Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak wykrywania karty - wymiana czytnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy,

xxx

od kilku dni mam problem z odpalenie auta. Wkładam kartę do czytnika i ... nic. Nie mogę włączyć zapłonu. Kombinuję wyjmując ją i ponownie wkładając, na przykład "do góry nogami" (przyciskami do dołu). Po kilku próbach udaje się.

Problem zaczął się nasilać, bo zacząłem spędzać więcej czasu próbując uzyskać wykrycie karty, która wydaje się działać poprawnie (otwieranie i zamykanie drzwi bez problemów).

Kupiłem na szybko używany czytnik i wymieniłem go dzisiaj.

Niestety jest tylko nikła poprawa - przekładanie karty trwa krócej niż z poprzednim czytnikiem.

xxx

Proszę o pomoc. Może ktoś miał podobne problemy i doradzi co jeszcze mogę zrobić, sprawdzić, wymienić?

xxx

xxx

Przy okazji opis wymiany czytnika:

xxx

1. demontaż radia i półeczki,

01.thumb.jpg.4155adaf298856c169e590df9b96fe07.jpg

2. demontaż panela środkowego (osłony czytnika, przycisku start, przycisku awaryjnych)

podniosłem całą obudowę tunelu (gałka zmiany biegów), aby ułatwić sobie odchylenie dolnej części panela

04.thumb.jpg.b1074c520e47b4306ccbb1112be32eda.jpg

- 4 śruby TX20,

02.thumb.jpg.8a60626347109c262db6d03dafa6bf89.jpg03.thumb.jpg.1845b3310791235d1e1e7c568397eb81.jpg

- 4 zatrzaski (trzeba pociągnąć dość mocno ale z wyczuciem),

08.thumb.jpg.1d5e0993b73eccb5ddc2665cad40474d.jpg05.thumb.jpg.e23f32a7aab245229b419296366d6085.jpg06.thumb.jpg.b795abb28a7a42b41c6748d0b1330cc6.jpg07.thumb.jpg.25ef225ac72ef32e963d31791121fb7b.jpg

3. wypięcie czytnika z panela i wypięcie wtyczki z czytnika

09.thumb.jpg.df5025421c0ca3b04f06964c6686b9d7.jpg

4. montaż w odwrotnej kolejności.

Najwięcej problemów sprawiło mi wyciągnięcie panala z zatrzasków oraz wypięcie wtyczki czytnika. Najpierw wypiąłem czytnik z panela (równeiż 4 zatrzaski) a następnie wtyczkę (jeden zatrzask, wąski wkrętak pomaga go podhaczyć)

10.thumb.jpg.c95c0c2c82160740a62f4056162e6367.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Te czytniki się nie psują.

Czyli mam zapasowy - zbędny. Tanio sprzedam :-D

Cytat

Wyślij do El-Cars i jak dotrze tego samego dnia odsyłają.

Dziękuję za info. Mam zaufanego elektronika, który dzisiaj mi naprawił kartę.

Cytat

Karta do naprawy na 100%. Do poprawienia luty na transponderze lub cewce. Cewka częściej.

Diagnoza trafiona w 10, dziękuję pięknie!

Dzisiaj zabrałem się za naprawę karty. Filmiki na youtube pokazują jak łatwo otworzyć obudowę. Nie było łatwo, połamałem ją, bo była sklejona wewnątrz, okrojenie rantu nie pomogło :-) Warto przygotować sobie na taką okoliczność nową obudowę. Nie mogę powiedzieć, że byłem dobrze przygotowany ;). Zrobiłem fotki i zaznaczyłem miejsca klejenia:

01.thumb.jpg.fb9efd00f8d43dc723f5627c71b11bd1.jpg

Nie poradziłem sobie ze sklejeniem, które jest w miejcu, gdzie znajduje się kluczyk i tutaj pękła mi jedna z połówek obudowy.

Dodatkowo, już po demontażu pękniętej części obudowy, zauważyłem że nie mogę wyjąć elektroniki, ponieważ styki baterii są zamocowane/zalane w plastiku obudowy. Zaznaczyłem te miejsca na kolejnym zdjęciu:

02.thumb.jpg.b6499d86de4c13155ee8610a8d40740b.jpg

Musiałem to jakoś wyciąć:

03.thumb.jpg.54a86783bf2b992fe41e0a00597d8869.jpg04.thumb.jpg.e9487ca9e10e697f7a15cd65042edfb5.jpg05.thumb.jpg.348f667a52e0ef1509e1706c47e8ba14.jpg

Oddałem elektronikę do naprawy. Zaznaczam miejsca gdzie zostały poprawione luty. Trzecia nóżka rezonatora nie jest lutowana, opiera się tylko na płytce. Elektronik polecił mi przykleić ją na kropelkę. Zrobię to, gdy będę miał już nową obudowę:

06.thumb.jpg.10154d110446949d9da405e065d159d3.jpg

Karta wygląda tragicznie, ale działa jak nowa :-D

20180226_201832.thumb.jpg.4e774104e44466e76526f3acc60dd3d2.jpg20180226_201903.thumb.jpg.09de28202ef41ed2571b48bf6dea33d8.jpg

Nowa (druga) karta kupiona, kodowanie załatwione u mojego mechanika. Dziś jeszcze kupię obudowę do tej naprawianej elektroniki i będę zabezpieczony :-)

Dziękuję za pomoc koledzy!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cytat

Zrób sobie drugą koniecznie też. Posiadanie jednej karty zwłaszcza w Megane II / Scenic II to proszenie się o kłopoty

 

Mała aktualizacja.

Nowa obudowa kupiona i wymianiona.

Nowa karta kupiona i dzisiaj zakodowana.

Podam koszty jakie poniosłem, może ktoś jest zainteresowany:

1. Naprawa karty - 20

2. Zakup nowej obudowy (18 +8,60 wysyłka) - 26,60

3. Zakup nowej karty (119,99 + 7,20 wysyłka) - 127,19

4. Kodowanie nowej karty (120 - 20 zniżka) - 100

Koszt całkowity: 273,79

karty.thumb.jpg.832fbd63e1a7c71a76f1f41457f93ff0.jpg

Edytowane przez piottro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kartę kupiłem na znanym portalu aukcyjnym (nie wiem czy link mogę podać) za cenę jak wyżej. W Chinach można jeszcze taniej, od 12 do 20$.

Mechanik w moim mieście bierze 120 za kodowanie ale dał mi zniżkę (miło) dla stałego klienta :-)

Kilka lat minęło, więc jak widziesz kosztowała mnie w sumie 227,19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak dla porównania: jakieś 3 lata temu (~maj 2015) dorabiałem kluczyk umieszczony w karcie; sprawę załatwiłem w ASO za 105,68 PLN. Wówczas kompletna karta w ASO - pytałem z ciekawości - kosztowała zdaje się ok. 500 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dorobienie karty  dla M II/SC II bez hands free to wydatek 250-350 zł. Zazwyczaj bez docięcia grota w tej cenie

Hands Free to koszt 400-600zł zależy gdzie

 

Do M III jest zupełnie inaczej, bo jest zupełnie inna dostępność kart zwłaszcza HF, inne możliwości czyszczenia używanych kart i kompletnie inny sprzęt wymagany do jej dopisania (tanim kablem czy clipem zapomnij)

 

Z ASO to jest tak, że drożej jest zrobić kartę do starego auta niż do nowego. Ta tendencja się utrzymuje od dawna. Kiedyś Karta do Espace IV z Hands Free kosztowała 400zł. TEraz 800 minimum a poza ASO trudno osiągalne. Tak samo teraz do Talismana robi się w ASO w okolicach 500 zł. Pewnie za 3-5 lat będą chcieli już 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!