Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 DCI 103 KM - zbyt częste wypalanie FAP ?


Pinto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Otóż jestem w posiadaniu takiego autka od października zeszłego roku i niby wszystko o.k., ale częstotliwość wypalania FAPA nie daje mi spokoju. Wypala się on co równiutkie 100 km jazdy typowo miejskiej - czasem dłuższe, czasem krótkie odcinki po mieście. Byłem z tym problemem u mechanika - samochód był podpinany pod clipa, który wykazał wzorowy wręcz stan filtra - podobno wypala się do zera, nie ma nieudanych prób, sam zresztą jak widzę że zaczął się wypalać, jadę na obwodnicę i wracam dopiero jak procedura się zakończy. Samochód ma przebieg 154 kkm i jeden FAP od nowości wg. sterownika, proszę o opinię użytkowników tego samego silnika jak to u nich wygląda, bo coraz poważniej zastanawiam się nad zdemontowaniem tego ustrojstwa i oddaniu do czyszczenia... pytanie tylko czy dobrze celuje, czy może ten typ tak ma ?

Edytowane przez Pinto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej niemożliwe by po 100 km jazdy poziom sadzy wynosił 24 gramy i następowało wypalanie. Może czujnik ciśnienia zwrotnego filtra cząstek przekłamuje i wymusza wypalanie już przy niskim poziomie sadzy. Filtr ma licznik wypaleń i warto sprawdzić czy po każdym wypaleniu stan licznika wzrasta o 1. W tej chwili ile masz wypaleń? A swoją drogą po czym poznajesz, że na pewno zachodzi proces wypalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Andrzej 2010 - temat który podałeś jest mi już bardzo dobrze znany, czytałem go zanim jeszcze kupiłem samochód :-), jednak dotyczy on głównie MIII gdzie jak wiadomo FAP jest trochę inaczej skonstruowany - u mnie nie ma wtryskiwacza, FAP jest wypalany za pomocą dodatkowego wtrysku paliwa do silnika.

 

Kolego aniewa - czujnik ciśnienia był sprawdzany i jest ok - nawet zaraz przed wypaleniem ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach to ok. 7 mbar, skąd wiem że się wypala - po obrotach powyżej 900 na jałowym i charakterystycznym "stukaniu" (efekt zmiany kąta wtrysku), oraz po tym że w trakcie wypalania jadąc, po puszczeniu pedału gazu, aktualne spalanie nie spada do 0 - tak jak w trakcie normalnej pracy silnika.

 

Najlepsze jest to że poziom sadzy komputer pokazuje 0g a chwile później zaczyna się procedura wypalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że masz piąty wtryskiwacz. Raczej wszystkie 1,5 dci z filtrem cząstek miały ten wynalazek. Wtryskiwacz jest umieszczony między katalizatorem a filtrem. Zasilany jest dodatkową elektryczną pompą paliwa. Dobrze jak byś podał rodzaj sterownika wtrysku. Na komputerze powinna być nazwa. Jeżeli masz SID 304 to masz piąty wtryskiwacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Pinto napisał:

Najlepsze jest to że poziom sadzy komputer pokazuje 0g a chwile później zaczyna się procedura wypalania...

Witam. To raczej nie jest normalne zachowanie - ewidentnie jest gdzieś jakaś usterka w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którego roku auto?

Z pewnością sprowadzone z zachodu? 

Tam wszystkie diesel wyprodukowane od 2008 roku seryjnie posiadały FAP.

Filtr wypalany był przez zwiększenie dawki paliwa, która podawana była do cylindra.

Po 2010 roku zastosowano system piątego wtrysku, przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Filtr wypalany był przez zwiększenie dawki paliwa, która podawana była do cylindra.

Po 2010 roku zastosowano system piątego wtrysku, przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy.

Tutaj mowa o 1,5 dci i system piątego wtrysku był stosowany od początku. W megane II, scenic II jest trochę inna zasada zasilania tego wtryskiwacza niż w późniejszych wersjach, mianowicie nie jest on zasilany z pompy wtryskowej lecz posiada dodatkową elektryczną pompę paliwa umieszczoną razem ze smokiem i sterowaną przekaźnikiem. Wtryskiwacz umieszczony jest pod turbiną bezpośrednio za katalizatorem, chłodzony jest płynem chłodzącym. Gdy zachodzi potrzeba wypalania filtra komputer zwiększa dawkę paliwa i podnosi obroty by podnieść temperaturę spalin w katalizatorze. Ma to na celu umożliwienie zapłonu paliwa z piątego wtryskiwacza. Gdy temperatura spalin jest odpowiednia przekaźnik uruchamia pompę i paliwo jest wtryskiwane do rury wydechowej podnosząc temperaturę do wartości umożliwiającej wypalanie sadzy.

Wypalanie można w prosty sposób kontrolować podłączając kontrolkę do przekaźnika pompy elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, kolego aniewa, czyli to miarowe pukanie na wolnych obrotach w trakcie wypalania to właśnie praca tego piątego wtryskiwacza ? Tak jak mówiłem wcześniej błędów na kompie brak, filtr wg. clipa wypala się ładnie... tylko że za często. Jeżeli jeszcze mogę coś dodać z ciekawostek to ostatnio w trakcie trasy 700 km wypalanie nie włączyło się ani razu, natomiast już następnego dnia włączyło się natychmiast :). Powiedzcie koledzy co mogę jeszcze sprawdzić, czy po prostu jest opcja że filtr ma już tak małą powierzchnię roboczą że tak często się wypala ?

Edytowane przez Pinto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej usterka elektroniki sterującej wypaleniami bo gdyby był zawalony popiołem to nie wytrzymałby 700 km między wypaleniami skoro wypala się zawsze co 100km.  Swoją drogą powiem szczerze dopóki nie miałem kontrolki sygnalizującej wypalanie filtra nie miałem najmnieszego pojęcia kiedy ten proces zachodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 25.02.2018 o 15:23, aniewa napisał:

Tutaj mowa o 1,5 dci i system piątego wtrysku był stosowany od początku

1/Niestety kolega aniewa jest w błędzie ; Silnik 1.5 DCi 106KM 

 W krajach zachodnich prawo było bardziej rygorystyczne i tam wszystkie diesel wyprodukowane od 2008 roku seryjnie posiadały FAP.

Filtr wypalany jest przez zwiększenie dawki paliwa która jest podawana do cylindra.

Ta metoda nie była do końca dopracowana i w następnych odmianach silnika po 2010 roku ( a więc w Megan III ) zastosowano inne rozwiązanie

Renault sprostał zadaniu i zastosowała system piątego wtrysku który automatycznie czyści FAP przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy .

2/Zapychanie się filtra Fap jest wynikiem niesprawnej ;

  • turbiny,

  • wtrysków,

  • jednostki sterującej FAP-a,  

  • EGR-u,

  • zaworu odmy olejowej, ( skontrolować stan membrany),

  • układu smarowania, ( pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku. Od VII/2006 r w 1,5 dci zastosowano pompy oleju o zwiększonej wydajności dające o ok.1,0 bar większe ciśnienia oraz powiększono kanały olejowe w wale )

  • niesprawności świec żarowych, ( b.duży wpływ na stan Fap-a ),

  • przy braku V wtryskiwacza ilość paliwa w oleju silnikowym miski olejowej ulega znacznemu zwiększeniu niż w wersjach z V wtryskiwaczem,

3/ niewłaściwego paliwa lub oleju, oraz pobierania przez silnik sporych ilości oleju lub płynu chłodzącego,

4/ stylu jazdy, długości pokonywanych tras ,

......a/ dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach to b.niekorzystne dla Fap-a i silnika,

......b/ do jazd krótkich po mieście, skrócić okres wymiany oleju lub zmienić silnik na benzynowy o małej pojemności,

......c/ delikatne ruszanie, nagrzewanie silnika, turbiny, studzenie turbiny po jeździe ,

5/ogólnego stanu technicznego silnika,

W dalszym ciągu nie wiadoma data produkcji tego auta, wiadomo że Megan II .

 

 

Dnia 24.02.2018 o 21:43, Pinto napisał:

Najlepsze jest to że poziom sadzy komputer pokazuje 0g a chwile później zaczyna się procedura wypalania...

Czy chodzi o clipa? Co jeszcze ( jakie parametry ) pokazuje ?

Jaki rodzaj jazd przeważa ? miasto, krótkie dystanse?

Czy dobrze pali na mrozie?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

1/Niestety kolega aniewa jest w błędzie ; Silnik 1.5 DCi 106KM 

 W krajach zachodnich prawo było bardziej rygorystyczne i tam wszystkie diesel wyprodukowane od 2008 roku seryjnie posiadały FAP.

Filtr wypalany jest przez zwiększenie dawki paliwa która jest podawana do cylindra.

Ta metoda nie była do końca dopracowana i w następnych odmianach silnika po 2010 roku ( a więc w Megan III ) zastosowano inne rozwiązanie

Nie będę się z Tobą sprzeczał bo pewnie masz dostęp do materiałów Renault i wiesz lepiej.

Ja mam opis do silnika k9k 734 montowanego w megane II ph II o mocy 103 KM i tam jest opisany filtr cząstek stałych z pokazaniem umiejscowienia wtryskiwacza FAP, filtra paliwa do niego i pompy elektrycznej do zasilania tego ustrojstwa. Ten link co podałeś jest do innego silnika, nie z postu użytkownika Pinto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!