napisał:

ma ktoś z Was może rysunek z pokazanymi uszczelkami i ich numerami?

Spisz kod z prawego środkowego słupka i szukaj tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Ile lat ma auto?

 Z marca 2014

 

Cytat

Czy moc silnika spadła ?

Czy jest pawer ?

Czy zużycie paliwa wzrosło?

Jeżdżę nim miesiąc i przez ten czas oprócz kilka razy duszenia się przy starcie nic nie zauważyłem.

 

Cytat

Należy bliżej zainteresować się ;

- zaworem odmy olejowej, ( membrana ), szczelności jej połączeń i czystości,

- zbiornika odmy,

szczelnością połączenia intercoolera,

- stanem szczelności, czystości turbiny, braków zaolejenia.

Rozumiem że z tych rzeczy najbardziej pracochłonne i kosztowne jest zbadanie czystości turbiny.

xx

16 godzin temu, aniewa napisał:

Takie pocenie  zdarza się i musi oznaczać usterki turbiny. W tych rurach nigdy nie jest sucho. Wystarczy wymienić uszczelkę za 25 zł wewnątrz rury. Przykładowa aukcja.  Jeżeli przez 20 kkm nie dolewałeś oleju to miał prawo krzyczeć o dolewkę.

A ta złączka pewnie nie była wycierana od nowości.

xx

A olej na odmie też od tego się pojawił?

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Edytowane przez Leszek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak. Tam dmucha powietrze pod pewnym ciśnieniem i tę mgłę olejowo-powietrzną rozpyla naokoło. Przecież masz całą złączkę gumową w oleju a ona nie jest jak sito tylko z gubej gumy. Gdy kupowałem swój samochód ponad rok temu też ta złączka była cała w oleju. Wyczyściłem i od 15 kkm jest praktycznie sucha. Nie widzę najmniejszego sensu w inwestowanie w rozbiórkę i kontrolę turbiny. Odma w tych silnikach jest praktycznie niezniszczalna. Na początek wyczyść i złączkę i ewentualnie wymień uszczelkę w rurze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2018 o 22:00, aniewa napisał:

Odma w tych silnikach jest praktycznie niezniszczalna. 

Jeżeli membrana w zaworze odmy ma choćby malutką dziurkę to turbina wysysa opary oleju z komory korbowej silnika, poprzez niesprawny zawór odmy (w wyniku czego nie skroplą się i nie spłyną do odmy ) które wędrują po całym układzie dolotowym, przesączają się przez wszystkie możliwe szczeliny ;

- brudzą cały dolot ,

- po czym docierają do zaworu EGR, mieszając się tam z gorącymi spalinami,

-docierają do przepływomierza,

-turbiny,

-komory silnika,

-katalizatora.

Przy przebiegu około 150.000 - 200.000 km, membrana w zaworze twardnieje, pęka i turbo wsysa kawałki membrany i turbina do remontu.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W mojej też lekko zapocone 13 rok. Zauważyłem, że niektóre 1.5 dci 109, mają tam zamiast plastikowej rury - metalową srebrną. Ktoś się orientuje czy można podmienić?

Wyłamał mi się lekko ten dziwny patent zatrzaskowy i podejrzewam, że lekko tam puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś chyba próbował na forum i się chyba nie dało. 

 

Czy komukolwiek udało się kupić odpowiednią uszczelke która jest wewnątrz tej metalowej obejmy/zatrzaski? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularne wśród turbodoładowanych diesli. W takim razie masz w porządku uszczelki. Moja Meganka ma teraz 110tysi. km, i jest na prawdę lekko zapocone. Z autem nic się nie dzieje, krztyny oleju nie dolewam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 22.02.2018 o 15:21, Leszek3 napisał:

Pozwolę zadać pytanie jak w temacie.

Olej zmieniany przy 118tys. teraz wymieniłem przy 138 bo krzyczał że krytycznie mało.

Myślicie że turbo  siadło czy co innego trzeba  wymienić?

 

 

silnik.jpg

Witam, mógłbyś powiedzieć kolego czy zrobiłeś coś w temacie swojego turbo? Ostatnio znalazłem u siebie bardzo podobny wyciek i sam już nie wiem co o tym myśleć...

 

34691783_1677196682363803_6409416469330788352_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!