Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Jestem początkującym kierowcą, niedawno kupiłem Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 120 KM 88 km.

Jest  to jak wiadomo silnik diesel'a i niedawno usłyszałem różne rzeczy na temat stylu jazdy z takim silnikiem jednak nie usłyszałem jednoznacznej odpowiedzi.

Mógłby mi ktoś powiedzieć, przy ilu obrotach zmieniać bieg i inne rzeczy na co mam zwracać uwagę podczas eksploatowania samochodu.

jak wspomniałem wcześniej jestem naprawdę początkującym kierowcą tak więc proszę o wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że masz tego świadomość, bo co niektórzy twierdzą że dieslem jeździ się tak samo jak benzyną.

Na początek dziesięć przykazań na wesoło:

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnym siedzeniu. 
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz. 
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. 
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.