Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana pompy oleju 120 na 130KM


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Olej może dostawać się do płynu przez chłodnicę oleju.

Pamiętaj o nowych śrubach głowicy - stare potrafią się ukręcić.

Jakie miałeś ostatnio założone panewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już głowicę zdjętą, ewidentnie widać takie jakby no nie wiem jak to nazwać. Przepalenie? Pomiędzy kanałem wodnym a olejowym oraz pomiędzy 2 i 3 cylindrem. Ostatnie panewki, kurcze nie pamiętam teraz właśnie. Ale nie były to najtańsze, żaden mvparts czy coś podobnego. Bralem wtedy z teoretycznie średniej półki. Wał jest oryginał ale po szlifie, myślę że to lepsze rozwiązanie niż jakiś zamiennik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uszczelka przepalona to ok, myślałem, że jeszcze nie zdjąłeś głowicy.

Ja do jednego auta zakładałem Glyco, do drugiego Kolbenschmitt, oba auta jeżdżą do tej pory, a różnica w cenie spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 Jakość panewek ma niebagatelny wpływ na ich trwałość. Zastosuj ; mahle, glyco, kolbenschmidt.

Zobacz nowy artykuł w ;Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie kwiatki, to z pewnością nie 150.000 km przebiegu.

Jeżeli głowica zdjęta, to remont zaworów, uszczelniaczy zaworowych oraz pomiar luzów zaworowych.

Pierścieniami tłokowymi pewnie też się zajmiesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kiedyś tutaj napisałem, wziąłem silnik z anglika który na liczniku miał około 150K km. Po numerze rejestracyjnym można zobaczyć m.in. wszystkie przeglądy, bolączki jakieś miał na nich itd, w dodatku mam pełną dokumentację serwisową od początku istnienia tego auta. Ale jak to na zachodzie wymiana oleju, filtrów to pewnie co 30k km jak w instrukcji, to niestety taka wada. Pierścienie się tak właśnie zastanawiamy, bo skoro już blok wyciągnięty to może jeszcze i to? Tylko jaką firmę z tych lepszych polecacie? Głowice oczywiście do planowania i sprawdzenia oddamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej elf to olej ze średniej pólki. Dużo lepszy,wyższa półka to olej Valvoline.

Najwyższa półka to; Amsoil, Millers, Neste, Liqui Molly.

Jeżeli zostają te same tłoki, to pierścienie dobiera się do wymiarów tłoków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elfa bym wlał tylko na początek, żeby silnik się na nim ułożył i wypłukał paprochy. Po 2-3 tys km wymiana na lepszy olej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to tak zrobię z olejem jak piszę @meganecoupe02. Przejadę chwilę i wymienię filtr i olej na lepszy wtedy. Tłoki zostają, pierścienie zamawiam w takim razie Getze nominalne. Myślę że do dwóch/trzech dni przyjdzie reszta już pierdół i przez weekend zacznę montaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do 1,9 120KM zakładałem filtr od 1,9 130KM (np scenic III). Jest większy a co za tym idzie ma większą powierzchnię filtrującą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy następnej wymianie wezmę go pod uwagę skoro pasuję do tej chłodnicy oleju. Zastanawiałem się również nad filtrami Volvo z 1.9 dci 120 bo podobno też były większe. Jednak postawiłem na oryginał. Olej i tak zmienię za jakiś czas. A oleje, filtry zmieniam i tak co 10-12k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!