Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Po postoju długo kręci zanim odpali


Rekomendowane odpowiedzi

  • 9 miesięcy temu...

Niestety problem wraz z spadkiem temperatur powrócił... 

Do tej pory była przepustnica na podmiankę, nic z tego

drugi map sensor, też pudło

nieziemsko mnie wkurza to i wygląda to obciachowo jak pod firmą, sklepem itp kręci i kręci zanim odpali 

ma ktoś jakiś nowy pomysł ?

a czy świece mogą mieć coś z tym wspólnego ? 

w zeszłym roku w styczniu wymieniłem świece na Bosch'a i jakiś czas po tym zaczął się ten problem z rozruchem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Tomek, nie wiem co o tym sądzić bo problem z długim paleniem pojawia się jak temp spadnie w okolice zera. gdyby rozrusznik był kaput to by zawsze słabo kręcił. na filmiku z zeszłego roku słychać jak ochoczo kręci. nawet aku podmieniałem bo myślałem że jest kiepski już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lordboss niekoniecznie, silnik zimny olej gęstszy i żeby "przełamać" trzeba większej siły aniżeli jak silnik ciepły albo mamy +-20 stopni na zewnątrz :) . Zobacz zresztą jak niektóre diesle w zimę cieżko palą, porównanie może od czapy, ale tam widać jak niskie warunki atmosferyczne mają wpływ na rozruch silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że kręci to nie znaczy że ma odpowiednią prędkość obrotową potrzebną do rozruchu, jak nie świece, aku, przepustnica, map sensor to bym rozrusznik podejżewał,
Ewentualnie walnij mu plakiem przed odpaleniem na zimno , zobaczysz jaka bedzie reakcja :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czik3njak najbardziej masz rację, ale kiepski rozrusznik słychać, obejrzyj filmik z 1 postu. ewidentnie słychać że ładnie i ochoczo kręci.

i też inna kwestia, minimalny przebieg, problem zaczął się jak auto miało coś koło 42k przebiegu 

Będę musiał chyba oddać do serwisu bo już nie mam za bardzo pomysłu na to :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurdę, widziałem ten filmik już dawno dawno w tym roku na youtube. Bardzo współczuje, że nadal z tym walczysz bo Ja bym chyba z nerwów już włosy powydzierał :D. Mimo wszystko tak jak radzą koledzy, sprawdź rozrusznik, a nóż to może być to. Moje poprzednie auto tak odpalało, ale był to diesel i okazało się, że "cofa" się paliwo, zanim mechanik powymieniał tam co miał wymienić ratowałem się tym by stawiać auto przodem do dołu czyli stawałem np tyłem na krawężniku. Tutaj to benzynka więc niestety nie pomogę odpukać u mnie wszystko działa więc mechanika za często nie widuję to i przypadłości 1.6 nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up tak już całkiem żartując, wyprzedzanie tym osiołkiem to czasami mordęga bo nie oszukujmy się słaby jest ten silniczek więc takie doładowanie w postaci plaka z kabiny w trakcie przyśpieszania to byłaby super rzecz :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎13‎.‎12‎.‎2018 o 10:14, lordboss napisał:

@czik3n 

Będę musiał chyba oddać do serwisu bo już nie mam za bardzo pomysłu na to :( 

 

U mnie tak samo odpala i jeszcze też nic z tym nie zrobiłem (za zimno żeby coś grzebać).

Także nie pomogę ale podpowiem jak mam sposób na lepsze odpalanie do czasu usunięcia usterki. Mam wersje z tempomatem i zauważyłem że jak w trakcie kręcenia wcisnę energicznie gaz do dechy (aż do punktu oporu który wyłącza ogranicznik prędkości) to momentalnie silnik zapala.

Jeśli masz wersję z tempomatem to wyróbuj mój sposób (po co niszczyć rozrusznik) i daj znać jak to u Ciebie działa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

miałem praktycznie taki sam sposób rozruchu auta w okolicach sierpnia. Było wiadomo, że to nie z racji niskich temperatur... jedynie co zrobiłem, to: zatankowałem do pełna i pojeżdziłem jakieś 300km na PB oraz wyczyściłem czujnik położenia wałka rozrządu. Do czujnika wału korbowego jest gorszy dostęp więc zacząłem od łatwiejszego punktu. Pomogło z dnia na dzień. Muszę przyznać, że powierzchnia czołowa czujnika była pokryta gęstą, ciemniejszą mazią więc tak czułem, że to pomoże. Od tamtej pory problem nie wrócił ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ditron dzięki za sugestie, czasem dodawałem gazu ale nie w podłogę. Dziś dałem mu do końca i od kopa poszedł! Będzie mniej przypału odpalać go pod firmą :)

Łukasz, również dziękuję za opisanie twojego problemu. U mnie w lecie jest ok a problem wraca wraz z nadejściem jesieni i zimy. Ale nie zaszkodzi zerknąć na impulsator 

Edit 

Wyjąłem na razie czujnik położenia wałka rozrządu, był cały w oleju ale to normalne przecież, było też trochę masełka. Teoretycznie mogło by ono powodować błędne odczyty położenia wałka. Ale czy to to, okaże się jutro :)

Edit 2

w niedzielę poszedł rano od strzała,

dziś niestety rano kręcił i musiałem "ratować" dając nogę w podłogę :(

dobrze że nie nastawiałem się na cuda :) 

 

 

 

Edytowane przez lordboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!