Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka oleju i stop podczas mrozu


andriosza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W ostatni weekend jadąc na południe Polski po przejechaniu ok 400 km i mega złej pogodzie zapaliły mi się (tzn mojej żonie) kontroli od oleju i stop...żadnych niepokojących objawów nie było.. potem wróciła też ok 400 km z zapalonymi kontrolkami  i wszystko ok..jaka przyczyna? Filtr oleju? poziom sprawdziłem ok i na bagnecie i na wyświetlaczu. Może jakiś błąd elektroniki od tych mrozów i lodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie coś z czujnikiem ciśnienia. Jeżeli jesteś pewny stanu filtra i oleju podjedź do mechanika na pomiar ciśnienia.  Zawsze coś dowiez się o wydajnościi pompy. 

Może też być zasyfione sitko smoka.

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no auto mam 3 lata i nic się z nim nie dzieje olej na czas filtry itp. całą zimę bez zarzutu czy w garażu czy na zewnątrz stało. Autem zrobione jest za naszej kadencji jakieś 40 tys. spalanie w trasie 5l w mieście 6 6,5. oleju nie bierze może 0,5l od wymiany do wymiany. Jakby np pompa oleju to by chyba auto nie wróciło z trasy 400 km? Może filtr oleju jednak? Albo czujnik ciśnienia... może reset przez odłączenie aku?

W silniku nic nie musiałem nigdy robić...tarcze klocki jedyne co robiłem turbina ok moc dobra. Jedyne co było dziwnego to po zakupie jak wymieniłem olej i resztę to przez jakieś tydzień, dwa pluło nagarem z tłumika ale potem spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałem dodać na zimnym jest ok nic się nie dzieje - jechałem tylko do garażu jakieś 300m. Nie jechałem nim jeszcze normalnie ale zona mówiła, że po kilku km pojawiają się kontrolki...

Dziwi mnie fakt, że przez 400 km nic się nie działo tzn. obroty ok, nie grzał się, normalnie pracował silnik...dodam jeszcze, że auto wygląda jakby wróciło z bieguna północnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi w garażu od soboty nieruszane i tak zostanie, na szczęście jest drugie, poczekam chyba od przyszłego tygodnia jak będzie cieplej no i mechanik i te wszystkie pomiary. Nowa pompa oryginał 200 zł nie jest tragicznie. Ciągle się słyszy o tych odwróconych panewkach, że to od oleju... a aucie jest elf 10 40 nie wiem czy dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy skontrolować;

- panewki wału korbowego,

- łożyskowanie wału rozrządu,

- stan turbiny,

- stan magistrali olejowej,

- stan zaworu odmy,

- przepłukać układ olejowy, ( opiłki )

- wymienić pompę oleju, 

- poczytać temat ; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapali się kontrolka + stop zgaś silniki i zaraz zapal. Zobacz czy kontrolka od razu się zaświeci (a nawet nie zgaśnie) czy po pewnym czasie (nawet krótkim) się zaświeci. Jak uszkodzony układ to od razu ciśnienie by było niskie i kontrolka by nie gasła zaraz po zapaleniu. Jak zapali się po chwili to stawiam na czujnik ciśnienia. Też tak miałem, że po odpaleniu nie świeciła, a po chwili zaczynała świecić + stop. Okazał się uszkodzony czujnik ciśnienia i to wszystko. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Dlatego najpierw wymień czujnik i jak to nic nie da, zabieraj się za np. zdejmowanie miski itd. Czujnik jest zero-jedynkowy, tzn., że wyłącza kontrolkę po przekroczeniu określonego poziomu ciśnienia (czytałem po jakiej wartości i to była bardzo mała wartość ciśnienia oleju, teraz nie pamiętam ile) i nie ma na niego wpływu wysokość ciśnienia jaki panuje w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Dziś odpaliłem megi i czujnik ciśnienia raczej wykluczam. Kontrolki zapalają się tylko na rozgrzanym silniku i jak się dołoży obrotów... Więc chyba grubsza sprawa. Może sama pompa tylko? Może turbina...

Na końcówce wydechu była jakby sądzą...i zauważyłem potem ze przed garażem musiało to wystrzelic bo był ślad na polbruku... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz do jakiegoś mechanika i po prostu zapłać za sprawdzenie ciśnienia oleju. Podłączy miernik i będziesz wiedział na czym stoisz.

1 godzinę temu, andriosza napisał:

jak się dołoży obrotów

No to trochę dziwnie, raczej powinna się najszybciej świecić na niskich obrotach. Czy jak odpuścisz obroty to kontrolka gasła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!