Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Po postoju długo kręci zanim odpali


Rekomendowane odpowiedzi

 

Dnia 15.12.2018 o 10:11, lordboss napisał:

X

 

Witaj, jezeli posiadasz instalacje gazowa. To ona moze byc powodem problemu a zlawszcza reduktor gazu ktory mogl sie rozszczelnic i puszcza gaz na kolektor i dlatego ma ciezko zapalic jego wymiana wyeliminuje problem mialem tak samo. Z tym ze gaz wlaczalem jak gdzies dalej jechalem np trasa Niemcy Polska . Na miejscu smigalem na benzynie bo zapalal normalnie tylko manualnie przelaczalen na gaz. I zanim mialem silnik wylaczyc przelaczalem na benzyne tak 5 km przed wylaczylem pomagalo. Mysle ze to moze byc to samo aczkolwiek moge sie mylic :)Pozdrawiam 

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.6 literki PL

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kamil3127 dzięki za odpowiedź, mam LPG aczkolwiek wiele razy próbowałem wyłączać lpg przez gaszeniem a nawet jeździłem kilka dni na Pb i bez zmian.

do tej pory te objawy występowały zimą, ale ostatnio jest na + i dziad dalej kręci i kręci.

spróbuje w sobotę zakręcić butlę przed zgaszeniem silnika żeby wyeliminować przepuszczanie gazu i wyjmę bezpiecznik aby kwestę elektroniki lpg wyeliminować    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lordboss napisał:

Nie papuguj.

Jestem sam ciekaw co moze byc przyczyna z doswiadczenia obstawiałbym to. Ale nigdy nic nie wiadomo. U mnie tez bylo to ze spalal podwójną ilość gazu co moglo by sie potem skończyć zle dla silnika temat do rozgryzienia . 

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.6 literki PL

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że ślepy trop to LPG ponieważ jak tak kręci i kręci to jak się doda gaz w podłogę to od razu odpala.

bardziej jakaś usterka elektroniczna pewnie jakiś czujnik.

jestem już tak wkurzony na to auto że chyba jak się skończy leasing to dostanie szpica :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może masz żle ustawiona mapę lpg i przez nią masz rozjechana mapę benzyny i przy zapalaniu zalewa ci na benzynie i masz problemy z paleniem jak masz skaner obd szczytaj korektę lift jaka masz a potem ściągnij pyrena na komorkę i wyzeruj adaptacje lift to w kalkulatorze wtrysku jest chyba w zakładce reset albo regulacje nie pamiętam pod nazwą obd zadymienie czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, w lecie byłem na regulacji instalacji, prywatnie u pracownika najlepszej firmy która zajmuje się Landi Renzo, fabryczny wsad był kiepsko zestrojony i było ubogo.

Chłopak poprawił i zaczął nawet deczko mniej palić :) 

Odnośnie zalewania, też myślałem o czymś taki ale dla czego jak wcisnę gaz w podłogę do klik to odpala od razu ? 

mam tylko kabel do gazu i OBD 2 na BT i apkę Torque 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fullxda dzięki za cynk z tym programikiem, nie wiedziałem o jego istnieniu :) zainstalowałem zgodnie z instrukcją, mam nadzieje że będzie działać :D

Może dzięki temu programowi uda mi się namierzyć problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to są te właśnie "super" silniki 1.6 - które niby są pancerne a więcej robią problemu niż 1.4 tce. Mi ostatnio pracuje jak mały diesel przez minutę po odpaleniu. A nikt nie może znaleźć przyczyny. Każdy co sprawdza mówi, że wszystko jest ok. A wracając do tematu. Miałem tak samo 2 lata temu. U mnie okazało się, że przy rozruchu akumulator słabł (napięcie spadało). Aż w końcu akumulator z dnia na dzień padł. Po wymianie nie było problemu z odpalaniem. Był w tę zimę ale dwa razy i to krótko. Może niech ktoś odpala a ty zobacz miernikiem jakie ma parametry aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dreq02 napisał:

X

Ciężkie odpalanie i praca diesla to jedna przyczyna, która bardzo obciąża akumulator podczas rozruchu. Możesz się cieszyć, że na to nie ma błędu na tablicy, a każde zgaszenie wykasowuje to w sterowniku. Jeśli podjedziesz do fachowca od Francuzów, który potrafi analizować odczyty bieżące parametrów silnika to szybko Ci doprowadzi samochód do właściwego stanu. Zyskasz na mocy i na paliwie a zyski  z różnicy potrafią zrekompensować tą naprawę w ciągu roku. Wiele Megane w benzynie jest w pojazdach flotowych dużych koncernów i dlaczego są ekonomiczne w utrzymaniu? Doskonale wiemy, że jakość wykonania na kraje wschodnie jest gorsza, ale te pojazdy w odróżnieniu od zagranicy mają rzeczywiste przebiegi i są zadbane mechanicznie, bo tak wymaga właściciel lisingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dreq02 aku to była pierwsza rzecz którą sprawdziłem, nawet podmieniałem z auta żony bo ma o takich samych parametrach i niestety pudło.

@fullxda nie udało mi się odpalić tego programu, a na torque mam te korekty chyba nie aktywne. natomiast w sobotę wyjąłem bezpiecznik z instalacji zrobiłem z 20km i w niedzielę zapalił jak należy. włożyłem bezpiecznik ponownie i po kilku godzinach znów zaczął kręcić. Dziś rano znów kręcił i kręcił wyłączyłem instalację i zobaczę co będzie o 16 po pracy i jutro rano.

Zastanawiam się co może być ewentualną przyczyną że Landi Renzo rozjeżdża coś w mapach Pb. W zeszłym roku gazownik podczas ustawień stwierdził że MAP sensor stoi, cały czas pokazuje jedno ciśnienie, może instalacja to powoduje i przez to jest ten problem z rozruchem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Korekty w Torque w 99% samochodów są widoczne tylko musisz je zaznaczyć w programie żeby je pokazywał ,pojeżdzij jeden dzień na benzynie i zobacz czy zapala na 2 dzień normalnie albo przed wyłączeniem silnika przełącz na benzynę jak parkujesz na minute jak będzie poprawa to lpg rozjechało mapkę benzyny.

lapka2.gif

REGULAMIN -  5.6 interpunkcja - (ludzie czytajcie to co piszecie - trochę szacunku dla czytających) - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!