Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po wymianie turbiny 1.5DCI


BassTomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie.
Problem polegał na tym ze moja stara tyrdina pluła juz olejem ale nie kopciła na czarno ani na biało no chyba ze wsadziłem jej 3tys obrotów.Więc przyszedł czas za regeneracje turba. Mechanik wymontował i zawiózł do mechanika który cieszy sie dobrą opinią naprawy/regeneracji turbin.
Więc turbo wymienione filtry i oleje tez.
To odebraniu auta zaraz na drugi dzień robiłem trase auto strasznie muliło spalanie sie odniosło a z tyłu dało sie zauważyć czarne obłoki.
Auto oddałem w ten sam dzien do mechanika. Mechanik sprawdził ze turbo kręci przewody ok. Na drogi dzien wsiadłem z nim do auta i moc wrociła i było ok.
Po powrocie z roboty wziołem auto na trasę i auto sie zbiera ze az miło ale dalej dymi na czarno. Na postoju jak powoli dodaje sie gaz do 3 tys obrotów z wypadają kawałki czarnych śmieci i chmura czarnego dymu.
Czy ktoś miał z taką sytuacją stycznośc?? JA podejrzewam ze turbiną  jest cos nie halo  ale jestem lewy w tych sprawach.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, BassTomasz napisał:

Problem polegał na tym ze moja stara tyrdina pluła juz olejem ale nie kopciła na czarno ani na biało no chyba ze wsadziłem jej 3tys obrotów.

Przed regeneracją miałeś turbo-padlinę. Obecnie masz turbinę w 100 % sprawną.

Ciekawie jak wygląda stan pozostałych elementów silnika?

Czy coś więcej było regenerowane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Nie papuguj.

Tylko wtryska były regenerowane jakieś 3 lata temu. Oleje i filtry wymieniane co 12tys. 

Jak pisałem na starej turbine  nie dymilo tylko z rury wychodziła coś jak by lekka para z czajnik teraz dymi jak bym wenglem palił .

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010

Jest to najsłabsza jednostka 1.5 dci 60kw. Na wtryskach przejechane około 40 tys. Auta używam tylko na trasy. Paliwo tankuje na jednej sprawdzonej stacji. Do tej pory nie miałem żadnych problemów z dymkami z rury. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina pluła olejem, napisałeś.To w tłumaczeniu na język mechanika znaczy, że masz zapluty spieczonymi grudkami oleju ;

-komory silnika,

-katalizator,

-egr, 

-przepustnicę,

-układ dolotowy,

- intercooler,

-zawór odmy olejowej, 

-magistrale olejową turbiny,

-układ olejowy silnika.

Należy te elementy przejrzeć, przeczyścić, sprawdzić ich stan techniczny a szczególnie ( przebieg > 300.000 km ) ;

-panewki,

-pompę olejową,

-zawór odmy,

-magistralę olejową turbiny.

Ze zrozumieniem przestudiować zalecane tematy, ( aby nie doszło do zatarcia panewek, turbiny ) oraz temat opiłków metali w paliwie.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, BassTomasz napisał:

Co to jest przepływka??

Przepływomierz mierzy masę zassanego powietrza do komory spalania. Oprócz masy mierzy również jego temperaturę. Na podstawie tych pomiarów sterownik określa ilość wtryskiwanego paliwa do poszczególnych komór spalania.

Kopcenie będzie jeśli przepływka nie będzie podłączona, bo podaje dawkę wtrysku dla temp. -50 stopni.

Kopcenie będzie również jeśli ilość zmierzonego powietrza zginie po drodze do komory spalania  (nieszczelności w połączeniach dolotowych włącznie z IC). Kolega @MechanikAmator wspomina również o czujniku ciśnienia po doładowaniu, który pełni ważną rolę w całym układzie.

 

W grudniu miałem robioną regenerację turbiny w dobrym zakładzie. Do tego była również zrobiona pełna diagnostyka silnika. Jej wynik jest podstawą 18-miesięcznej gwarancji bez limitu kilometrów. Samochód odebrałem "jak nowy" a zawiozłem na zacinającą się zmienną geometrię.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej 2010 -mechanik  który mi wymontowywał turbo powiedział ze może egr jest zasmarkany i go przycina.

1 godzinę temu, MechanikAmator napisał:

 najlepiej podłączyć clipa 

Auto było podłączane zaraz po zamontowaniu turbiny i nic nie wskazywało.

Ogólnie odprowadze dzisiaj auto do mechanika i każe mu posprawdzać wszystkie rzeczy.

Gdzieś na forum wyczytałem ze może to być źle ustawiony kąt łopatek w turbinie. Tylko ze tamten model miał ze zmieną geometrią turdinie a ja mam stałą.

Znowu kolega każe auto przegnić na 2 lub 3 biegu przy 3 do 4 tys obrotów żeby wydało wszystkie syfy.

Ale z góry dzięki za uwagę i rady będę szukać. Ja się sprawa wyjaśni napewno napiszę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BassTomasz napisał:

Gdzieś na forum wyczytałem ze może to być źle ustawiony kąt łopatek w turbinie

To jest czynność, którą regenerujący musi wykonać na maszynie, przy pomiarze jakości jego pracy po regeneracji turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

W grudniu miałem robioną regenerację turbiny w dobrym zakładzie. Do tego była również zrobiona pełna diagnostyka silnika

Czy kolega może udostępnić dane diagnostyki silnika ;

 - przebieg, który rocznik?

- dane z przepływomierza, 

- dane z map sensora,

- dane z fap-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!