Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Połączenie przewodu od dodatkowego gniazda brane z przewodów gniazda fabrycznego było przeze mnie lutowane + po wszystkim zastosowałem opaskę termo. Przewód zakupiłem jak wcześniej wskazałeś typu "OMy 2x1,0" - lecz było z innymi literami (jak dobrze kojarzę OMyp) co podobno świadczyło o tym, iż jest on płaski, a OMy byłby okrągły, parametr z niego to 2x1 300V/300V.

1. Czyli rozumiem, iż samo gniazdo fabryczne ma bezpiecznik 15A, zaś pozostałe wcześniej wymieniane akcesoria są również w tym obwodzie lecz mają swój osobny bezpiecznik?

2. Generalnie dostępne są rozgałęźniki wpinane do gniazda w których do dyspozycji są 3 wejścia, a przewód fabryczny suma summarum w takim wypadku musi zasilić wszystkie trzy podłączone urządzenia do takiego rozdzielacza. Można powiedzieć że ja również rozdzielam na 3 (2 moje + 1 fabryczne) tylko nie dokonuje tego przy pomocy rozgałęźnika lecz przy pomocy wlutowania się bezpośrednio w przewody? Dobrze to rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Są w innym obwodach i mają swoje zapezpieczenia, ale są na tym samym poziomie załączania UCH.

2. Dobrze rozumiesz.

Jeśli masz amperomierz to warto zmierzyć rzeczywisty prąd pobierany tylko przez "gaz" wczepiając go w miejscu bezpiecznika zapalniczki, bez podłączonych dodatkowych zasilaczy.

1 godzinę temu, kannill112 napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie posiadam, ale załatwię i sprawdzę to, aby mieć temat zweryfikowany. Na wyłączonym silniku wyjąć bezpiecznik, wczepić amperomierz, odpalić auto i odczytać wyniki? Jak tylko będę je mieć to podzielę się nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze, niestety w miejsce bezpiecznika nie dojdę amperomierzem, za małe są otwory, aby tam sięgnąć. Zauważyłem jednak, iż po wyjęciu bezpiecznika, jak próbowałem dostać się tam amperomierzem gaz normalnie działał i się przełączał, a gdy wcisnąłem zapalniczkę, aby się nagrzała nic się nie działo. Po próbie włożyłem bezpiecznik i nagrzana końcówka wyskoczyła po kilku sekundach. Wniosek z tego, iż całość gazu jest na innym obwodzie niż zapalniczki?

Edytowane przez kannill112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się sprawdzić, rozbroiłem jeden bezpiecznik i wpiąłem same blaszki, aby móc zrobić obwód jak wystawały spoza slotu. Wyniki jakie otrzymałem:

- włączony silnik (bez odbiorników) - 0,2A

- włączony silnik + nagrzewanie zapalniczki - 6,5A

- włączony silnik + spryskiwacze przedniej szyby - 3,8A

- włączony silnik + transmiter FM - 0,5A

 

Myślę, że na tej podstawie można stwierdzić, iż całość gazu jest na zupełnie innym obwodzie i tylko potwierdził się fakt, iż mogę się wpiąć jeszcze jednym gniazdem w przewody zapalniczki? Przewody fabrycznej powinny dać chyba radę :-)

Edytowane przez kannill112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie powiem Ci tak. Ja może nie bawiłem się w dorabianie dodatkowych gniazd, ale też podłączam parę urządzeń jednocześnie. Do gniazda mam wtyczkę z długim przewodem, na którego końcu jest rozgałęźnik na 2 nowe gniazda. W owej wtyczce jest wyjście USB, a wiec w oryginalnym gnieździe praktycznie zawsze mam do tego USB podłączony telefon. Rozgałęźnik natomiast jest schowany pod tunele środkowym, na wysokości oryginalnego gniazda zapalniczki (tam jest fajna wolna przestrzeń, estetycznie schowane). Do jednego gniazda na stałe podłączony wideorejestrator, a z drugiego bardzo często ładuję laptopa w drodze. Wszystko śmiga bez problemu na oryginalnym bezpieczniku.

Z zapalniczki, tej nagrzewanej, nie korzystam, to fakt.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kannill112 napisał:

- włączony silnik (bez odbiorników) - 0,2A

- włączony silnik + nagrzewanie zapalniczki - 6,5A

- włączony silnik + spryskiwacze przedniej szyby - 3,8A

- włączony silnik + transmiter FM - 0,5A

Wyszło tak jak powinno. Pierwszy pomiar -przekaxnik 

Drugi używana zapalniczka po czasie ma większy opor. Pozostałe również dobre.

Przewody przekrojem masz dobrane  przynajmniej do długości 5 metrów obciążenia długotrwałego w wysokiej temperaturze otoczenia, czyli przyjemnego użytkowania.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Czy w bagażniku jest dostępne 12V do którego można bezpiecznie wpiąć dodatkowe gniazdo zapalniczki (do zasilania lodówki, około 50W) czy trzeba ciągnąć kabel od istniejącego gniazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego przewodu. Najbliższy jest w złączu drzwi tylnych lewych lub prawych do zasilania silniczków tylnych szyb. Gruby czerwony przewód z boku złącza. Drugie miejsce to złącze pod fotelem kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ kabli zależy od wyposażenia pojazdu. Zawsze możesz wziąć + z pinu 1 tego złącza, to jest pin umieszczony najbliżej bocznej krótkiej krawędzi z grubym czerwonym przewodem. Może być zabezpieczony bezpiecznikiem tylnych szyb (40 A) lub ogrzewanych foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!