Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reset licznika po nocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem występuje w sumie gdy jest mróz, wiadomo teraz w dzień -10 w nocy do -20. Za każdym razem rano wchodząc do samochodu mam zresetowany przebieg dzienny, spalania itp. Tak jakby ktoś kliknął ten przycisk na zegarach. Dzieje się tak tylko, gdy jest temperatura na minusie. W innych wypadkach nic się nie resetuje, myślałem, że akumulator słaby, lecz to zły trop, czy -20 czy -15 samochód odpala praktycznie bez problemu, spadek napięcia po nocy to niecały 1V także akumulator w bdb stanie. Jakieś pomysły czemu to się resetuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MechanikAmator napisał:

 Jakieś pomysły czemu to się resetuje?

To instalacja.

Ciekawie mierzysz ten spadek napięcia. Możesz opisać gdzie to mierzysz i przy jakim obciązęniu, bo  radio w momencie rozruchu ma   zasilanie pamięci poniżej 7V.

Co masz włączone przed grzaniem świec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dzisiaj rano też mi się to przytrafiło. Pierwszy raz - wsiadam i 0 na liczniku. U mnie było dzisiaj -17.

Wczoraj wieczorem wpisywałem pin do radia, które byłem zmuszony odłączyć dzień wcześniej (nie zwracałem uwagi na licznik). Ma to jakiś związek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tylko radio odłączałem podczas demontażu panela (do wymiany czytnika karty). Czyli spadek temperatury, jak u kolegi MechanikAmator, tak działa na licznik? Mamy ten sam model Megi (moja 2005r.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie kodu do radia nie muszę wpisywać. Spadek napięcia tzn. Dojeżdżałem sprawdzałem ile akumulator ma V, z samego rana kolejny pomiar, jest około 1v mniejszy niż w dniu poprzednim. Resetuje się tylko i wyłącznie licznik. Reszta wszystko jest okej. Dzieje się tak gdy jest zimno, zamknę auto, mam powiedzmy dzienny 20 km. Wsiadam za 2 godziny do auta przebieg dzienny 0. I tak w kółko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj to zauważyłem pierwszy raz (-17). Wczoraj przy temperaturze -15 licznik się nie wyzerował. Rozmawiałem z elektronikiem, który powiedział że przy tak niskich temperaturach elektronika potrafi robić takie psikusy.

Teraz jest u mnie -12, zobaczę co się dzieje z licznikiem, gdy będę wracał z pracy po południu oraz jutro rano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że tak aczykolwiek jest to uciążliwe, ze względu, że resetuje się średnie spalanie, a tyle ile wynosi przy takich temperaturach to aż głowa boli ( 13-15 l ) :-D  Jakby ktoś znalazł powód to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, jabrze napisał:

Popraw połączenie na płytce akumulatora. Dotyczy obwodu bezpiecznika F1.

Chodzi o tą płytke z bezpiecznikami ? Nie byłoby tak przypadkiem, że auto nie chciałoby odpalić? Byłoby cykanie? Ale sprawdzę, może faktycznie jest to problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cykanie do rozruchu to bezpiecznik F3  Bezpiecznik F1 to zasilanie UCH. Wyświetlacz jest w tym obwodzie, czyli dalej połączenia w kabinie. Nawet styki bezpieczników są mocno utlenione. Ubiegłej zimy przy mniejszym mrozie miałem dyskotekę na wyświetlaczu i przy rozruchu w radiu przełączanie fal i stacji. W tym roku mróz niczego nie rusza, a podgrzewane siedzenia działają bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jabrze napisał:

XXX

Rozumiem, mam też taki objaw, że gdy chce odpalić grzeje świece żarowe licznik się przebudza, ale zaraz przed odpaleniem wszystkie wskazówki opadają na 0 ( konkretnie od paliwa ) i dopiero po odpaleniu wracają do normy. Może to być spowodowane klemą od - akumulatora ? Jest pęknięta, lecz z tego co widzę trzyma dobrze. Klemy i wszystko od plusa zostało wyczyszczone.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wspólna przyczyna i swiadczy o tym, ze przeplyw pradu o wartosci ok.5A powoduje narastający z czasem spadek napięcia. Na końcu grzania świec wartość napięcia w obwodzie 'przed zaplonem' jest zdecydowanie za niska i powoduje kasowanie pamięci procesorow. 

Ta klema na pewno nie pomaga ( ważny jest ten czarny cienki przewód dla UCH)

Łączenie pod bezpiecznikiem F1 również wyczyszczone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!