Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

uszkodzona klimatyzacja - sprężarka lub sprzęgło - elektryka?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Zdarzyła się dziwna sprawa.

W weekend wycieczka za miasto. W jedną stronę wszystko OK - klima działa. W powrotną już nie - nie słychać aby sprzęgało sprężarkę.

Pomyślałem albo bezpiecznik albo dziura w układzie i czynnik uciekł. Bezpiecznik od sprzęgła klimatyzacji OK. Podjechałem dziś po pracy sprawdzić szczelność układu . Mechanik podpina to śmieszne urządzenie do serwisowania klimy i ciśnienia OK. Klima się włączyła. Postanowiliśmy odessać czynnik i i uzupełnić i wprowadzić z barwnikiem UV bo brakowało ok 200g.

No i klima się nie włączyła....

 

Tak jakby sprzęgło nie działało albo coś z czujnikiem temperatury wewnątrz kabiny i nie załącza sprężarki. Czy bez pomocy CLIPa da się jakoś wyzwolić sprzęgło albo pomierzyć miernikiem czy jest sprawna cewka? Czy ktoś ma jakiś pomysł co we własnym zakresie mogę jeszcze posprawdzać bo do CLIPa mam najbliżej do ASO a tam się cenią za podpięcie minimum 70 zł + czas...

 

Edytowane przez toonek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety spotkało mnie to samo (chyba). Kilka dni wcześniej, kiedy nie było jeszcze tak wysokich temperatur, myślałem że słabe chłodzenie jest po prostu spowodowane ubytkiem czynnika. Dzisiaj wracając z pracy zauważyłem, że na klimie włączonej czy też na wyłączonej temperatura z nawiewu jest taka sama. Dobra, myślę, podjadę do fachowca i dobiję czynnik (uzupełniałem w październiku!). Ale po powrocie do domu postanowiłem posłuchać czy klima podczas włączania powoduje charakterystyczne stuknięcie sprzęgła sprężarki i, o zgrozo, nic nie słychać... Nie sprawdzałem jeszcze bezpiecznika, nie sprawdzałem czujnika temperatury wnętrza, czy ubytek czynnika może powodować to, że sprężarka się w ogóle nie załącza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M III sprężarka klimatyzacji nie ma sprzęgła elektromagnetycznego tylko sztywne zrywalne. Sprężarka jest ciągle napędzana paskiem akcesoriów a jej wydajnością i wytworzonym ciśnieniem steruje odpowiedni zawór elektromagnetyczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w skrzynce bezpieczników w komorze silnika jest bezpiecznik F22 (10A) opisany jako sprzęgło sprężarki klimatyzacji i dodatkowo był słychać taki dodatkowy sprzęg/dźwięk podczas włączania funkcji AUTO na panelu klimatyzacji?  Na alledrogo występuje i sprzęgło i cewka do Megane III. Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się, że coś tam sprzęga.

Może to słychać zawór ale jak to zdiagnozować? Czy on jest wbudowany w sprężarkę?

Po dobiciu czynnika po stronie LP (low pressure) i włączeniu silnika sprężarka powinna przepchać czynnik do części HP a tego nie zrobiła więc albo ten zawór się zacina/nie działa albo sprzęgło którego nie ma raz działa a raz nie...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaką masz sprężarkę. Czy masz jeden przewód doprowadzony do tylnej części sprężarki czy dwa przewody, jeden do sprzęgła a drugi do zaworu regulacyjnego w tylnej części.

Były stosowane dwa rodzaje sprężarek, z jedną wtyką lub dwiema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś pooglądałem.  Wychodzi jedna wtyczka i dwie rurki z tyłu, nie widać specjalnie sprzęgła na rolce. Dodatkowo podpiąłem DDT4All i tam jasno napisane, że sprężarka bez sprzęgłowa. Jak na złość zadziałała wtedy. Dziś na 4 krótkie przejazdy włączyła się 3 razy a raz nie. Nie mam pojęcia co jest. Jutro spróbuje połączyć się przy pomocy telefony i PyRen. Może uda mi się podejrzeć odczyt temperatury z kabiny bo mam takie podejrzenie, że czujnik temperatury wewnętrznej wariuje, a jak pokaże -37C to nie włączy klimy nawet na LOW. Natomiast po ustawieniu temp 16C zaczyna jakby grzać... stąd moje podejrzenie.

 

Chyba, że ten zawór się zawiesza.

Edytowane przez toonek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i po ciężkich bojach udało mi się zorganizować małego laptopa i go wożę cały czas. DDT4all i PyRen wskazują dziwne zachowanie czujnika:

- np na wyłączonym układzie pokazuje -28C

- jak popracuje klima to pokazuje w okolicach  0,5C

- najczęściej - 4C i wtedy nie działa klima - układ myśli, że klima zamarzła.

Odciąłem czujnik i na mierniku miał ok 2,3k Ohm przy 29C - to by wskazywało na termoopornik NTC 2,2KOhm lub 3,3k Ohm.

Podlutowałem z powrotem i mierzyłem na kostce panelu klimatyzacji - tam ta sama wartość.

Wpoiłem czujnik i mierze na kostce - 8k Ohm, śturam wiązką - 16 k Ohm - więc albo kabelek ukrzony tuż przy czujniku albo gdzieś wiązka.

Mój plan to na razie zrobić wtyczkę najbliżej czujnika i pociągnąć dwa kabelki pod wtyczkę panelu klimatyzacji na skróty bo oryginalna wiązka strasznie kluczy.

Czy ktoś zna pewną wartość tego opornika NTC ? - nr Valeo N100468L . Czujniki potwornie drogie a sam NTC to jakieś 2-3 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!