Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik dci 110 vs energy dci 110


mareks 1234

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka jest różnica i z czego wynika  pomiędzy silnikiem silnik dci 110 i  energy dci 110 w Megane III ?  Jak sprawdzić, którą wersję silnika  ma dane auto ? Model, który mnie interesuje to model auta: KZ10. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakbyś podał kod silnika K9K ... (ja mam K9K 656 i mam Energy). Silnik z dopiskiem Energy ma z tego co rozumiem wyższy moment przy niższych obrotach, bo 260 Nm momentu to mają zdaje się wszystkie 110 KM. Z moich obserwacji (niestety porównanie względem 1.5 dCi 106 KM, ale zawsze jakieś) - silnik Energy jest lepiej zoptymalizowany pod kątem osiągów i osiąga mniejsze spalanie. To chyba ostatnia generacja tego silnika - w tym momencie względnie bezproblemowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dCi 110 miał 240 Nm i przyspieszał do setki w 10.8 s, natomiast dCi 110 Energy miał 260 Nm i potrzebował na osiągnięcie setki 12.1 s (oba hatchback). Pomimo większego Nm przyspieszał nieco gorzej do setki, być może to było spowodowane dłuższą skrzynią biegów - niech inni to potwierdzą, albo zaprzeczą.....

Edytowane przez mayn
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie 240 Nm to na pewno miał silnik 106 KM - i on faktycznie jest bardziej mułowaty w niższym zakresie obrotów. Ale faktycznie, potrzebne źródło :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jaki masz dostęp do samochodu - jeśli jeszcze go nie kupiłeś, to może być problem. Ja pisałem do Renault Polska i szukałem również w portalu Moje Renault - ale fizycznie miałem już samochód kupiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz symbol na Forum, w wyszukiwarce, wyskoczą Ci tematy zw. z problemami z odpaleniem w czasie mrozów prawdopodobnie. Wg mnie to nie jest Energy, ale na 100% Ci tego nie potwierdzę.

 

EDYCJA: w sumie to sam nie mogę nic znaleźć, ale z tego co pamiętam Kolega @kowalikd ma taki silniczek.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Cię zapewnić, że ten akura silnik jest odporny na mrozy i późniejsze modyfikacje związane z jego nierówną pracą podczas niskich temperatur. Na nic lepszego nie mogłeś 

trafić, no może tylko to spalanie w niższych temperaturach. 110 energy ma ma wyższy o 20 Nm moment obrotowy a poza tym same kłopoty. A to temperatura zewnętrzna za niska a to przepustnica wydechu szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega @mayn dobrze opisał wersje:

K9K8.. - 110KM 240Nm

K9K6.. - 110KM 260Nm Energy, potwierdzam, mają dłuższą skrzynię (gorsze przyśpieszenie, ale mniejsze spalanie w trasie).

Mam K9K836 110KM - świetny silnik <ok> Kod silnika znajdziesz na białej  naklejce z kodem, po lewej stronie na boku silnika, ale często odpadają po latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!