Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam niedawno kupiłem meganke 2 z 2005r i mam problem z obrotami, mianowicie chodzi o to że jak jest zimny silnik to pali bez problemu ale jak się zagrzeje to po odpaleniu obroty spadają i trzeba dać gazu żeby nie zgasnął i obroty się uspokoją i jedzie normalnie, nie ma problemu z mocą ani niczym innym tylko z tymi obrotami. Poprzedni właściciel mówił że wymienił przepustnicę ale nie dało to rezultatu bo uspokoiło się to na 2 tygodnie i potem było to samo. 

Moje pytanie czy to wina przepustnicy czy może coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jak długo te obroty się uspokajają jakby został na jałowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sie da dazu to się uspokoją i spokojnie można jechać ale jak się go zgasi to po odpaleniu jest to samo zawsze jak jest ciepły silnik na zimnym jest ok 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj podmienic elektrozawór sterujący kołem zmiennych faz, bo wyglada, jakby przepuszczał na wolnych obrotach rzadki olej i przesuwał zapłon.

Jeśli masz możliwość, to szczytaj na goracym jaka temperaturę pokazuje czujnik plynu-byc może zawyzsza wartość i efekt będzie taki sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Megan II/1,4 nie posiada KZFR a więc nie ma elektrozaworu.

Proponuje ;

- przeczyścić przepustnicę oraz zapewnić jej szczelność w układzie dolotowym ( nowe uszczelki ),

- sprawdzić prawidłowość działania map-sensor oraz jego szczelność ,  Jakie ciśnienie kolektora ssącego? ,

- sprawdzić szczelności układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą lambda, oraz stan sondy ( sonda z czasem się starzeje i pracuje coraz gorzej i wolniej ).

 

  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

udało mi się odczytać temperaturę płynu jak był ciepły i pokazało 88stopni.

Sprawdziłem również czy są jakieś błędy z tego powodu ale nie pokazał żadnego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Megan II/1,4 nie posiada KZFR a więc nie ma elektrozaworu.

 

 

Bardzo słuszna uwaga!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam dzisiaj podczas jazdy usłyszałem dziwny świst zawsze gdy dodaje gazu jak gaz puszczę to milknie,

sprawdziłem w domu i gwizda tak jak by zaciągał powietrze  gdzieś między kolektorem ssącym a przepustnicą albo przy świecach.

Czy ten gwizd może mieć coś wspólnego z tym co pisałem wcześniej.

A jeszcze takie pytanie troszkę inny temat ja mam silnik 1.4 16v jaki w nim jest rozrząd pasek czy łańcuch.

Edytowano przez slawek12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeciez @Andrzej-2010 pisał o sprawdzeniu podcisnienia w kolektorze dolotowym.

Pasek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnio wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym i przepustnicy oraz zrobiłem na nowo uszczelnienie pod pokrywą zaworów, ale niestety problem znikną na 2 tygodnie i problem z obrotami po zagrzaniu silnika pojawił się na nowo. Co jeszcze może być nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy przepustnica z silnika 1.6 to to samo 1.4 czy oprócz wymiany przepustnicy coś jeszcze trzeba zrobić żeby prawidłowo działało i czy to może mieć coś wspólnego z tymi obrotami. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice są inne. Tego czy po wymianie przepustnicy, wszystko będzie działało, to chyba nikt nie zapewni na 100%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam

 

mam podobny problem po rozgrzaniu spadają obroty i gaśnie ale tylko wtedy gdy mam włączone światłą i dmuchawe . Czujnik temperatury nowy, a po jego odpięciu wszystko pracuje normalnie. Czujnik położenia włka rozrządu nowy , położenia wałka sprawny i nie mam pojęcia juz co może być, przepustnica czysta . gaśnie tylko po rozgrzaniu i z włączonymi światłami i dmuchawą wystarczy że wyłącze to wszystko i jest ok lub odłączę czujnik temperatury . praca taka sama na Pb i LPG nawet gdy odłączę instalacje LPG

Pozdrawiam 

Edytowano przez pablo22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja po przeczyszczeniu przepustnicy, miałem problemy z obrotami na biegu jałowym, zamiast 750 było różnie czasem 1200 innym razem 2000 pomogło ustawienie przepustnicy w clipie tzw. adaptacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gaśnie przez duże obciążenie alternatora. Może jest jeszcze coś, co jest przyczyną tak dużego obciążenia. Warto posprawdzać napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawiam się dlaczego jak odepne czujnik temperatury to działa jak złoto a założyłem nowy i bez zmian temp 70 stopni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proste - widzi temperaturę - 30 stopni i dozuje dawkę paliwa do tej temperatury. Całkowicie zmieniasz skład mieszanki i to o bardzo dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc posprawdzać napięcia bo ładowanie 14,1 stałe cały czas, czy chodzi ci o pobór jaki jest w momencie włączenia świateł. A przed wymianą sprzęgła było wszystko ok 

Jabrze miałeś rację że to coś z prądem problem gaśnięcia ustał po wymianie regulatora napięcia. Teraz jest jeszcze problem że długo kręci zanim odpali 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj zrobiłem pomiar na cylindrach na 1.2 i 3 jest po 15 bar a na 4. 13 bar nowe świece cewki ok a na komputer pokazuje wypadanie zaplonu na 1 cylindrze i jak się zagrzeje to jest problem z obrotami jak jest ciepły silnik to po odpaleniu obroty spadają i auto gasnie dodam że nowe uszczelki na kolektorze ssącym i na przepustnicy jaka przyczyna tego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.04.2018 o 07:53, pablo22 napisał:

długo kręci zanim odpali 

Nieszczelny elektrozawór odpowietrzania filtr węglowego (pochłanianie oparów paliwa) - paliwo na postoju schodzi z listwy aż do filtra, ew.  brudny czujnik położenia wału.

 

1 godzinę temu, slawek12 napisał:

x

Wypadanie zapłonu wskutek braku paliwa - źle przetwarza czujnik temperatury płynu (pod warunkiem dobrych cewek, dobrego czujnika wału i pracy przepustnicy).

Układ musi być porządnie odpowietrzony i płynu w zbiorniczku nie może brakować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.04.2018 o 20:50, pablo22 napisał:

Czujnik położenia włka rozrządu nowy , położenia wałka sprawny i nie mam pojęcia juz co może być,

Należy wymienić czujnik położenia wału. Na podstawie wysyłanego sygnału kątowego położenia wału korbowego, komputer oblicza ;

               - prędkość obrotową,

               - steruje kątem wyprzedzenia zapłonu,

               - stabilizuje prace silnika na biegu jałowym,

               - steruje zaworem elektromagnetycznym pochłaniacza par paliwa,

              - steruje elektrozaworem zmiennych faz rozrządu ,

             - czujnik ten jest chimeryczny, jak nowy, to tylko oryginał.

 Mając zamontowane LPG, warto sprawdzić luzy zaworowe, ustawienie rozrządu, stan wtrysków lpg ;  Przestawiony rozrząd czy coś innego?,

         a/ niefachowy montaż instalacji LPG jest najczęstszą przyczyną problemów z zapalaniem, wolnymi obrotami, wypadaniem zapłonów, dużym

             zużyciem paliwa.

         b/ wówczas najlepszym rozwiązaniem jest zakręceniem zaworu na butli z gazem i dłuższa jazda na samej benzynie,

Zalecam co jakiś czas dać mocno po garach na wysokich obrotach, ( przy dużym udziale jazdy miejskiej ) aby przeczyścić katalizator, 

 

9 godzin temu, slawek12 napisał:

Witam dzisiaj zrobiłem pomiar na cylindrach na 1.2 i 3 jest po 15 bar a na 4. 13 bar

Zalecam pomiar luzów zaworowych.

 

9 godzin temu, slawek12 napisał:

nowe świece cewki ok a na komputer pokazuje wypadanie zaplonu na 1 cylindrze i jak się zagrzeje to jest problem z obrotami jak jest ciepły silnik to po odpaleniu obroty spadają i auto gasnie dodam że nowe uszczelki na kolektorze ssącym i na przepustnicy jaka przyczyna tego 

W większości przypadków pomaga wymiana czujnika położenia wału korbowego, oraz przeczyszczenie styków, złączek, wtyczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie odpala normalnie czy ciepły czy zimny nie ma problemu tylko jak jest ciepły to obroty spadają 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Czujnik położenia wału korbowego jest b.chimeryczny, jak nowy to tylko oryginał.

Jak jest zimny, to działa prawidłowo a jak się nagrzeje to pokazuje swoje chimery.( pomiary oporności czujnika niewiele wnoszą).

Na wolnych obrotach mogą być problemy z obrotami, które mogą być nierówne/falujące.

W przypadku dodawania gazu mogą pojawić się wystrzały lub zamulenia.

Były przypadki, że nowy czujnik oryginał też był uszkodzony/niesprawny.

Przyczynę gaśnięcia i nierównej  pracy silnika na wolnych obrotach rozwiązałem poruszając wtyczkami z boku komputera i po problemie.

Pomaga stosowanie preparatu "Kontakt " na styki.

Elektroniczna przepustnica dobrze działa w nowych autach. Jednak po paru latach mogą zacząć się problemy;

silnik zaczyna nierówno pracować, auto głupieje. Stosować tylko oryginał.

Dalej aktualne są moje zalecenia z 27 lutego.

 

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×