Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z turbiną / utrata mocy / dziwny dźwięk


Miami

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

x

To mój pierwszy post na forum, pierwsza Renówka i pierwszy diesel w życiu, dlatego proszę o wyrozumiałość.

x

Od 3 dni jestem właścicielem Meganki Coupe, rok 2002, 1.9 DCI.

Faktyczny, udokumentowany itp przebieg to 159 tyś km.

Kupując ją usłyszałem, że jest uszkodzony czujnik turbiny (?).

Czym to się objawia - w trakcie jazdy nie raz szybko osiągam obroty 3tyś i wtedy załącza się turbina, jest moc, auto idzie dalej jak wściekłe.

Ale czasem przed osiągnięciem 3tyś obrotów (odczuwam wtedy ogólny spadek mocy i wolno się rozpędzam) zapala się kontrolka świec żarowych, turbina się nie załącza. Jak wrzucę na luz, żeby tak przejechać parę sekund lub na większym biegu zredukuję obroty, kontrolka gaśnie i mogę znowu próbować, wtedy turbo załącza, albo nie - i zabawa od nowa.

x

Czy macie jakiś pomysł, co jest tego powodem? Rzeczywiście może to być"jakiś czujnik" czy to poważniejszy temat?

x

Sprawa druga - drugiego dnia jazdy pojawił się odgłos przy dodawaniu gazu (niezależnie czy jadę, czy stoję na luzie). Nie jest to typowy gwizd, ale takie stłumione świszczenie. Kiedy jadę szybciej równą prędkością, nie słyszę tego. Przy dodawaniu gazu tak. Domyślam się że to odgłos z turbiny, ale czy w tych Megankach to normalny dźwięk pracy turbiny, czy zacząć się bać :-) ?

x

Z góry dziękuję za podpowiedzi / odpowiedzi / sugestie

x

P.S. Chciałem to pokazać na filmie, ale jak na złość teraz cisza. Musiałbym chwilę pojeździć.

Czy obecna praca silnika jest OK, czy budzi się coś niepokojącego?

 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam kontakt z kumatym mechanikiem wyposażonym w tzw, clipa do diagnozy reno.

Nie chce się wierzyć aby 17- letnie auto diesel miało tylko 159.000 km przebiegu.

Warto poczytać; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś na słowo honoru, bez sprawdzenia.

Za dużo niewiadomych, konieczna wizyta u mechanika z clipem.

Turbina nie ma prawa piszczeć, masz czuć że ciągnie.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To autko powinno Ci iść dobrze od 2 tys. obr. , na początek trzeba zajrzeć do intercoolera czy nie pływa tam olej,  bo jeśli pływa to dalsze testowanie zakończy się rozbieganiem silnika.

Jeśli to sprawdzisz to Ci napiszę co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2018 o 15:38, krzychu73 napisał:

Nie papuguj.

Wszystko pięknie, ale:

1) Mam godzinę wolnego czasu dziennie dla siebie

2) Nie mam miejsca poza parkingiem na takie sprawdzanie

3) Nie śmiejcie się - nie znam się kompletnie na mechanice....

Zastanawiam się co teraz... Chyba po prostu wepchnę auto do mechanika... Kurcze ale to jest porażka, wkładać w niego tysiąc-dwa-trzy już po samym zakupie... :(

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Miami napisał:

Kurcze ale to jest porażka, wkładać w niego tysiąc-dwa-trzy już po samym zakupie... :(

Zawsze trzeba być przygotowanym na inwestycje w świeżo zakupione auto. Można minimalizować ryzyko poprzez dokładne sprawdzenie auta przez specjalistów przed zakupem. Niestety z tego co przeczytałem tego nie zrobiłeś i zaufałeś sprzedającemu

20 godzin temu, Miami napisał:

Kupując ją usłyszałem, że jest uszkodzony czujnik turbiny (?).

Który albo mógł nie powiedzieć Ci całej prawdy albo po prostu nie znał się tak samo jak Ty.

35 minut temu, Miami napisał:

3) Nie śmiejcie się - nie znam się kompletnie na mechanice....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, podpowiedzcie proszę.

Tak jak pisano wyżej, uwierzyłem sprzedającemu na słowo.

Zapewniał mnie, że to tylko czujnik doładowania turbiny do wymiany.

Auto kupiłem od komisu, jednakże nie na fakturę, lecz umowę kupna sprzedaży.

Mam w umowie taki zapis: "Sprzedający oświadcza, że pojazd nie ma wad technicznych, które są mu znane i o których nie powiadomił kupującego, a kupujący potwierdza znajomość stanu technicznego pojazdu".

Oczywiście inne wzmianki o zastosowaniu kodeksu cywilnego też są.

Jest szansa na zwrot takiego auta, jeżeli mechanik potwierdzi mi, że to nie żaden czujnik tylko pada turbina i jest do natychmiastowej wymiany?

Edytowane przez Miami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Miami napisał:

Tak jak pisano wyżej, uwierzyłem sprzedającemu na słowo.

Nigdy nie ufaj na słowo. Szczególnie handlarzowi.

3 minuty temu, Miami napisał:

Mam w umowie taki zapis: "Sprzedający oświadcza, że pojazd nie ma wad technicznych, które są mu znane i o których nie powiadomił kupującego, a kupujący potwierdza znajomość stanu technicznego pojazdu".

No więc sorry Winnetou...

5 minut temu, Miami napisał:

Jest szansa na zwrot takiego auta, jeżeli mechanik potwierdzi mi, że to nie żaden czujnik tylko pada turbina i jest do natychmiastowej wymiany?

Niewielka bo nie masz potwierdzenia na piśmie, że to miał być ten czujnik.

5 minut temu, Miami napisał:

Auto kupiłem od komisu, jednakże nie na fakturę, lecz umowę kupna sprzedaży.

A umowa jest chociaż na komisanta, czy na przysłowiowego "Niemca"?

p.s. ile dałeś za to auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na umowie mam zapis:

Uwagi: niesprawny ABS, czujnik doładowania turbiny.

Umowę mam na osobę fizyczną, tj mnie a gościa z komisu, nie komis

Za auto dałem 3200zł

 

Udało mi się dziś nagrać ten dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu, o którym pisałem na początku. Lepiej to słychać wewnątrz, niż na zewnątrz.

Czy jest tu coś niepokojącego? Powiedzcie proszę:

 

Edytowane przez Miami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!