Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oczyść odstojnik oleju napędowego 1.5 dci


lukasz.sniezek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czytam i co rusz po tematach pojawiają się jakieś pęcherzyki powietrza w układzie zasilania.

Miałem dizelka, wymieniałem filtr delikatnie go zalewając przed założeniem i nie było żadnego odpowietrzania. Przekręcałem kluczyk i silnik pracował.

Jeśli nie ma automatycznego odpowietrzania to do tego celu jest zamontowana gruszka i nie ma nic innego.

Tu pęcherzyki powietrza grają jakąś dziwną rolę i tego nie rozumiem. :rolleyes:

Skoro w układzie robi się bańka powietrzna to albo ktoś jeździ  do zera, albo jest problem z samą pompą, bo innego wytłumaczenia ja nie widzę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze dostaje się pewnie każdą złączką.  Żadna pewnie nie jest na tyle szczelna, co by jakiejś drobiny powietrza nie przepuścić. Idąc dalej, pewnie jakaś śladowa ilość powietrza w układzie paliwowym nie jest w stanie niczemu zaszkodzić. Niestety, kiedyś mnie też ten problem dotknął w Opel Omega. Przy małej ilości powietrza, jeszcze jakoś to funkcjonowało, ale jak już tego powietrza było dużo, samochód nie odpalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodziłbym się z tą teorią gdyby pompka pracowała na ssaniu, ale ona pracuje na tłoczeniu i co najwyżej nieszczelnościami nastąpiłby wyciek.

Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić.

Edytowane przez elf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M IV chyba wszystkie 1,5 dci posiadają elektryczną pompę paliwa więc tam nie ma problemu z odpowietrzaniem, wystarczy włączyć zapłon i układ  sam się odpowietrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem te czujniki padają, był czas gdy je montowano w M II, następnie w M III przestali montować. Ja bym go wypiął i jeżeli clip na to pozwala to bym go usunął z systemu. Jeżeli nie to podmiana na sprawny lub rezystor około 1,5 kΩ między zasilanie i pin sygnałowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam w sieci zdjęcia obudów filtra paliwa i nie mogę dojść gdzie ten czujnik jest wpinany. Da się do niego dostać bez większej demolki samochodu?

Na początek może wystarczyłoby wykręcić i przeczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

nie znalazłem podobnego tematu dla M3, więc pozwolę sobie tutaj zapytać, ponieważ mam taki sam błąd na kompie (« OCZYŚĆ ODSTOJNIK OLEJU NAPĘDOW. »):

 

Filtr paliwa będę czyścił albo kupię nowy bo i tak już minęły prawie 2 lata od wymiany poprzedniego.

Pytanie jest takie: czy w M3 jest przy filtrze czujnik wody?

Na allegro sam filtr paliwa nie wygląda jakby cokolwiek do niego było podłączane (oprócz grzałki u góry).

 

EDIT: zakładam, że czujnik gdzieś jest skoro komp wykrył nieprawidłowość, ciekawe tylko gdzie ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez attila
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!