Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podczas jazdy prosto kierownica jest skręcona o 1-2 stopnie w lewo. Samochód nie ściąga.


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
podczas ostatnich mrozów (-10 C) akumulator w mojej Megance padł więc zabrałem go do ładowania, a samochód wprowadziłem do garażu. Samochód pchałem bez zasilania, łamiąc się na kilka razy (ciasny zakręt o 90 stopni) kręcąc obficie kierownicą. Wraz z pierwszą jazdą o własnych siłach zauważyłem, że podczas jazdy prosto kierownica jest skręcona o 1-3 stopnie w lewo. Wyczułem dobrze swój samochód, wiem że kierownica jest czuła na pochylenia nawierzchni - to nie to. Samochód jedzie prosto, nie ściąga po puszczeniu kierownicy (kierownica zostaje w położeniu 1-3 stopnie w lewo), nie ma żadnych drgań, wyczuwalnych obciążeń na kierownicy ani luzów. Obserwuje problem 3 dzień i żadnego znaczenia nie ma: prędkość, powierzchnia, temperatura. Kilkukrotnie wykonywałem również pełne obroty kierownicą na włączonym silniku. Geometrię/zbieżność robiłem ponad miesiąc temu, była delikatnie poza normą, skorygowana (wcześniej nic się nie działo, ot moje pedantyczne zapędy).

Czy mogłem w jakiś sposób przekręcić samą kierownicę, tzw. wieloklin? Czy brak objawów dotyczących ściągania samochodu po puszczeniu kierownicy, drgań etc. może wyeliminować zawieszenie i układ kierowniczy z kręgu podejrzanych? Jeśli nie, mogą być to końcówki drążków kierowniczych.
Pacjent: Megane I phII 1.6 16V 107km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Krzychu, dzięki za wskazówke.

Zbieżność robiłem od razu po wymianie łożyska amortyzatora, sprawdziłem samochód dokładnie. Puszczałem kierownice przy jeździe stałą prędkością, na luzie, przy gwałtownym przyspieszaniu i przy hamowaniu - za każdym razem idealnie prosto - kierownica i tor jazdy. Po doświadczeniach z łożyskami jestem turbo wyczulony na działanie układu kierowniczego. Problem wyczułem dosłownie na pierwszej prostej po odpaleniu z pełnym akumulatorem.

Podczas manewrów z pierwszego posta nie obchodziłem się z kierownicą delikatnie (mróz, pośpiech, wkur... ;) ), spróbuje zdjąć poduche w kierownicy i zobaczyć wspominane w róźnych tematach "ząbki" trzymające kierownice - podobno lubią przeskoczyć, znalazłem podobny temat w Renault 19. Dam znać :-)

Dla zainteresowanych, gdy kierownica nie centruje i ściąga w strone poprzedniego skrętu: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

@Magikrealista

Hej, sprzedałem już swoją Megankę :)

Szczerze mówiąc nie pamiętam czy znalazłem jakieś szczególne rozwiązanie poza ponownym ustawieniem geometrii. Doszedłem do tego że ustawiałem geometrię/zbieżność przy każdej wymianie opon (co pół roku), bo stwierdziłem że samochód w tym wieku już się po prostu rozjeżdża w tym czasie. Byłem pedantem jeśli chodzi o utrzymanie samochodu :)

 

Napewno od tego czasu wymieniłem końcówki drążków kierowniczych - ale to było z nudów przy okazji zmiany gumowej osłony maglownicy na drążku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Magikrealista
2 godziny temu, pitekman napisał:

@Magikrealista

Hej, sprzedałem już swoją Megankę :)

Szczerze mówiąc nie pamiętam czy znalazłem jakieś szczególne rozwiązanie poza ponownym ustawieniem geometrii. Doszedłem do tego że ustawiałem geometrię/zbieżność przy każdej wymianie opon (co pół roku), bo stwierdziłem że samochód w tym wieku już się po prostu rozjeżdża w tym czasie. Byłem pedantem jeśli chodzi o utrzymanie samochodu :)

 

Napewno od tego czasu wymieniłem końcówki drążków kierowniczych - ale to było z nudów przy okazji zmiany gumowej osłony maglownicy na drążku.

Rozumiem, czyli można spróbować sprawdzić zbieżność ... Ogólnie auta nie ściąga i wygląda że koła stoją prosto, tylko trochę denerwuje ta krzywa kierownica. :rolleyes:

Badania techniczne też nic nie wykazują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!