Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Połączenie przewodu od dodatkowego gniazda brane z przewodów gniazda fabrycznego było przeze mnie lutowane + po wszystkim zastosowałem opaskę termo. Przewód zakupiłem jak wcześniej wskazałeś typu "OMy 2x1,0" - lecz było z innymi literami (jak dobrze kojarzę OMyp) co podobno świadczyło o tym, iż jest on płaski, a OMy byłby okrągły, parametr z niego to 2x1 300V/300V.

1. Czyli rozumiem, iż samo gniazdo fabryczne ma bezpiecznik 15A, zaś pozostałe wcześniej wymieniane akcesoria są również w tym obwodzie lecz mają swój osobny bezpiecznik?

2. Generalnie dostępne są rozgałęźniki wpinane do gniazda w których do dyspozycji są 3 wejścia, a przewód fabryczny suma summarum w takim wypadku musi zasilić wszystkie trzy podłączone urządzenia do takiego rozdzielacza. Można powiedzieć że ja również rozdzielam na 3 (2 moje + 1 fabryczne) tylko nie dokonuje tego przy pomocy rozgałęźnika lecz przy pomocy wlutowania się bezpośrednio w przewody? Dobrze to rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Są w innym obwodach i mają swoje zapezpieczenia, ale są na tym samym poziomie załączania UCH.

2. Dobrze rozumiesz.

Jeśli masz amperomierz to warto zmierzyć rzeczywisty prąd pobierany tylko przez "gaz" wczepiając go w miejscu bezpiecznika zapalniczki, bez podłączonych dodatkowych zasilaczy.

1 godzinę temu, kannill112 napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie posiadam, ale załatwię i sprawdzę to, aby mieć temat zweryfikowany. Na wyłączonym silniku wyjąć bezpiecznik, wczepić amperomierz, odpalić auto i odczytać wyniki? Jak tylko będę je mieć to podzielę się nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze, niestety w miejsce bezpiecznika nie dojdę amperomierzem, za małe są otwory, aby tam sięgnąć. Zauważyłem jednak, iż po wyjęciu bezpiecznika, jak próbowałem dostać się tam amperomierzem gaz normalnie działał i się przełączał, a gdy wcisnąłem zapalniczkę, aby się nagrzała nic się nie działo. Po próbie włożyłem bezpiecznik i nagrzana końcówka wyskoczyła po kilku sekundach. Wniosek z tego, iż całość gazu jest na innym obwodzie niż zapalniczki?

Edytowane przez kannill112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się sprawdzić, rozbroiłem jeden bezpiecznik i wpiąłem same blaszki, aby móc zrobić obwód jak wystawały spoza slotu. Wyniki jakie otrzymałem:

- włączony silnik (bez odbiorników) - 0,2A

- włączony silnik + nagrzewanie zapalniczki - 6,5A

- włączony silnik + spryskiwacze przedniej szyby - 3,8A

- włączony silnik + transmiter FM - 0,5A

 

Myślę, że na tej podstawie można stwierdzić, iż całość gazu jest na zupełnie innym obwodzie i tylko potwierdził się fakt, iż mogę się wpiąć jeszcze jednym gniazdem w przewody zapalniczki? Przewody fabrycznej powinny dać chyba radę :-)

Edytowane przez kannill112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie powiem Ci tak. Ja może nie bawiłem się w dorabianie dodatkowych gniazd, ale też podłączam parę urządzeń jednocześnie. Do gniazda mam wtyczkę z długim przewodem, na którego końcu jest rozgałęźnik na 2 nowe gniazda. W owej wtyczce jest wyjście USB, a wiec w oryginalnym gnieździe praktycznie zawsze mam do tego USB podłączony telefon. Rozgałęźnik natomiast jest schowany pod tunele środkowym, na wysokości oryginalnego gniazda zapalniczki (tam jest fajna wolna przestrzeń, estetycznie schowane). Do jednego gniazda na stałe podłączony wideorejestrator, a z drugiego bardzo często ładuję laptopa w drodze. Wszystko śmiga bez problemu na oryginalnym bezpieczniku.

Z zapalniczki, tej nagrzewanej, nie korzystam, to fakt.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kannill112 napisał:

- włączony silnik (bez odbiorników) - 0,2A

- włączony silnik + nagrzewanie zapalniczki - 6,5A

- włączony silnik + spryskiwacze przedniej szyby - 3,8A

- włączony silnik + transmiter FM - 0,5A

Wyszło tak jak powinno. Pierwszy pomiar -przekaxnik 

Drugi używana zapalniczka po czasie ma większy opor. Pozostałe również dobre.

Przewody przekrojem masz dobrane  przynajmniej do długości 5 metrów obciążenia długotrwałego w wysokiej temperaturze otoczenia, czyli przyjemnego użytkowania.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Czy w bagażniku jest dostępne 12V do którego można bezpiecznie wpiąć dodatkowe gniazdo zapalniczki (do zasilania lodówki, około 50W) czy trzeba ciągnąć kabel od istniejącego gniazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego przewodu. Najbliższy jest w złączu drzwi tylnych lewych lub prawych do zasilania silniczków tylnych szyb. Gruby czerwony przewód z boku złącza. Drugie miejsce to złącze pod fotelem kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ kabli zależy od wyposażenia pojazdu. Zawsze możesz wziąć + z pinu 1 tego złącza, to jest pin umieszczony najbliżej bocznej krótkiej krawędzi z grubym czerwonym przewodem. Może być zabezpieczony bezpiecznikiem tylnych szyb (40 A) lub ogrzewanych foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!